Computer samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Tbeunders
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-02 20:54

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
Hoi ik ben nieuw in het computer gaming en ik wil graag een goeie maar niet al te duure computer,
mijn budget ligt rond de 800-900 euro en ik heb op pc-samenstellen.nl dit gevonden:

-Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Rood
-600 Watt Cooler Master voeding
-Stille PC koeler
-Asus Xonar DG
-1000 GB SataIII Hardeschijf
-DVD Brander
-1Gbit netwerkkaart
-Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600
-Intel® Core™ i5 4430 3.00 GHz
-ASUS B85M-G
-Nvidia GTX 750 Ti 2GB

dit is voor 850,- euro is dit goed of kan het beter graag tips!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Kijk even onder reviews naar de best buy guide`s . dan kom je een heel eind.

Verwijderd

Ja, voor 900 Euro kan je een stuk beter krijgen dan een GTX 750Ti, bekijk dus inderdaad eens de BBG.

• Tbeunders

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
maar is de rest dan wel goed of kan het allemaal stukken beter?
en de BBG is van 970,- of stukken goedkoper dus dat wordt hem niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Tbeunders op 20-02-2014 22:18 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
Bovenstaande kost pakweg 650 euro, dat kan dus fors beter.

[BBG] Budget- en basisgamesysteem maart 2014
Dit is de discussie voor volgende maand (dus daar geen vragen stellen), maar dan zie je dat het systeem van 670 euro redelijk gelijkwaardig is, maar dan met betere harde schijf (hybride) en een veeeel betere videokaart.
Eventueel kun je daar nog dingen aan veranderen natuurlijk (andere videokaart, SSD +HDD los, etc).

Verwijderd

-Je kunt die netwerk kaart weg laten -> er zit al een 1 gbit netwerk kaart in je moederbord.
-Asus xonar DG kun je ook weg laten -> er zit een geluidskaart in je moederbord geen super goede maar genoeg voor jou doen denk ik (een plugin voor mic en een voor koptelefoon)
-Pc koelers kun je ook weg laten-> zitten prima koelers in je computer kast en je kunt altijd nog later nieuwe fans kopen
-Voor cpu is (eigenlijk) ook geen koeler nodig zo lang je niet gaat overclocken. Als je stock koeler na een tijdje lawaai gaat maken kun je altijd nog een koeler erbij kopen (zoals een BeQuiet dark rock 3 :9)

Je kunt ook altijd nog op youtube "building guides" zoeken. Daar leggen ze ook altijd goed uit, uit welke componenten je moet kiezen:
- YouTube: Build a Gaming PC for $750 - April 2013
- YouTube: Best $800 Gaming PC Build [Especially for BF4] - Max out games at 1080p

Hier zijn 2 voorbeelden, je kunt altijd nog zelf op youtube opzoeken voor welke prijs je een pc gaat bouwen.

Als je nog vragen hebt kun je naar mij een bericht sturen ;)

• Tbeunders

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
ja ik heb nog een vraag ik heb het ook gezien op de site van pc-samenstellen.nl overclocken wat is dat?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou sowieso nooit bij pcsamenstellen.nl (of sites die erop lijken) een pc samenstellen. Ik vind dat je te weinig keuze voor andere onderdelen hebt en de computers die je daar kunt kopen een slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben. Als je echt een 'plug to play systeem' wilt kun je beter bij de shop waar je alles haalt alles in elkaar en windows erop laten zetten.

Het antwoord op je vraag: overclocken is de kloksnelheid van een component (meestal de processor of de videokaart) verhogen. Dit zorgt in gunstige gevallen voor een snellere pc. (nu zal het niet nodig zijn, maar als je computer een paar jaar oud is en de spellen meer eisen is overclocken een manier om geen nieuwe pc te kopen)

Verwijderd

Ik zou sowieso nooit bij pcsamenstellen.nl (of sites die erop lijken) een pc samenstellen. Ik vind dat je te weinig keuze voor andere onderdelen hebt en de computers die je daar kunt kopen een slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben. Als je echt een 'plug to play systeem' wilt kun je beter bij de shop waar je alles haalt alles in elkaar en windows erop laten zetten.
Zou ik inderdaad ook niet doen. Wat ik heb gedaan is op mycom.nl allemaal componenten uitgezocht, naar de winkel gegaan en gevraagd of alles in elkaar kon. Daardoor heb ik geleerd wat alles is en hoe alles moet (is ondertussen al 3 jaar geleden). Nu heb ik gewoon onderdelen over heel veel winkels gekocht (de winkels waar het het goedkoopst was). Omdat als je van een computersamenstel winkel gaat kopen zijn de componenten meestal veel duurder.
ja ik heb nog een vraag ik heb het ook gezien op de site van pc-samenstellen.nl overclocken wat is dat?
Tegenwoordig kun je alles op youtube opzoeken, twee van mijn favorieten zijn LinusTechTips en TechQuickie:
- YouTube: What is Overclocking as Fast As Possible

Hier word in 2.30 min uitgelegd wat overclocken is (in het engels).

Als je nog vragen hebt vraag het maar in de forum of stuur een bericht. d:)b

Mvg,
TheChrive
Pagina: 1