Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om mijn pc met 1 videokaart naar 2 videokaarten uit te breiden.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Word alles verdubbeld? (memclock, coreclock)
2. hoeveel watt voeding heb ik minimaal hiervoor nodig?
3. word de één warmer dan de ander? (Ik heb hierover gelezen dat de kaart met de koeler aan de buitenkant koeler is dan de kaart met de koeler aan de binnenkant want die aan de binnenkant zou dan de warme lucht opzuigen van de buitenkant.)

Gr. Jarno

Kaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:02
1. De kaarten zullen 'om en om' een plaatje (frame) berekenen, in principe krijg je dus 2x zoveel rekenkracht. Het geheugen wordt echter niet verdubbeld omdat beide kaarten alle frames in het geheugen moeten laden.
2. Wat is de rest van het systeem? Normaal gesproken moet een goede 650W voeding met 4 pcie stekkers voldoen.
3. De bovenste kaart zal wat warmer worden, waarschijnlijk 5-10 graden (de fans gaan dan ook iets harder draaien), kan verder geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:35
Heb je ook een SLI moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:18:
1. De kaarten zullen 'om en om' een plaatje (frame) berekenen, in principe krijg je dus 2x zoveel rekenkracht. Het geheugen wordt echter niet verdubbeld omdat beide kaarten alle frames in het geheugen moeten laden.
2. Wat is de rest van het systeem? Normaal gesproken moet een goede 650W voeding met 4 pcie stekkers voldoen.
3. De bovenste kaart zal wat warmer worden, waarschijnlijk 5-10 graden (de fans gaan dan ook iets harder draaien), kan verder geen kwaad.
Bedankt mitsumark voor je reactie,

Ik heb nu een Corsair voeding met 650W erin zitten. er zitten ook meerdere pcie stekkers bij.

Verdere specs: (als je die wilt weten)
asrock 990fx extreme3
8GB G.Skill Sniper 1866
MSI GTX 760 Gaming
Corsair CS650M
AMD FX6300
LG ODD
120GB kingston SSD
1TB WD

Groetjes, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Zou zeker moeten werken in je huidige systeem. Wel moet je ervoor zorgen dat je een goede airflow hebt in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:02
De kans is natuurlijk wel aanwezig dat bij een aantal games de cpu de bottleneck wordt.
Verder moet het prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Denk dat de CPU nog prima mee kan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:14:
De kans is natuurlijk wel aanwezig dat bij een aantal games de cpu de bottleneck wordt.
Verder moet het prima gaan.
Zou je even kunnen uitleggen wat bottleneck is? De cpu is ongeveer 1 maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 13:55

lolhoo

Just reboot and relax

Een bottleneck is als een hardware onderdeel het andere onderdeel beperkt.
Dus als je cpu te zwak is kan het zo zijn dat je moet inleveren in je aantal frames ondanks dat je goede videokaarten hebt.
Ik zou hier niet bang voor zijn omdat het heel lang aan kan voordat een processor een bottleneck word waar je echt zwaar last van krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door lolhoo op 26-02-2014 16:18 ]

Did you try to put it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Ja, voor de leek is het wel goed om het begrip bottleneck wat verder uit te diepen want anders loop je rond met de impressie dat dit geen goed systeem of geen goede upgrade zou zijn. Dat is namelijk niet zo.

In verhouding (!) is de FX processor niet de snelste processor, terwijl jouw upgrade je een gigantische sloot aan power geeft op het gebied van beeldverwerking. Oftewel, de kans bestaat dat je die upgrade niet volledig kunt benutten en er alles uit kunt halen, omdat 'de processor de GPU niet bijhoudt'; de videokaart pompt veel meer beeldjes dan de cpu kan 'berekenen'.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vayra schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:31:
Ja, voor de leek is het wel goed om het begrip bottleneck wat verder uit te diepen want anders loop je rond met de impressie dat dit geen goed systeem of geen goede upgrade zou zijn. Dat is namelijk niet zo.

In verhouding (!) is de FX processor niet de snelste processor, terwijl jouw upgrade je een gigantische sloot aan power geeft op het gebied van beeldverwerking. Oftewel, de kans bestaat dat je die upgrade niet volledig kunt benutten en er alles uit kunt halen, omdat 'de processor de GPU niet bijhoudt'; de videokaart pompt veel meer beeldjes dan de cpu kan 'berekenen'.
Al zal dit ook nog reuze meevallen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 13:55

lolhoo

Just reboot and relax

@ Vayra
Het klopt dat het niet de snelste zijn maar traag wil ik ze zeker niet noemen.
Uit ervaring rammen die dingen toch pittig door.
Zeker als je de turbo aan hebt staan beuken ze lekker door.
Ook is het natuurlijk weer game afhankelijk hoe jouw processor reageert.
Ik zal zeggen, give it a try.

Did you try to put it off and on again?

Pagina: 1