IPS Monitor 23 of 24 inch

Pagina: 1
Acties:

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 15:15
Ik zoek een nieuwe IPS monitor van 23" of 24", Moet ook een DVI-aansluiting hebben en mag niet meer kosten dan €200(echt het absolute maximum).

Ik dacht zelf aan volgende monitoren:
-HP Pavilion 23XI
-Dell Ultrasharp U2312HM

Liefst geen LG.

Zal worden gebruikt in de studio voor muziek te produceren en om af en toe op te gamen.

Wat denken jullie?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

LG panelen komen inderdaad vaak naar voren als suggesties. De HP ken ik zelf niet, de U2312HM echter wel en is m.i. echt een top-scherm.

200 euro budget maakt de volgende opmerking misschien wat minder nuttig, maar weet je zeker dat voor je muziek productie het niet fijner is om op een scherm met een hogere resolutie te werken, al is het maar 1200p ipv 1080p, dat valt nog wel te doen rond dat budget.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Ik zou sluit mij aan bij het advies van Fortain... IPS is leuk mbt beeldweergave, maar als je muziek gaat produceren dan ga je aan een hogere resolutie veel meer plezier beleven dan betere kleuren... het geeft veel meer overzicht. Kost uiteraard wel een stukje meer dus daardoor wss geen optie.

Maar als het dan toch perse een IPS moet zijn in die prijsklasse, dan is de Ultrasharp U2312 een redelijke nobrainer, uitstekende monitor voor het geld. Alhoewel LG in de prijsklasse ook leuke monitor kan leveren, bepaalde modellen hebben zelfs hetzelfde paneel als de Dell monitoren.

pricewatch: LG Flatron 24EB23TM Zwart

Dat is eigenlijk een Dell U2414... exact hetzelfde paneel. De Dell zal alleen out-of-the-box beter zijn afgesteld, vermoed ik.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 15:15
Ik heb de HP 23xi besteld, ik mag hem morgen gaan halen.