Toon posts:

2 rare lijnen in beeld philips 109p monitor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 109p brilliance en het is een zeer scherpe monitor alleen zit ik met een raar probleem.
er lopen 2 horizontale grijze lijnen door mn beeld, de eerste 6 cm van de bovenkant en de andere 6cm van de onderkant.
het lijkt op iets van breedbeeld formaat maar ik begrijp er niks van.\
weet iemand wat dit precies is?
ik vind et maar vreemd.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zijn de zo geheten triniton lijntjes...
Als je ff had gezocht had je je antwoord ook kunnen vinden
verder het is heel normaal!

Verwijderd

dat is standaard hoor.
Voor betere kwaliteit of zo?

Verwijderd

Die lijnen heb je nodig bij zeer platte beeldbuizen. Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat ze er zitten (heb ze ook) vanwege de spanning die op de buis staat in toom te houden. Het zijn gewoon staaldraden, dacht ik. Na een tijdje vallen ze je niet meer op, trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
thanks....guys.
ik vind et toch maar stom.
maar goed gelukkig is er niks mis mee.
;)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
en daarom koop ik geen trinitron/diamondtron..... :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Op vrijdag 08 juni 2001 18:07 schreef Speedlaw het volgende:
Die lijnen heb je nodig bij zeer platte beeldbuizen. Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat ze er zitten (heb ze ook) vanwege de spanning die op de buis staat in toom te houden. Het zijn gewoon staaldraden, dacht ik. Na een tijdje vallen ze je niet meer op, trouwens.
Is bij alle trinitron beeldbuizen, ook de niet platte. Er zijn ook platte beeldbuizen die de lijntjes niet hebben. Flattron beeldbuizen hebben dat niet.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 18:07 schreef Speedlaw het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat ze er zitten (heb ze ook) vanwege de spanning die op de buis staat in toom te houden. Het zijn gewoon staaldraden, dacht ik. Na een tijdje vallen ze je niet meer op, trouwens.
Ze dienen om de stroken van de Aperture Grill stil te houden door de trillingen te dempen. Deze stroken lopen bij een Trinitron/Diamondtron vertikaal, en daarom zitten op 1/3 en 2/3 van de lijen die dempingsdraden er haaks op. Ze vallen alleen op bij egaal gekleurde vlakken, maar storend vind ik ze zelf niet :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb ook 'ergens' gelezen (dom, weet dus niet meer waar precies) dat ze na verloop van tijd vanzelf vervagen. Nog niet bevestigd gezien. Heb zelf een Compaq P75 en die gebruikt ook een trinitron beeldbuis. Dus die heeft ze ook :)

{Edit: Exirion weet het precies! Dat bedoelde ik natuurlijk ook... *D }

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor net van iemand die dezelfde monitor heeft ook een philips 109P en schijnbaar heeft hij ze niet van die lijntjes? :?
maar ja als jullie zeggen dat et normaal is dan vind ik t ook wel best.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je goe kijkt dan zie je ze!
Maareh als je gewoon aan het gamen ben tof fotosoepen of iets anders zie je z echt niet hor

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 08 juni 2001 18:09 schreef x-wolf het volgende:
en daarom koop ik geen trinitron/diamondtron..... :)
Je koopt geen Trinitron omdat je geen geld hebt. :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 18:12 schreef Speedlaw het volgende:
Ik heb ook 'ergens' gelezen (dom, weet dus niet meer waar precies) dat ze na verloop van tijd vanzelf vervagen. Nog niet bevestigd gezien.
Mijn scherm is inmiddels 4 jaar oud, en het lijkt inderdaad alsof ze veel minder zichtbaar zijn dan in het begin :) (Iiyama 17")

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Die lijnen zie je nog het best op een leeg scherm, bijvoorbeeld een leeg wit GoT scherm. Of een lege desktop natuurlijk. Niet te missen dan.

:)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik denk dat dat komt doordat je er aan went ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 18:21 schreef BOMBER het volgende:
Ik denk dat dat komt doordat je er aan went ;)
Ja, of omdat ik meestal te lui ben om dat scherm af te stoffen. Die lijnen zie je dan vanzelf niet meer :)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:56

E-Rick

I love it :7

die lijntjes zijn inderdaad om de verticale draden van je sleuvenmasker (want dat is het) bij elkaar te houden (anders zouden ze wel eens tegen elkaar aan kunnen gaan zitten)

Hier staat het nog eens netjes uitgelegd. (ff naar beneden scrollen)

Choose life

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 18:24 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, of omdat ik meestal te lui ben om dat scherm af te stoffen. Die lijnen zie je dan vanzelf niet meer :)
LOL! :o

Ken dat. Glassex helpt!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 18:27 schreef Speedlaw het volgende:
Ken dat. Glassex helpt!
Ik gebruik altijd spiritus. Werkt perfect, en het is minder agressief dan Glassex :)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik wist niet dat Philips monitoren met een Trinitron beeldbuis verkoopt, grappig wel. Toch zou ik in zo'n geval altijd voor Iiyama, Sony of Mitsubishi gaan.

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Geef eens een klap op de zijkant van je monitor. Let op het effect van het beeld. Denk je nu eens in wat er zou gebeuren als die horizontale spandraden er niet waren. Nu snap je het hoop ik...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 18:32 schreef Dr.Boktor het volgende:
Geef eens een klap op de zijkant van je monitor. Let op het effect van het beeld. Denk je nu eens in wat er zou gebeuren als die horizontale spandraden er niet waren. Nu snap je het hoop ik...
inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 18:31 schreef MegaJurk het volgende:
Ik wist niet dat Philips monitoren met een Trinitron beeldbuis verkoopt, grappig wel. Toch zou ik in zo'n geval altijd voor Iiyama, Sony of Mitsubishi gaan.
is et wel een trinitron beeldbuis? philips maakt toch zelf zn beeldbuizen?
ik heb eigenlijk wel eens zin om m open te schroeven en dan kijken wat erop staat.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 18:37 schreef dragak het volgende:
is et wel een trinitron beeldbuis? philips maakt toch zelf zn beeldbuizen?
ik heb eigenlijk wel eens zin om m open te schroeven en dan kijken wat erop staat.
Philips gebruikt nu in sommige modellen (zoals de jouwe dus) DiamondTron beeldbuizen (Mitsubishi) die Iiyama ook gebruikt.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 18:18 schreef FMS het volgende:

[..]

Je koopt geen Trinitron omdat je geen geld hebt. :P
Hehe jah precies. Ik zit hier naar een Iiyama 22" VMPRO510 te loeren. Met twee lijntjes. Maar ik zie ze dus totaal niet. Je moet er echt op gaan letten. En dat alleen op een witte achtergrond. Heerlijk zo'n platte beeldbuis

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
toen ik m'n 17" sony trinitron net had, had ik er ook best wel "last" van, maar na een paar jaar valt het absoluut niet meer op hoor... misschien dat ze vervagen, maar je ziet ze ook gewoon niet meer

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Hier ook lijntjes. Ook VM Pro 510.

Echt boeie hoor 2 van die draadjes.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
uhmm, de Iiyama S704 HT bevalt mij toch beter, zonder lijntjes toch lekker office'en :)
Pagina: 1