• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een erg vreemd probleem. Wanneer ik mijn PC een tijdje aan heb, blijft het RAM alsmaar oplopen. Na gedurende tijd staat mijn volle 16GB RAM vol.

Ik heb al gekeken in taakbeheer wat de oorzaak was. Maar er was geen enkel programma dat zo veel geheugen bezette.

Verder download ik veel met grabit, dit programma staat dus vaak aan, alleen denk niet dat dit de oorzaak van het probleem is.

Vorige nacht laten downloaden in veilige modus met netwerk mogelijkheden. Toen was er geen probleem opgetreden, RAM verbruik zat toen de hele tijd rond de 800MB.

Het is dus hoogstwaarschijnlijk een software probleem, het kan een fout zijn, maar ook een virus.
Op internet (google) heb ik al gezocht maar kon geen duidelijke antwoorden en oorzaken van dit probleem vinden.
Denk dat windows er maar opnieuw op moet, tenzij iemand hier een oplossing voor weet. En ben evengoed ook nieuwsgierig naar hoe dit komt.

Hopelijk kan iemand mij meer wijs maken hierover.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-02 21:51
Probeer het eens hiermee

Process Explorer

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laat anders je pc eens een tijd aanstaan zonder iets actief te hebben, dus ook zonder grabit.

Klinkt als een memory leak in een applicatie ergens.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zal process Explorer eens proberen.
Wat is de oorzaak van zo'n memory leak? En je zou dit tenminste toch moeten zien in taakbeheer?

Wel staat google chrome er meerdere malen tussen wanneer ik kijk, terwijl ik er maar 1 geopent heb. De mensen die ik gegoogled had hadden dit ook staan in taakbeheer.

In veilige modus heb ik dit dus al gedaan. Zal hem vandaag even testen zonder een programma te draaien.

Er zijn een aantal programma's waar ik een oogje op heb:
-VLC player
-Windows Music (windows 8 app)
-Grabit
-Google chrome

Vaak heb ik het door als ik een van deze programma's draai. Hoewel ik dit standaard aan heb als ik op de PC zit.

Bedankt alvast!

我的名字是Mirno

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 14:45
Zo te zien dus windows 8? Er is een bepaalde netwerkservice die nogal een massive memleak heeft. Ik had hetzelfde probleem op m'n laptop (4GB geheugen). Kreeg tijdens het spelen van simpele spelletjes als FTL al meldingen dat ik te weinig geheugen had. En niks in taakbeheer te vinden. Tenminste, wel belachelijk hoog verbruik, maar geen applicatie die dat ook verbruikte

Heb de stappen in het volgende linkje opgevolgd, geen enkel probleem meer.
http://damjank.blogspot.b...emory-leak-ndusys_15.html

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zal eens checken ;)
Bedankt!

Ik open 1x google chrome, en via het Process Explorer programma, dat ik net gedownload heb zie ik 5x chrome staan van 80-125 MB per stuk.
Er is geheugen bij "Working set" & "Private bytes". RAM is bij "working set" neem ik aan.
Voorderest zijn er een hoop SVHOST processen. Dit klokt ook niet volgends mij. Ik heb vroeger met W7 wel eens last gehad van een enkele SVHOST, dat al mijn RAM in gebruik nam.

Van SVhost (of serivce host) staat nu een stuk of 10 processen. En ook dus met netwerk erbij... Dat kan dat lek nog wel eens zijn.

Wat ik ga doen is:
-Stappen volgen, denk dat dit dus te maken heeft met SVHOST.
-Google chrome unistalleeren en een 64 bits versie vinden

--Google chrome staat bij achtergrond processen--- Waarom is dit? Dit hoort niet volgends mij

Ik laat het dadelijk weten hoe dit gegaan is.

[ Voor 5% gewijzigd door mirno op 20-02-2014 15:24 ]

我的名字是Mirno

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoeveel tabs heb je open in Chrome? Want 1 venster en 20 tabs geeft alsnog 20 processen van chrome. Elke tab heeft z'n eigen proces namelijk. Het is ook niet ondenkbaar dat je een add-on hebt die gigantisch aan 't lekken is. Dus echt, laat je systeem eens vers opgestart een paar uur draaien. Eventueel laat je alleen Taakbeheer draaien om het geheugen in de gaten te houden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Vengeful
Het probleem bij mij was dat zolang ik na het opstarten niks deed, het ook goed ging met mijn geheugen. Maar Ndu.sys is een driver die diagnostiek over de netwerkadapter doet, dus begon pas geheugen te claimen wanneer ik wat ging uitspoken. Eenmaal geclaimd werd het geheugen nooit meer vrijgegeven. Probleem bestaat blijkbaar alleen met bepaalde netwerkaarten. Ik heb sinds het uitschakelen van Ndu.sys geen enkel probleem meer gehad.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Heb Ndu.sys uitgeschakeld in de register. Nu alweer een paar uur bezig. En hij staat nog steeds op 1,8GB RAM. Normaal gesproken zou hu nu al op 3GB-5GB zitten.
Ik neem dus aan dat het verholpen is!

Gewoon 1 venster met 1 tabblad in chrome gebruikte ik. Nu staat chrome weer normaal onder toepassingen en niet bij achtergrond processen. Het is wel vreemd, maar het werkt weer naar behoren ;)

Bedankt voor de tips iedereen. Het heeft geholpen!

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Vengeful
Graag gedaan.:) geef een gil als het onverhoopt weer terugkomt.
Pagina: 1