• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 17:00
Ik zit met het volgende probleem, namelijk dat de helft van mijn USB-poorten het niet doen.

Op het moederbord zelf zitten 8 USB-poorten in 2 rijen van 4, de onderste rij werkt gewoon met de bovenste doet helemaal niks. In apparaat beheer worden ze wel herkent.

Voorop de computer zitten 2 USB 3.0 aansluitingen, 1 werkt en de andere niet. Als je een USB in de niet werkende poort aan de voorkant stop krijg ik een melding dat het apparaat niet herkent wordt en een 'storing' veroorzaakt.

Nog een vaag probleem is dat als ik mijn externe HD aansluit dat het net lijkt of dat hij geen genoeg stroom krijgt omdat hij steeds uitvalt. (De HD werkt wel op andere computers).

Specificaties:

- Core i3 540 @ 3ghz
- 8GB ram
- Club 3D HD 5770 1GB
- 128gb SSD
- 450W voeding

Zit alles zit in een klein HTPC kastje, de pc heeft verder geen problemen met games dus het lijkt mij niet aan de voeding te liggen. Ook heeft de pc 2 maanden non-stop aangestaan om bitcoins te minen in het verleden en dat ging ook zonder problemen.

Heb ook al geprobeerd de chipset drivers opnieuw te installeren en de PC stofvrij gemaakt.

Wie weet hier raad mee?

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Welk mobo heb je? Zonder dit kunnen wij er ook niks mee.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
Zonder verder informatie te hebben lijkt het erop dat er misschien een powerconnector vergeten is bij het aansluiten van je voeding op je moederbord en/of bij de aansluiting naar je frontpanel.

werkt alleen de externe harddisk niet of werkt ook een usbmuis oid niet?

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 20-02-2014 20:04 ]

• ro-bbo
Alle apparaten werken gewoon op de werkende USB-poorten alleen ik vind het vreemd dat de USB-poorten die op het moederbord zelf zitten het ook niet doen.

De frontpanel kan los zitten maar die kans acht ik klein, want het probleem doet zich sinds een week voor.

Is er ook een tooltje dat je moederbord kan achterhalen? Zitten namelijk 16 schroefjes in de pc en daarnaast zit het moederbord verstopt onder de onderdelen vanwege de kast.

CPU-Z komt met de melding "To be filled bij O.E.M.

• ro-bbo
Heb trouwens wel het probleem sinds ik naar Windows 8.1 heb geupgrade, maar dat zal wel heel raar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
ro-bbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:50:
Heb trouwens wel het probleem sinds ik naar Windows 8.1 heb geupgrade, maar dat zal wel heel raar zijn...
Raar of niet, je kunt het niet uitsluiten, heb je eventueel de beschikking over een "live cd/stick" waarmee je je pc kan opstarten en dan je usb-poorten kunt controleren op werking (door bv een usb muis aan te sluiten)? Dat kan zelfs een win xp/vista/7 of 8 installatie disk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 19:19
ro-bbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:50:
Van Windows 7 naar 8.1? Er zijn Intel drivers die niet helemaal OK zijn voor Windows 8.1. De standaard drivers die door Microsoft worden meegeleverd werken wel.
Ergens in de map C:\Windows\Inf staan OEM drivers van Intel voor de USB poort. Verwijder deze drivers, verwijder de USB in Apparaatbeheer en herstart. Dan pakt Windows zijn eigen drivers weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 615101

Hey wens ik heb speciaal een acount aangemaakt hiervoor om je te bedanken, Je gouden tip werkte en ben super blij. Scheelt mij een hoop frustratie, thanks.
Pagina: 1