Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alienware (dell) HOE extracten van bios.rom uit Bios.exe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik probeer uit de volgende .exe file:

http://ftp.dell.com/bios/...4%20bit%20Windows%207.exe

de .rom of .hdr file te extracten, helaas zonder succes!

Dit heb ik reeds geprobeerd:
  • cmd /writeromfile en -writehdrfile.
  • 7zip extract
  • winrar extract
Iemand nog andere ideeen?

ps) Ik wil dit doen om een bios revert uit te voeren. Slechts het runnen van de 'oude' bios.exe resulteerd in een melding van winphlash "The current BIOS is the same (or newer) than the version you are trying to flash, so the BIOS will not be changed."
Gevolgd door de optie OK, welke het programma afsluit. Het is dus ook geen optie om via 'Advanced Settings' in Winphlash de optie om 'Flash only if BIOS version is newer' uit te zetten..

Any ideas or help is verrie mutsj appreciated _/-\o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tenzij je zélf code wil gaan schrijven om die file uit te lezen en te dumpen zie ik niet in wat je topic in Programming doet :? (Zie ook Waar hoort mijn topic?).

Ik zal je topic moven naar Client Software Algemeen; daar is 't beter op z'n plek.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 20-02-2014 22:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 19:49

auto660

1991 240 GL Brick

Hey,
Je kan hem uitpakken met het programma uniextract, dat heb ik net zelf voor je geprobeerd. Dan krijg je een mapje setuppath en daarin zit de bios.rom :) Maar als je zelf het programma enzo niet wilt installeren dan wil ik hem best wel voor je uploaden.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
auto660 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:17:
Hey,
Je kan hem uitpakken met het programma uniextract, dat heb ik net zelf voor je geprobeerd. Dan krijg je een mapje setuppath en daarin zit de bios.rom :) Maar als je zelf het programma enzo niet wilt installeren dan wil ik hem best wel voor je uploaden.
Super bedankt! het is gelukt! Nu moet ik een manier zien te vinden om de BIOS.ROM die ik heb geedit + de rest van de bestanden weer in een .exe te krijgen, jij een idee?

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:09
Eventueel zou je het ook met de /force option kunnen doen, dat werkte voorheen wel bij Dell Moederborden.. weet niet of dat voor Alienware ook geld?

Verwijderd

Topicstarter
nautaonline schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:32:
Eventueel zou je het ook met de /force option kunnen doen, dat werkte voorheen wel bij Dell Moederborden.. weet niet of dat voor Alienware ook geld?
al geprobeerd, lukt niet:/

run as admin + /forceit via cmd en ook via pad in shortcut, beide zonder succes
Pagina: 1