Toon posts:

iPhone 4S kalibreren zonder sleep button

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd gaat de batterij van mijn Iphone 4s nog maar een halve dag mee. Nu heb ik elders op internet gelezen dat het dan verstandig is om je Iphone te kalibreren. Nu is alleen het probleem dat mijn sleep button kapot is (hiervoor in de plaats maak ik gebruik van de assistive touch knop).

Kan iemand mij vertellen of er een mogelijkheid is om mijn Iphone te kalibreren zonder gebruik te maken van de sleep button?

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Dat is niet kalibreren maar gewoon een hard reset, gaat niet heel veel uitmaken. Wat ik je aan raad is een "full battery cycle". Laat je telefoon helemaal leeg gaan totdat ie uitvalt, vervolgens laad je hem helemaal op tot 100%. Ook is het beter om tijdens het opladen je telefoon niet te gebruiken. Het beste is om 1x per maand een full battery cycle te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Is het niet de moeite waard om voor 15 euro een nieuwe batterij te plaatsten?

Bijvoorbeeld deze:
http://www.mobilesupplies...s-1420-mah-origineel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik heb sinds iOS 7 ook problemen met de batterij van m'n 4S, voordien nooit problemen gehad. Ik heb m'n hoop gezet op 7.1 om toch een minimale verbetering te brengen want momenteel is het een beetje absurd...

Kalibreren en een hoop niet-essentiële services uitzetten maakt helemaal geen verschil. Enkel niet gebruiken zorgt ervoor dat ik een volle dag haal met één lading :X

[ Voor 29% gewijzigd door Darkstar op 21-02-2014 09:55 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:47:
Is het niet de moeite waard om voor 15 euro een nieuwe batterij te plaatsten?

Bijvoorbeeld deze:
http://www.mobilesupplies...s-1420-mah-origineel.html
Vervalt de garantie niet als je er zelf een batterij inzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@Rooted: ja, maar de meeste 4S'en zullen toch al wel uit garantie zijn, maakt dan ook niets meer uit.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-07 18:45
Rooted schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:31:
Dat is niet kalibreren maar gewoon een hard reset, gaat niet heel veel uitmaken. Wat ik je aan raad is een "full battery cycle". Laat je telefoon helemaal leeg gaan totdat ie uitvalt, vervolgens laad je hem helemaal op tot 100%. Ook is het beter om tijdens het opladen je telefoon niet te gebruiken. Het beste is om 1x per maand een full battery cycle te doen.
Dit is zeker aan te raden!

Heb ooit eens een 3GS gekocht via tweakers en het batterij percentage zag je letterlijk achteruit lopen. Toen heb ik de telefoon telkens leeg laten lopen (tot hij vanzelf uit viel) en vervolgens weer aan 1 stuk door opgeladen tot hij echt volledig vol was. Na een aantal keren leek er echt weer leven in de batterij te komen. Het betreffende toestel is - met dezelfde batterij - vandaag de dag nog steeds in gebruik (door mijn schoonvader).
Pagina: 1