• gerrit1991
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-05 18:00
Hallo,

Ik heb wat advies nodig op het gebied van mijn videokaart. Ik heb op dit moment een GTX 670 palit. Maar ik vind dat deze teveel lawaai maakt in idle. Hierdoor kwam ik op het idee om hem water gekoeld te maken.

Wat raden jullie mij aan:
De gtx 670 watergekoeld maken
of een nieuwe stillere videokaart kopen.

Mvg
Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Voordat je dit soort dingen gaat ondernemen moet je jezelf de volgende dingen afvragen:
Hoelang kan de videokaart nog mee?
Is het de investering waard?

Een watergekoelde videokaart is niet goedkoop, ik zou dit alleen overwegen als je denkt dat je de videokaart nog langer dan 2 jaar gaat gebruiken. En is je CPU al water gekoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
Ja dat vroeg ik mij dus ook af. Nee waterkoelen van mijn cpu zou de volgende stap zijn. Aan je vraagstelling begrijp ik al dat jij het mij niet aan zou raden deze water te koelen.
Wat zou een goede vervanger zijn van de GTX 670?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
Dat ligt aan je budget en wat je ermee wilt. GTX 700 series, R7/8/9 series zijn ook mooie opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
Het belangrijkste vind ik dat ik er goed mee kan gamen en dat hij stil is in idle. Dus dan ga ik op die punten mijn opties maar eens bekijken. Budget is overigens 300€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
Stille videokaarten vind je niet snel. Dan zul je al zoals je hierboven al hebt vermeld met water koeling gaan werken of aftermarket air coolers. Dit is een mooie videokaart binnen je budget: pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
en langzamer als wat hij nu heeft! dat is een downgrade.

je kunt ook je fan profiel aanpassen met bv afterburner. je zou eens moeten kijken op hoeveel toeren hij nu idle loopt.

De gpu mag best wat warmer worden als hij idle loopt. ik heb zelf een GTX670 van gigabyte. hoor je ook niet tenzij je hem flink belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
Wat zou dan volgens jou een leuke vervanger zijn? Ik vind die palit die ik nu heb gewoon te luidruchtig.. Heb momenteel een gtx 770 palit Jetstream op het oog, lijkt mij een erg mooi en stil kaartje.
Of zijn er betere alternatieven?

[ Voor 38% gewijzigd door gerrit1991 op 21-02-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
Al een AMD kaart overwogen? Of gaat je voor keur naar nVidia kaarten? De R8 en R9 series zijn ook leuke kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
Voor mij maakt het in principe niet heel veel uit. Beste prijs/kwaliteit verhouding is natuurlijk belangrijk. En dat hij toch nog lekker stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Rooted schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:05:
Stille videokaarten vind je niet snel. Dan zul je al zoals je hierboven al hebt vermeld met water koeling gaan werken of aftermarket air coolers. Dit is een mooie videokaart binnen je budget: pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB
Dat ben ik niet me je eens. Ik heb de msi gtx 770 lightning en ondanks wat hij allemaal kan is hij behoorlijk stil.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
Nivida_intel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:48:
[...]

Dat ben ik niet me je eens. Ik heb de msi gtx 770 lightning en ondanks wat hij allemaal kan is hij behoorlijk stil.
En die heb ik nu ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit is duidelijk een aankoopadviesvraag. Move VB -> CAA

2) ook in de aankoopadviessubfora geldt het GoT beleid en verwachten we dus dat je zelf in ieder geval de moeite doet een en ander op te zoeken en onderbouwd met een voorstel te komen. Dat doe je hier niet, dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.