Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-11 16:02
Ik twijfel tussen de Samsung UE46F6400 en de LG 47LA6208. Zie je echt verschil met het 100 Hertz scherm van Samsung en de 50 Hertz van LG?
Ik wil er vooral mee gamen via de PS4 en veel films kijken. En flashlighting is dat minder met de LG omdat die geen edge led heeft maar direct led? En wat is beter 3D passive of actief? Ik weet het veel vragen :P Ik doe een tv bij mij telefoon abonnement voor de UE46F6400 betaal ik nog € 163,35 en de 47LA6208 nog € 96,80. Ik heb nu een Toshiba 40TL868

Wat is de beste keus?

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-02-2014 23:01 ]

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 04:01
Voor gaming kun je naar mijn mening beter de 50Hz nemen, vooral als je gevoelig bent voor artefacten. Al die versnelde bewegingen hoeven van mij niet zo. Ik vind dit er al gauw onrealistisch uitzien. Zeker bij FPS games, vind ik al die Hz aanpassingen en Motionflow rotzooi erg vervelend en afleiden van de game zelf. Ik zou dit wel even in een winkel uitgebreid voor jezelf bekijken voor je overgaat tot aanschaf. Is echt iets persoonlijks.

Zelfde geldt voor 3D. De ene zweert bij passief, de ander vindt actief beter. Over het algemeen is de resolutie van actieve 3D hoger, en dus scherper. De vraag is dan hoever je van je tv afzit. Ook dit kun je bijv. in de Media Markt even testen. Passief is veelal voor de ogen veel rustiger, geen flikkeringen. Ik heb zelf een actieve 3D, maar na een film van anderhalf uur moet ik weer even bijkomen van alle trillingen en flitsen. Bij passieve 3D heb je hier minder last van. Een kwestie van je persoonlijke voorkeur dus, dat kan niemand je echt wijsmaken, zul je echt zelf moeten gaan bekijken ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Royeboi op 20-02-2014 22:18 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• WhySoSerious?
Bedankt Royeboi en welke TV heb jij als ik vragen mag?

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 04:01
Voor de woonkamer een Sony KDL-55LX900 (pricewatch: Sony KDL-60LX900),
en voor de slaapkamer een wat oudere Samsung LE40A656 (pricewatch: Samsung LE40A656)

Als ik eerlijk ben is gaming met de Samsung veel prettiger. Dat is een 50Hz (100 met Motionplus aan), maar ik zet alle fratsen voor beeldverbeteraars uit voor ik ga gamen. Deze staat dan dus standaard op 50Hz, en dat werkt voor mij eigenlijk het beste en meest natuurlijke. De Sony heeft een beduidend hogere inputlag (vertraging in beeldverwerking) waardoor het ook lijkt alsof de controller iets trager reageert. De Sony is dan wel weer superieur voor het bekijken van films, meer kleurgetrouw.

De actieve 3D-techniek van Sony is na dit model steeds beter geworden (lichtere 3D-brilletjes, minder crosstalk) dus daarin kan ik je niet adviseren, enkel en alleen op mijn ervaring is actieve 3D wel mega-scherp, maar kan wel wat onrustig zijn voor je ogen in het begin (en na anderhalf uur).

Overigens voor mijn vriendin vorig jaar de pricewatch: Sony KDL-32EX720 gekocht, waardoor ik toch meer naar Sony neig voor beeldkwaliteit. De panelen van Samsung vind ik net iets te kleurrijk, al kan er natuurlijk veel aangepast worden naar smaak.

De UE46F6400 die jij noemt, vind ik persoonlijk een erg mooi beeld geven (afgaande op enkel Media Markt ervaring) en een televisie met een dergelijk dunne rand zou voor mij de volgende koop worden. Dit model heeft overigens ook actieve 3D in tegenstelling tot het LG model. LG heeft 3 HDMI ingangen, de Samsung heeft er 4. Ik weet niet of je een losse receiver hebt, maar als je dat niet hebt dan kan het aantal HDMI poorten ook nog van belang zijn.

Om een erg lang verhaal kort te maken, het beste is om wat winkels en speciaalzaken af te gaan en te bekijken welke beelden voor jouw het meest prettig zijn. :)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dennisvdweg schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:11:
Ik twijfel tussen de Samsung UE46F6400 en de LG 47LA6208. Zie je echt verschil met het 100 Hertz scherm van Samsung en de 50 Hertz van LG?
Ik wil er vooral mee gamen via de PS4 en veel films kijken. En flashlighting is dat minder met de LG omdat die geen edge led heeft maar direct led? En wat is beter 3D passive of actief? Ik weet het veel vragen :P Ik doe een tv bij mij telefoon abonnement voor de UE46F6400 betaal ik nog € 163,35 en de 47LA6208 nog € 96,80. Ik heb nu een Toshiba 40TL868

Wat is de beste keus?
Als ik dit lees, vraag ik me sowieso af of dit een fantastische constructie is. Linksom of rechtsom betaal je die tv natuurlijk dik zelf middels je maandelijkse abonnement.

Een erg goede tv om op de gamen is de W655 van Sony. Dit is voor zijn geld een ontzettend goede televisie die een erg goed beeld geeft.

Zelf heb ik ooit een LG lcd gehad waarover ik niet zo te spreken was. Persoonlijk vind ik de kleuren van een Samsung lcd niet om aan te zien. Veel te schreeuwerig en niet natuurlijk; daar zou ik niet naar willen kijken. Als je een top beeldkwaliteit wil hebben zou je ook nog naar de ST60 van Panasonic kunnen kijken.

• WhySoSerious?
Ja ik hoef geen nieuwe telefoon :)
Maar vind je de kleuren van de LG dan beter?
Ook is dit een ips scherm en van Samsung niet zie je hier nog verschil aan?
Beide toestellen die je noemt staan er helaas niet tussen.

Verwijderd

Zowiezo staan deze TV's standaard ingesteld met wat 'over-the-top' kleuren, maar dit doen ze vooral voor showroom setups.
Even naar de TV instellingen en kiezen voor een ander profiel, en eventueel dan nog verder tweaken als je dat wilt.

• WhySoSerious?
Ja het is jammer dat ze niet naast elkaar staan, maar heb toch met beide kunnen spelen en vond de Samsung toch beter en dan vooral dat zwart redelijk zwart is en niet zoals de LG blauw grijs.
De voet van de Samsung vind ik wel lelijk, maar dat is te verhelpen met een andere voet of ophangen, dat moet ik nog even zien.

[ Voor 84% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-02-2014 23:33 ]

Pagina: 1