Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal!

Enige tijd geleden hebben mijn partner en ik een TV gekocht via plattetvdiscounter. Het gaat om een LG 3D tv.

Wij natuurlijk super blij toen hij thuis werd bezorgd en meteen opgehangen. Toen de TV hing zat er folie los rechts bovenin de hoek. Wij dat folie eraf gehaald en na ca 20 cm zat het muur en muur vast. Wat bleek nou?! Dat was het 3D folie! Wij het boekje doorgelezen en er staat dat bij SOMMIGE tv's van LG er een folie opzit waarbij je het niet mag verwijderen. Weten wij veel dat het ook bij deze TV zo is.

Wij uiteraard LG gebeld en het valt niet onder de garantie. Erg meewerkend waren ze niet dus daar komen we niet verder.

Maar wat nu?! Deze TV heeft ons €1500 gekost en ze hebben ons geen deugelijk product geleverd want het folie had in eerste instantie helemaal niet los mogen zitten!

Help! Wij weten niet meer wat we moeten doen!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:51
Heb je met de winkel gesproken ?
Ook wel handig om het type nummer te vermelden.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Beetje vreemd dat in zon prijsklasse zon matige afwerking is. Al contact opgenomen met Plattetvdiscounter zelf? Zij kunnen misschien via een RMA met LG een nieuwe tv of een reparatie regelen.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoezo valt niet onder garantie? Dat kunnen ze zeggen natuurlijk (standaard), maar dat wil niet zeggen dat dat zo is.

Het zat los, dus garantie. Dat je het verder los hebt getrokken doet er niet toe.

Verderop zit het muurvast en het deel wat je nu los hebt getrokken had net zo vast moeten zitten.

Gewoon garantie (of beter, een nieuwe) claimen bij plattetvdiscounter. Zij regelen het maar met LG.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het hier om een garantiekwestie gaat een schopje naar SF.

LCD > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kirsten, bij een garantie claim doen je bij de fabrikant te zijn, maar bij de (jouw) leverancier. De fabrikant heeft wettelijk gezien geen enkele verplichting in deze, dat ligt geheel bij plattetvdiscounter in dit geval. Neem dan ook contact op net deze partij en niet direct met LG.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:07
Probeer met de winkel contact op te nemen door aan te geven dat er in de hoek folie los zat, de 3D folie die niet los behoort te zitten. Ze kunnen eenvoudig zeggen dat ze geen garantie geven omdat je de folie er af hebt gehaald en het eigen schuld is, maar natuurlijk moet je de vraag stellen of het uberhaupt mogelijk moet zijn dat deze folie er af getrokken kan worden. Zie link onderaan, blijkbaar is het gewoon mogelijk de folie er af te trekken zonder het als een productiefout te beschouwen.

Daarnaast snap ik niet waarom men een tv van 1500 euro via internet koopt, zonder te weten hoe de tv in elkaar zit. Ga altijd naar een zaak en laat je informeren over de tv.. Kun je ze ook nog eens vergelijken.

Bekijk ook eens: http://www.goeievraag.nl/...led-3d-tv-alvorens.384324

Blijkbaar komt het vaker voor, ook wanneer de folie niet los zou zitten. Ik schat de kans gering dat je wordt geholpen bij de winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 21-02-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Draakje5 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:48:

Daarnaast snap ik niet waarom men een tv van 1500 euro via internet koopt, zonder te weten hoe de tv in elkaar zit. Ga altijd naar een zaak en laat je informeren over de tv.. Kun je ze ook nog eens vergelijken.
Alsof ze in de winkel gelijk zeggen dat je de folie niet los moet trekken. Ook al was hij langs 10 winkels geweest ik garandeer dat geen een winkel over de folie begint. Laat staan dat ze het zelf weten,

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1