Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ten einde raad met zelfbouw computer

Pagina: 1
Acties:

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 14:49

Neerio

bezorgt ook bij regen

Topicstarter
Een maand geleden heb ik naar aanleiding van de tweakers bbg van november een systeem besteld bij megekko

specs

processor
AMD FX-6300
mobo
ASRock 970 Extreme3 R2.0
kast
Corsair Carbide 200R
geheugen
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
videokaart
MSI RADEON R9 270X HAWK 2G
hdd / ssd
hdd Seagate ST1000DX001, 1TB
ssd ozc 60gb ssd sata3 agility 3
voeding
Seasonic S12II-Bronze 430W

In eerste instantie starte het systeem normaal op. Ik heb toen windows 7 geinstalleerd op de SSD. Tijdens de eerste boot van windows starte het systeem ook normaal op. Echter in windows liep het compleet vast en reageerde nergens meer op. Na een reboot gingen de lampjes en fans normaal draaien , maar ik kreeg geen beeld meer. Mijn hypotese op dat moment was dat de voeding te ligt was voor de videokaart. Heb op dat moment de videokaart vervangen door een 8600 uit mijn oude systeem. Nadat dit geen verandering opleverde ( nog steeds geen beeld ) , heb ik een andere (zwaardere) voeding geprobeerd. Maar nog steeds geen beeld. Ik heb allebei de reepjes werkgeheugen apart geprobeerd , en werkgeheugen uit een andere pc geprobeerd. Allemaal zonder resultaat. Ik heb ook al geprobeerd te starten met zo min mogelijk aangesloten. Dus alleen 1 reepje werkgeheugen , de 8600 videokaart en de processor.

Het enige onderdeel wat het op dat moment nog kon zijn was het moederbord. Dit heb ik teruggestuurd naar de leverancier. Het nieuwe moederbord heb ik er inmiddels ingezet. een deel van de symptomen is hiermee verdwenen. Maar hij boot nog steeds niet met de MSI RADEON R9 270X HAWK 2G , met de 8600 boot hij wel. Maar op het moment dat ik in windows komt werkt het voor 30 seconden en daarna loopt het systeem compleet vast. Geeft geen reactie meer op input en als ik b.v chr alt delete indruk duurt het 2 minuten voordat hij in het help scherm komt.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de cpu stuk is. Ik heb hem visueel geinspecteerd en er lijkt niks mee aan de hand ( pinnetjes staan allemaal nog recht , geen gekke plekjes ). Ook word de cpu niet extreem warm als de pc aan staat. Ik durf daarom niet direct te zeggen of de cpu stuk is.

Ik ben inmiddels al anderhalve maand bezig om deze pc werkend te krijgen , en ben een beetje ten einde raad. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn ?

p.s De persoon die met de werkende suggestie komt , krijgt een speciaalbiertje over de post.

HDD 6320 is LIeeev

Verwijderd

Hangt de PC aan een geaard stopcontact?

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Neerio schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:42:
Een maand geleden heb ik naar aanleiding van de tweakers bbg van november een systeem besteld bij megekko

specs

processor
AMD FX-6300
mobo
ASRock 970 Extreme3 R2.0
kast
Corsair Carbide 200R
geheugen
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
videokaart
MSI RADEON R9 270X HAWK 2G
hdd / ssd
hdd Seagate ST1000DX001, 1TB
ssd ozc 60gb ssd sata3 agility 3
voeding
Seasonic S12II-Bronze 430W

In eerste instantie starte het systeem normaal op. Ik heb toen windows 7 geinstalleerd op de SSD. Tijdens de eerste boot van windows starte het systeem ook normaal op. Echter in windows liep het compleet vast en reageerde nergens meer op. Na een reboot gingen de lampjes en fans normaal draaien , maar ik kreeg geen beeld meer. Mijn hypotese op dat moment was dat de voeding te ligt was voor de videokaart. Heb op dat moment de videokaart vervangen door een 8600 uit mijn oude systeem. Nadat dit geen verandering opleverde ( nog steeds geen beeld ) , heb ik een andere (zwaardere) voeding geprobeerd. Maar nog steeds geen beeld. Ik heb allebei de reepjes werkgeheugen apart geprobeerd , en werkgeheugen uit een andere pc geprobeerd. Allemaal zonder resultaat. Ik heb ook al geprobeerd te starten met zo min mogelijk aangesloten. Dus alleen 1 reepje werkgeheugen , de 8600 videokaart en de processor.

Het enige onderdeel wat het op dat moment nog kon zijn was het moederbord. Dit heb ik teruggestuurd naar de leverancier. Het nieuwe moederbord heb ik er inmiddels ingezet. een deel van de symptomen is hiermee verdwenen. Maar hij boot nog steeds niet met de MSI RADEON R9 270X HAWK 2G , met de 8600 boot hij wel. Maar op het moment dat ik in windows komt werkt het voor 30 seconden en daarna loopt het systeem compleet vast. Geeft geen reactie meer op input en als ik b.v chr alt delete indruk duurt het 2 minuten voordat hij in het help scherm komt.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de cpu stuk is. Ik heb hem visueel geinspecteerd en er lijkt niks mee aan de hand ( pinnetjes staan allemaal nog recht , geen gekke plekjes ). Ook word de cpu niet extreem warm als de pc aan staat. Ik durf daarom niet direct te zeggen of de cpu stuk is.

Ik ben inmiddels al anderhalve maand bezig om deze pc werkend te krijgen , en ben een beetje ten einde raad. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn ?

p.s De persoon die met de werkende suggestie komt , krijgt een speciaalbiertje over de post.
Hmmm. Ik mag toch hopen dat, wanneer dit een 100% BBG build is, het gewoon zou moeten werken? correct me if im wrong

Keep it cool

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Test je SSD is in een ander systeem? Als je zo'n lange reactie tijd hebt... Lijkt me dat er iets met die SSD niet klopt. Alhoewel het raar is dat ie met die 270X helemaal niet boot... Maar toch.

Heb je nog een oude HDD liggen met windows? Zoja, zou je ook dat kunnen proberen. Of probeer windows te installeren op je HDD. Als die het wel doet, is het wellicht je SSD.

• Neerio

Neerio

bezorgt ook bij regen

Topicstarter
Valentijn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:47:
[...]

Hmmm. Ik mag toch hopen dat, wanneer dit een 100% BBG build is, het gewoon zou moeten werken? correct me if im wrong
Ik heb een andere videokaart dan de BBG, en de SSD zat er niet bij in de BBG. die had ik nog liggen.

HDD 6320 is LIeeev

• Neerio

Neerio

bezorgt ook bij regen

Topicstarter
mystiqu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:50:
Test je SSD is in een ander systeem? Als je zo'n lange reactie tijd hebt... Lijkt me dat er iets met die SSD niet klopt. Alhoewel het raar is dat ie met die 270X helemaal niet boot... Maar toch.

Heb je nog een oude HDD liggen met windows? Zoja, zou je ook dat kunnen proberen. Of probeer windows te installeren op je HDD. Als die het wel doet, is het wellicht je SSD.
Dat heb ik idd nog niet geprobeerd , ga ik zo ff proberen!

HDD 6320 is LIeeev

• Neerio

Neerio

bezorgt ook bij regen

Topicstarter
Geprobeerd windows 7 vanaf usb stick op de hdd te installeren. Hij loopt vast tijdens het Installatie locatie keuze scherm. Reageert nergens meer op. Dus helaas :(

HDD 6320 is LIeeev

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zou mij niet verbazen als ook dit ocz schijfje de geest gaat geven. Dat horen ze te doen namelijk want het is een ocz... :+

Op meer serieuze noot, kun je die ssd testen op de een of andere manier? Andere pc of USB sata verloopje bijvoorbeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door warhamstr op 20-02-2014 22:00 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Neerio schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:54:
Geprobeerd windows 7 vanaf usb stick op de hdd te installeren. Hij loopt vast tijdens het Installatie locatie keuze scherm. Reageert nergens meer op. Dus helaas :(
Dvd brandertje eraan knallen? En @ hierboven, ik draai al 2.5+ jaar een Vertex 2 probleemloos.

• Neerio

Neerio

bezorgt ook bij regen

Topicstarter
warhamstr schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:58:
Zou mij niet verbazen als ook dit ocz schijfje de geest gaat geven. Dat horen ze te doen namelijk want het is een ocz... :+

Op meer serieuze noot, kun je die ssd testen op de een of andere manier? Andere pc of USB sata verloopje bijvoorbeeld.
Heb net geprobeerd windows op de HDD te installeren , en ook daar vastlopers. Dus gok dat het probleem niet bij de SSD ligt.

HDD 6320 is LIeeev

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zoek ook op problemen met je moederbord.
En ook in combinatie met je cpu.

Misschien bios update doen van je moederbord.

Opstarten veilige mode werkt dit?
Opstarten ubuntu livecd, werkt dit?

In veilige mode, indien dit werkt.
Verwijder je videokaart driver, gebruik daarna een driver cleaner, en probeer dan een andere videokaart driver te installeren, probeer diverse versie's van drivers.

Goede windows cd/usb stick? Andere proberen?
Heb je windows en drivers goed geinstalleerd?
Na installatie windows zonder drivers te installeren werkt het systeem dan wel?
Pc met zo min mogelijk hardware proberen te laten werken.
Pc opbouwen op een stuk karton met zo min mogelijk hardware.

[ Voor 82% gewijzigd door jan99999 op 20-02-2014 23:26 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

SambalBij

We're all MAD here

Is het niet toch (ook) de voeding? Mainboard was blijkbaar niet in orde, aangezien het na omruilen daarvan wel weer deels werkte.
Nu doet ie het met de R9 niet, en met de 8600 wel... Toch te zwaar op de voeding dan met die R9? Zou toch eens een andere, liefst wat zwaardere voeding proberen. Misschien dat er een spanning instabiel is, waardoor hij met de 8600 kaart dan weliswaar wel boot, maar toch problemen blijft geven...
(Misschien voeding stuk gegaan door defect eerste mainboard? Of andersom....)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik vraag me af of de extra videokaart voeding aanwezig is? Of misschien een extra voedingskabel op het moederbord niet aangesloten? Soms zijn deze optioneel...

Probeer ook eens een ander muis/toetsenbord.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:13
Heb je afstandbusjes tussen de kast en moederbord geplaatst? En heb je ALLEEN afstandbusjes op de plaatsen waar ook schroefgaten in het moederbord zitten?
Pagina: 1