Toon posts:

Verschillende merken, verschillende frequenties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het vergelijken van deze 3 kaartjes, zag ik dat de Asus een lagere frequentie heeft:

http://tweakers.net/price...340912;353185/GTX+780+OC/

Maakt dit de Asus ook daadwerkelijk trager of gaat Asus anders om met zijn specificaties waardoor de prestaties even goed zijn als zijn concurrent?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:14
De asus is heeft een minder grote OC gehad... de andere twee kaarten zijn dus simpelweg wat hoger geclocked en daardoor idd ook iets sneller. Al is het verschil minimaal, hooguit 5% en die Asus kan je ook zelf klokken tot die snelheid. Belangrijkste punten wat mij betreft voor een keuze tussen die drie kaarten is de kwaliteit van de koeler en de prijs... Dan zal de asus bij mij al afvallen omdat deze duurder is dan de snellere MSI (klein prijsverschil, maar toch). Gaat het jou niet om die paar euro, dan blijft dus alleen de kwaliteit van de koeler over... hoe stil is de koeler en hoe goed kan het koelen. Daarmee rekening houdend zijn de MSI en de Asus het meest interessant... het type wat op de Gigabyte zit staat er volgens mij om bekend dat die niet altijd even stil is, koelt wel goed. (tis wel een rev2.0, dus misschien nu beter)

Maar dan gaat het alsnog over de laatste paar procenten... alle 3 die kaarten zijn zo goed als gelijkwaardig en komen bij prima fabrikanten vandaan... het maakt niet heel veel uit welke je aanschaft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de Asus nieuw voor 368 euro krijgen bij een klein bedrijfje. keus is dus makkelijk gemaakt. Ik was bang dat de goedkopere prijs ook een slechtere prestatie zou betekenen. Ik ga zelf klokken, dus voor die prijs ben erg ik erg blij!
Bedankt voor je inzichten :)