Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2012] kan niet ingelogd worden op het domein.

Pagina: 1
Acties:

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:27

silverball

De wagen voor moderne mensen

Topicstarter
Hallo!

Ik heb hier een server staan met server 2012 erop, die tevens een domain controller is.
Dns, alles werkt totdat ik op de nieuwe windows 7 cliënts probeer in te loggen.
Ook de cliënts zijn verbonden met de DNS server.
Ik krijg dan: An attempt to resolve DNS name of a domain controller in the domain being joind is failed. Please verify this client is configured to reach a DNS server that can resolve DNS name in the target domain.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? :? De XP cliënts werken goed, maar ik wil XP er z.s.m uit hebben.

Alvast bedankt.

Het is maar een test, het 'echte' kantoornetwerk heeft nog xp+server 2003. Ik wil 2012+7 uitrollen zodra ik van dit probleem af ben. Ik ben niet onervaren, het andere filiaal heeft een werkend 2008 r2 domain met windows 7 cliënts.

[ Voor 17% gewijzigd door silverball op 20-02-2014 20:38 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Zet de DNS server er eens met een vast IPV4 adres in, lijkt toch een DNS issue te zijn.
Misschien een IPV6 issue?
Wat doet NSLOOKUP?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat heb je zelf geprobeerd :? Hoe ziet je configuratie eruit? DNS?

Het is niet de bedoeling dat je hier even je probleem dumpt dus laat eens wat troubleshooting zien..

[ Voor 44% gewijzigd door Glashelder op 20-02-2014 20:16 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• silverball

silverball

Topicstarter
mhoogendam schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:15:
Zet de DNS server er eens met een vast IPV4 adres in, lijkt toch een DNS issue te zijn.
Misschien een IPV6 issue?
Wat doet NSLOOKUP?
Vast IPV4 adres heb ik al geprobeerd, geen resultaat.
IPV6 heb ik uitgezet, hetzelfde.

NSLOOKUP doet:
Default server: UnKnown
Address: het ip v/d server
Glashelder schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:15:
Wat heb je zelf geprobeerd :? Hoe ziet je configuratie eruit? DNS?

Het is niet de bedoeling dat je hier even je probleem dumpt dus laat eens wat troubleshooting zien..
Ik heb het bovenstaande geprobeerd, de server en de twee cliënts xp+7 zitten allemaal op dezelfde switch. Wat wil je verder weten?

[ Voor 34% gewijzigd door silverball op 20-02-2014 20:39 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou bijvoorbeeld een ipconfig van je client en server. Doet nslookup het wel op de server? Al eens gekeken naar dcdiag ? Waar heb je op Google op gezocht? Een kleine zochttocht leert dat je zeker niet de enige bent die tegen dit probleem aan is gelopen. Dus wat heb je gevonden en waarom werkte het niet?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• silverball

silverball

Topicstarter
nslookup doet het op de server, ipconfig gaf niets raars (volgens mij) en op google heb ik meerdere topics doorgelezen. Ik ga morgen eerst een reinstall doen, gaat dat niet kom ik morgen met wat 'troubleshooting' aangezien ik de server vanaf hier niet kan benaderen.

Alvast bedankt

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Ik heb rare dingen gezien wanneer je IPV6 uitzet op een Win2008 of Win2012 server en adviseer je om deze gewoon aan te laten staan.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
mhoogendam schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:53:
Ik heb rare dingen gezien wanneer je IPV6 uitzet op een Win2008 of Win2012 server en adviseer je om deze gewoon aan te laten staan.
Klopt. Als je IPv6 op de NIC uitzet dan krijg je een hele rits problemen. Een van de bekende problemen is lookups. Je krijgt van de DNS Service bijvoorbeeld een IPv6 adres terug, maar je kunt dat adres niet pingen omdat de NIC geen IPv6 accepteert.

De enige juiste manier om IPv6 probleemloos uit te schakelen is deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 20-02-2014 22:55 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

silverball schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:22:
[...]
NSLOOKUP doet:
Default server: UnKnown
Address: het ip v/d server
Je mist een reverse loookup zone op je DNS-server, daarom staat "default server" op unknown.

Je issue lijkt echt te zitten in je DNS-config. Post dus ook eens de output van "ipconfig /all" van zowel je client, DNS-server en Domain Controller.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

En als je de zaken van QM hier boven hebt uitgevoerd, ga dan verder met eens "dcdiag /a /v" te runnen op je DC. Ga met de uitkomsten aan de slag, zoek uit waar de problemen zitten en vertel ons daarna waar je tegen aan loopt om deze op te lossen.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc731968.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door _Arthur op 21-02-2014 09:21 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat ik eigenlijk niemand hoor vragen.... wijst de DNS van je W7 client wel naar je Windows Server?
Een fout die vaak gemaakt wordt is om op de clients een externe DNS server te defineren.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jimbo123 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:18:
Wat ik eigenlijk niemand hoor vragen.... wijst de DNS van je W7 client wel naar je Windows Server?
Een fout die vaak gemaakt wordt is om op de clients een externe DNS server te defineren.
Waarom denk je dat gevraagd wordt om de ip-config output van alle systemen? ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

silverball schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:55:
nslookup doet het op de server, ipconfig gaf niets raars (volgens mij) en op google heb ik meerdere topics doorgelezen. Ik ga morgen eerst een reinstall doen, gaat dat niet kom ik morgen met wat 'troubleshooting' aangezien ik de server vanaf hier niet kan benaderen.

Alvast bedankt
Welke dan en wat stond erin? En wat heb je naar aanleiding daarvan geprobeerd?

En waarom post je niet gewoon de output van ipconfig i.p.v. te melden dat er volgens jou niets raars in staat? Wellicht vinden wij wel dat er 'iets raars' in staat :)

• silverball

silverball

Topicstarter
Glashelder schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:31:
[...]

Welke dan en wat stond erin? En wat heb je naar aanleiding daarvan geprobeerd?

En waarom post je niet gewoon de output van ipconfig i.p.v. te melden dat er volgens jou niets raars in staat? Wellicht vinden wij wel dat er 'iets raars' in staat :)
Ik zei gisteren nog, ik ga morgen wat troubleshooting posten.

Btw.
Nou, bedankt voor jullie inzet,
ik heb op de windows 7 cliënt windows opnieuw geïnstalleerd, tot mijn verbazing werkt alles nu wel. Raar maar waar.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Uiteindelijk geen kennis wijzer dus, zonde, aangezien het toch maar om een testopstelling ging ;)

Pagina: 1