Toon posts:

AMD videokaart kan drivers niet installeren op intel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met zelf een computer samen te stellen, nu heb ik een intel processor en een amd videokaart. Mij was er verteld dat deze perfect samen past, maar nu kan ik de drivers van mijn videokaart niet installeren.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

videokaart: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 OC
processor: intel celeron G1620

Alvast bedankt,
Likenotoday

Verwijderd

Kun je specifiekere informatie geven? Probeer je de drivers vanaf een CD te installeren of te downloaden?
Krijg je errors? Andere vreemde verschijningen? In principe zou een Intel processor prima samen kunnen werken met een AMD GPU. Al lijkt de Celeron mij een aardige bottleneck voor jou GPU.

Verwijderd

Het zou inderdaad moeten werken al denk ik het zelfde als Rooted dat de cpu wel een bottleneck zal zijn voor de GPU maar dat zou nog niet problemen kunnen geven met betrekking tot het installeren van drivers.
Wat heb je allemaal al geprobeerd en welke drivers heb je gebruikt/gedownload?
Wat voor voeding gebruik je? Alle connectors aangesloten? ( voor het geval )

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks even kijken welke error er juist opkomt. Momenteel heb ik de drivers al via de cd en via internet proberen te installeren, beide mislukte. Als voeding heb ik een Corsair ax1200i.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ga er vanuit dat je de Intel chipset drivers al gedownload & geinstallerd hebt. Welke AMD Catalyst probeer je te downloaden en installeren? Voor alle duidelijkheid:

http://support.amd.com/en...os=Windows%208.1%20-%2064

Dit is de versie die zou moeten werken (zelf ook een Intel CPU, chipset met AMD videokaart)

Verwijderd

Raar verhaal, heb zelf nooit problemen gehad met drivers installeren..
Zowel Nvidia als AMD.
Ik installeer dan ook altijd een schone windows bij plaatsing van nieuwe hardware.
Misschien wat extreem voor de meesten maar ik wil namelijk geen gezeik en gedoe :P
Moet gewoon perfect zijn! :)
Heb je een schone instal van Windows of een bestaande Windows van een vorige build?

Verwijderd

Topicstarter
Ben net thuis, en ik heb nu mijn hdmi kabel in mijn videokaart gestoken (eerst stak ze in het moederbord) en dat blijkt niet te werken. Is het normaal dat het niet werkt als er nog geen drivers geïnstalleerd zijn?

Verwijderd

Draaien de fans van je GPU wel als je de pc opstart?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die draaien gewoon

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

werkt de videokaart wel in een andere PC? Het feit dat je kabel in het moederbord zat doet me denken dat hij misschien niet goed aangesloten is (wel 6x of 6+2 ipv 8x ATX voeding?), of nog erger: dood. Haal de 8pin-mobo niet door de war met 8x PCI-E!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
De kaart kan niet stuk zijn, want ik heb zo 5 kaarten besteld en het werkt bij geen enkele kaart.
Voor windows heb ik gewoon een harde schijf van men computer genomen en die aangesloten en zo windows opnieuw geïnstalleerd dus daar lijkt mij ook niets fout aan. Maar is het normaal dat het nog geen beeld geeft wanneer je de hdmi kabel in de videokaart steekt als er nog geen drivers zijn geïnstalleerd?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, hij zal altijd WAT beeld moeten geven, misschien niet de goede resolutie. Hoezo vijf kaarten besteld? Het feit dat er geen hardware gevonden wordt geeft aan dat er in feite gewoon geen kaart gevonden wordt. Punt. Geen UEFI, geen BIOS, niks.

Ik durf te wedden dat je kaart stuk is, je moederbord, je voeding, of dat je je een 8x 12V moederbord plug in de kaart hebt gestoken IPV een 6+2 PCIe plug... en je gelooft niet hoe vaak DAT langs komt.

Wat voor rig is dit? een coinminer? Probeer het dan eerst eens met EEN videokaart in EEN slot.

Nogmaals: de meeste desktopkaarten zijn AMD op het moment, op vaak Intel CPU's. Het lijkt me echt gigantisch sterk dat het bij jou niet werkt. Het feit dat je een Intel videokaart eerst had (moederbord/CPU) en er vervolgens een AMD driver op probeert te installeren is geen goed teken.

Edit:
Elke kaart heeft 2x PEG nodig. Als je meer dan een kaart per PC er in zet, heb je dan wel die connectors aangesloten? Probeer het eerst eens met een kaart in de top rig. De handleiding claimt dat Intel CPU's ook werken (even vendor pagina bekeken, handleidingkje gedownload, pagina 17 (24 adobe) voor power, pagina 1 (of 7 volgens Adobe) voor de CPU.

[ Voor 17% gewijzigd door Umbrah op 21-02-2014 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah heb je toevallig skype? Dan kan ik enkele foto's doorsturen, zo is het misschien wat makkelijker.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Die foto's kun je ook gewoon hier posten natuurlijk, dan kan de rest ook kijken wat je nou precies bedoelt.

Maar wat gaat er nou precies mis, wat voor meldingen krijg je?

Specs

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:28:
Umbrah heb je toevallig skype? Dan kan ik enkele foto's doorsturen, zo is het misschien wat makkelijker.
Ja, ik heb Skype, maar nee, ik doe daar niks mee. Je kan hier ook gewoon foto's neerzetten, en ik ga je niet in m'n uppie helpen. Dit topic is namelijk misschien ook nuttig als knowledge-base artikel voor mensen die hetzelfde probleem hebben en de search gewoon gebruiken.

Zet wat foto's hier neer over hoe je het aangesloten hebt, en wie weet reageer ik, of iemand anders.

Prive consulten kunnen ook, maar ik doe GoT een beetje als hobby, als ik prive ga werken dan ga ik uiteraard hetzelfde vragen als wat ik aan de rest van m'n clienten vraag (ben IT-er voor olie & gas industrie in hartje London, om je een idee te geven, zou willen dat m'n detacheerder niet zoveel pakte! 8)7 !)

Verwijderd

Topicstarter
http://puu.sh/74M4j
http://puu.sh/74M4l

zoals je ziet zit de kaart gewoon in het slot op het moederbord. En dan zit er ook nog zo'n 6 pin kabel naar de voeding. Alles draait gewoon, maar ik kan de drivers dus niet installeren. Ook staat er nog een knopje op met 1 en 2 en dat word blauw als ik erop klik maar dat lijkt me niet nodig als ik maar 1 videokaart gebruik.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmja, er zit maar een kabel in... je hebt er twee nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dient die andere niet om door te verbinden naar andere kaarten?

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

Nee, er moeten gewoon twee kabels in vanwege de (enigszins kunstmatige) beperking van de elektriciteit die door een kabel mag lopen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nope. Per kaart heb je twee 6-pin PCI-Express power connectors nodig. Als je vijf kaarten in je PC wilt zetten zul je dus tien PEG kabels uit je voeding moeten melken. Ik hoop dat je 12V rail sterk genoeg is. Handleiding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f6kg47SSviDW3nhkaX1rvJqF/full.png

Verwijderd

Geen wonder dat je kaart het niet deed :9.

Verwijderd

Oooow dit heeft met mining te maken dus!
Daar heb ik geen verstand van haha :P

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
10 PCI-Express power connectors van elk 75W, hopelijk heb je een mooie voeding, want dat tikt aan...

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:06:
Maar dient die andere niet om door te verbinden naar andere kaarten?
wtf doorverbinden?

je bent bezig met een miner zo te zien? google al gebruikt?

heb je überhaupt ervaring met bouwen van pc's?

[ Voor 8% gewijzigd door HengelNL op 22-02-2014 01:36 ]

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

Verwijderd

Topicstarter
Ben inderdaad een miner aan het bouwen, normaal gezien ging een vriend van mij me helpen maar hij is nu op vakantie dus kan hij mij nu niet helpen. Jammer genoeg werkte de videokaart ook niet met 2 power connectors. Net het zelfde probleem, videokaart draait wel maar kan niet gevonden worden. Ook wanneer ik de hdmi kabel in de videokaart zelf steek werkt het niet.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Kan niet gevonden worden als in krijg geen beeld als de HDMI kabel in de GPU zit? Of bedoel je dat, wanneer je in Windows zit, er geen GPU/onbekend apparaat staat bij Apparaatbeheer?

Mocht het eerste het geval zijn, dan is het zeer hoogstwaarschijnlijk een bios instelling. HDMI kabel weer even in het moederbord prikken, pc rebooten en bij het opstarten de 'Del' toets of 'F2' (of wat het dan ook is bij jouw moederbord) om in het bios te komen. Daar zoeken naar iets betreffende de graphics. Daar zullen opties staan in de trend van Onboard, PCI Express enzovoorts. Redelijke kans dat dit ingesteld staat op Onboard, dit omzetten naar PCI Express en je zult hoogstwaarschijnlijk wel beeld krijgen via de GPU.

Bij de 2e mogelijkheid, kijk daar eens in Windows bij Apparaatbeheer. Staat daar een HD7900 series gedetecteerd, of zijn er nog onbekende apparaten?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-02 14:05

BombaAriba

Ondertitel

Je hebt je GPU ook helemaal goed in je moederbord geklikt? Aangezien dit je eerste keer met bouwen is.

Je mobo geeft geen piepjes bij opstarten? Je hebt de miniluidspreker daarvoor aangesloten neem ik aan?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, het stond verkeerd ingesteld op men bios alles is nu geïnstalleerd. Nu heb ik nog een klein vraagje. Ik maak nu gebruik van 5 videokaarten, waar moet ik men hdmi kabel insteken? In een hdmi poort van een van de videokaarten of in de hdmi poort van het moederbord.

Bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Degene die beeld geeft. :+ Dat zal eerder de eerste kaart zijn, dan je moederbord. Die laatste heb je tenslotte 'uitgeschakeld' in het BIOS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 11:11
Misschien even in je bios kijken? je komt dus wel prima in windows als je m in je moederbord steekt? Op de een of andere manier wil ie dus de ingebouwde graphics (miss heeft je moederbord er ook een) gebruiken ipv van je videokaart. Wat staat er over primary graphics in je bios?
Pagina: 1