Laptop SSD Probleem (super Raar..)

Pagina: 1
Acties:

• nescape
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09-2022
Aloah Allemaal,

tijdje geleden won ik een laptopje van Samsung, het gaat om modelnummer: NP535U3C-A03BE

dezelfde als de chromebook maar dan met windows 8 en qua specs niets speciaals. AMD Structure.. nu door de trage processor vond ik het maar eens nodig om een SSD er in te pluggen. eens kijken of dit veel verschil zou maken en ik had er bij toeval nog eentje liggen :)

nu stond op het apparaat een geweldig programma waarmee je je HDD kon overschrijven naar SSD wat ik dus deed. nu ja het werkte niet! dan maar dozijn andere programma's geprobeerd.. Niets lukte. Toen dacht ik aha! Clean install. werkte ook niet, leeg SSD schijfje erin.. 0,0 Respons...

Probleem:

Ik plug SSD erin met een mooie kopie van de hdd, ik start de laptop op. Het scherm start niet, dus gaat niet aan, ik krijg geen welkom-bericht ik krijg helemaal niets. De laptop maakt overigens ook geen enkel geluidje.

Info:

Firmwire van de SSD is up to date.
Laptop heeft OEM licentie

alstublief, heeft er iemand raad :(

Conclusie

Met een andere schijf dan de originele doet de laptop evenveel dan hij uitstaat.

-Geen backlight van het scherm.
-Geen fan te horen.
-Enkel de powerbutton brand.

[ Voor 8% gewijzigd door nescape op 20-02-2014 21:44 ]

• Neglacio
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22
Dus je krijgt totaal niks, ook geen optie voor BIOS ofzo?
Heb je het al met een andere schijf geprobeerd dan de oude bootdrive en de SSD?

Mij lijkt het een pure hardwarefout te zijn. Oftewel ergens slechte contacten die je toevallig niet maakt als je de oude bootdrive er opnieuw in stak, oftewel is de SSD serieus defect. Ik heb zo ooit eens zitten zoeken naar een fout waarbij de laptop ook plotseling niets meer wou doen: klein magneetje was tussen de USB's gevlogen en maakte daar kortsluiting. Dat vond de lappy niet zo leuk en deed gewoon niks meer.

Verwijderd

Zoals hierboven vermeld gaat het waarschijnlijk om een hardwarefout. Een kapotte SSD lijkt me sterk omdat hij met een andere HDD hetzelfde resultaat krijgt. Toevallig geen klein stekkertje los geraakt tijdens het inbouwen van de SSD?

• ronsmit
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem!
Ik heb een 1 jaar oude samsung np353u3c-ao3 met een trage schijf. De HD heb ik vervangen door een Intel 520 SSD. Ik kon wel een kopie van de schijf maken met de software van Intel, met recovery van Samsung lukte het niet, tenminste de SSD startte niet op in de laptop. De SSD is hetzelfde ingedeeld als de originele HD, incl. windows-, data- en herstel partities. Hij is wel kleiner (240Gb ipv de originele 500Gb), maar er is ruimte zat. Als de SSD in de laptop zit doet ie het prima, totdat de stroom adapter losgekoppeld wordt. Dan loopt de boel soms vast, niet altijd.
Opstarten op alleen (een volle) accu is er al helemaal niet bij. Het scherm blijft dan zwart en lijkt ergens in de opstart te blijven hangen. Vergelijkbaar dus met het probleem van nescape.
Na omwisselen naar HD werkt de laptop weer perfect, met en zonder netstroom. Inmiddels al een aantal keer van schijf verwisseld, zal dus niet aan de contacten liggen.
Geen idee wat er aan de hand is, maar het lijkt erop dat de SSD niet voldoende stroom krijgt bij alleen op accu opstarten of wanneer de netstromm wordt ontkoppeld.
De accu is pas een jaar oud, maar misschien een nieuwe accu nodig?