Voor de woonkamer een Sony KDL-55LX900 (
pricewatch: Sony KDL-60LX900),
en voor de slaapkamer een wat oudere Samsung LE40A656 (
pricewatch: Samsung LE40A656)
Als ik eerlijk ben is gaming met de Samsung veel prettiger. Dat is een 50Hz (100 met Motionplus aan), maar ik zet alle fratsen voor beeldverbeteraars uit voor ik ga gamen. Deze staat dan dus standaard op 50Hz, en dat werkt voor mij eigenlijk het beste en meest natuurlijke. De Sony heeft een beduidend hogere inputlag (vertraging in beeldverwerking) waardoor het ook lijkt alsof de controller iets trager reageert. De Sony is dan wel weer superieur voor het bekijken van films, meer kleurgetrouw.
De actieve 3D-techniek van Sony is na dit model steeds beter geworden (lichtere 3D-brilletjes, minder crosstalk) dus daarin kan ik je niet adviseren, enkel en alleen op mijn ervaring is actieve 3D wel mega-scherp, maar kan wel wat onrustig zijn voor je ogen in het begin (en na anderhalf uur).
Overigens voor mijn vriendin vorig jaar de
pricewatch: Sony KDL-32EX720 gekocht, waardoor ik toch meer naar Sony neig voor beeldkwaliteit. De panelen van Samsung vind ik net iets te kleurrijk, al kan er natuurlijk veel aangepast worden naar smaak.
De UE46F6400 die jij noemt, vind ik persoonlijk een erg mooi beeld geven (afgaande op enkel Media Markt ervaring) en een televisie met een dergelijk dunne rand zou voor mij de volgende koop worden. Dit model heeft overigens ook actieve 3D in tegenstelling tot het LG model. LG heeft 3 HDMI ingangen, de Samsung heeft er 4. Ik weet niet of je een losse receiver hebt, maar als je dat niet hebt dan kan het aantal HDMI poorten ook nog van belang zijn.
Om een erg lang verhaal kort te maken, het beste is om wat winkels en speciaalzaken af te gaan en te bekijken welke beelden voor jouw het meest prettig zijn.