Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil ASUS laptops

Pagina: 1
Acties:

• Jorisje123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 22:19
Hallo mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, die vooral voor school zal worden gebruikt en ook af en toe een niet al te zware game. Ik zit nu te twijfelen tussen 2 ASUS laptops. Beiden zijn ook voorbij gekomen in de best buy laptop guide.

De laptops:

De ASUS n56VV
pricewatch: Asus N56VV-S4069H

En zijn opvolger:

De ASUS N550JV zonder touchscreen
pricewatch: Asus N550JV-CN270H

Wat ik nou zo graag zou willen weten, is de N550JV nou echt een verbetering tegenover de n56VV?

Het enige wat ik kan zien is dat er een 4e generatie Intel processor in zit, en wat ik daarvan weet is dat die wat zuiniger zijn qua stroomverbruik en dat zou wel handig zijn voor op school. Maar is dit echt die 150 euro ( ongeveer ) meer waard? Als ik voor de N56 zou gaan kan ik het prijsverschil investeren in een mooie SSD.

Alvast bedankt voor het advies! :)

• kippensoepje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 22:05
De ASUS n56VV pakken ssd erin en ram erbij (na verloop van tijd misschien)

Verwijderd

Ik zou ook de Asus N56 pakken, die heeft namelijk een beter koelsysteem en daarnaast ook een beter scherm. Het verschil in processoren ga je waarschijnlijk niet heel erg merken, misschien qua accuduur inderdaad.

SSD erin is een puik plan!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:50:
Ik zou ook de Asus N56 pakken, die heeft namelijk een beter koelsysteem en daarnaast ook een beter scherm. Het verschil in processoren ga je waarschijnlijk niet heel erg merken, misschien qua accuduur inderdaad.

SSD erin is een puik plan!
Ik snap nooit zo goed waar dat betere scherm bij de N56 vandaan komt. Die N550 is uitgevoerd met een IPS-paneel, de N56 met een TN-paneel. Nou zegt dat niet alles, maar vooral de over het algemeen veel betere kijkhoeken van een IPS-paneel maken een groot verschil. Zeker bij een laptop, waarbij je altijd relatief dicht op het scherm zit waardoor de kijkhoeken snel groot worden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Ik wel, prima dat het je het verschil hebt tussen ips en tn ... Maar als het matige ips scherm een slechtere kleurweergave en contrastwaarde heeft. Daarnaast heeft het betreffende tn paneel goeie kijkhoeken.

Als de keuze tussen een matig tn paneel en matig ips paneel zouden gaan, dan kun je idd beter voor het ips paneel gaan, maar hier gaat dat dus niet op!