Vraag ivm wifi bereik

Pagina: 1
Acties:

• Doctorbeat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 18:48
Bij een kennis van me is onlangs glasvezel alles in 1 geinstalleerd door XS4ALL, Fritzbox 7390. Deze Fritzbox is geplaatst in de meterkast die aan het ene uiteinde van het huis zit, waardoor het wifi bereik in de tuin/aan de andere kant van het huis redelijk slecht is. XS4ALL zei dat zij daar verder niets aan kunnen doen. Verplaatsen van de router is op dit moment geen optie.

Ik had al gekeken naar wifi extender/repeaters, en ik vroeg me af wat er in dit geval aangeraden wordt. We kunnen geen ethernet kabel leggen in het huis (doen we liever niet iig). Het internet wordt niet erg intensief gebruikt, vooral gewoon browsen/email/wordfeud enzo en af en toe een YT video.

Ik had al gezocht naar wifi repeaters, maar weet niet zeker welke ik nou moet hebben en welke goed genoeg zijn van kwaliteit, er wordt op GoT veel over geklaagd als ik mijn zoekresultaten bekijk.

Bij voorbaat dank!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Praktisch iedere repeater is waardeloos, tenzij je bij de lucky few ligt. Ligt niet aan het merk, maar aan de techniek.

Ga voor een Access Point, zeker als het wel mogelijk is om kabels te trekken. Dat is het beste wat je kunt doen en je het meeste plezier / minste ergernis geeft.

Zo niet: Powerline of ethernet via coax.

Verwijderd

even een melding:
ik zag gisteren op de duitse tv (publieke zender, wdr dacht ik) dat alle Fritzboxen gehackt waren en op afstand misbruikt kunnen worden.
misschien is de info nog op de wdr.de site te bereiken.
groet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oud nieuws ;)

Zorg gewoon dat je versie 6 firmware draait (itt versie 5 met de vulnerability) en je bent veilig.

Maar verder (zoals vaker :P ) met rooot eens, repeaters zijn onzinnig, die helpen je bereik vergroten in open ruimtes, ze kunnen je signaal niet magisch door een muur heen tunnelen. Daar zijn draden voor uitgevonden. Verreweg het goedkoopst, snelst en betrouwbaarst is Cat5E/Cat6 Gigabit Ethernet. Goede alternatief als je coaxkabels door het huis hebt liggen is MoCA, maar dat is relatief duur (+- EUR 120 voor twee MoCA-Ethernet bridges) en je moet net coax hebben liggen op de juiste plek. Snelheid betrouwbar 170Mbps. Goedkoper maar trager en onbetrouwbaar (mogelijk zelfs totaal niet werkend te krijgen) is powerline. Je hebt al een setje voor een paar tientjes. Of dat werkt en hoe snel het is kun je niet op voorhand zeggen. 1/3 van gevallen werkt het gewoon niet. 1/3 werkt het wel maar traag (<20Mbps), 1/3 wel en redelijk snel (20-80Mbps). Enige manier om te weten wat bij jou het geval is, is uitproberen. Maar dan nog kan een willekeurig apparaat in een stopcontact je verbinding om zeep helpen, tot en met LED kerstverlichting toe :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:07:
is powerline. Je hebt al een setje voor een paar tientjes.
mwah, wat is 'en paar'...
laatst hadden ze die dingen liggen bij de #axis, 40-60 zeuros naar gelang de potentie.

(ennuh: dat het nieuws oud was zeiden ze er niet bij ;) )