Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aankoop advies budget ~40 inch TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje actief op zoek naar een budget TV van rond de 400 euro.
Aan het begin van mijn zoektocht wist ik niks over televisies, nu gelukkig wat meer maar ik heb nog steeds het idee dat mijn kennis zwaar te kort schiet om een gedegen afweging te maken en kan uw advies daarom goed gebruiken.

Wij gaan de TV voornamelijk gebruiken voor films, bekijken van foto's en 'gewoon tv kijken'. Gamen doen wij niet maar heel misschien in de toekomst. De game specificaties zijn dus niet echt relevant.

Voor ons heeft Smart TV niet echt toegevoegde waarde. Als we willen internetten zullen we dat doen op een laptop (i.v.m. toetsenbord).

De kijkafstand varieert tussen de twee en drie meter. Omdat het zicht van mijn vriendin niet optimaal is heb ik als enige echte harde eis een Beeldformaat van rond de 40 inch (39-42).

Een 3D functie kan i.v.m. films wel een toegevoegde waarde hebben mits het natuurlijk redelijk is uitgevoerd.

Wat betreft het geluid heb ik nog een prima installatie liggen dus de geluidskwaliteit van de TV speelt geen rol.

Ik weet dat de Sony 42w655 pricewatch: Sony KDL-42W655A Zwart een hele populaire televisie is op tweakers. Echter heeft deze een prijs wat ik niet bereid ben te betalen voor een TV.

Samsung ue40eh6030
pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart
Samsung ue40f5500
pricewatch: Samsung UE40F5500 Zwart

Toshiba 39l233dg
pricewatch: Toshiba 39L2333DG Zwart
Toshiba 40l7333dg
pricewatch: Toshiba 40L7333DG Zwart

Vergelijking van m.b.v. de pricewatch http://tweakers.net/price...;331780;339553/categorie/

Gezien het helaas beperkte budget en de gestelde voorwaarde ben ik geneigd om voor een Samsung ue40eh6030 te kiezen. Ik prefereer deze boven de Toshiba 39l233dg en UE40F5500 vanwege de 100 hertz en de 3d functie.

Graag hoor ik uw mening en advies.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Freek

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Welkom op het forum.
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:02:
Beste Tweakers,
...
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Freek
Dit is niet nodig. Check het algemene beleid eens.
Graag hoor ik uw mening en advies.
Ik geef je groot gelijk dat je smart-functies niet laat meewegen in je keuze voor een tv. Het is zwaar over-rated, heeft doorgaans een gebrekkige gebruikerservaring en kun je veel beter via een ander device tot je nemen.
Persoonlijk valt bij mij de 3D-functie ook in de catergorie leuk als het er op zit maar niet nodig. Heb zelf 2 3D tv's in huis staan en deze hebben nog nooit in deze stand gespeeld. In mijn ogen net zo over-rated qua feature.

Qua keuze van tv heb ik zelf toch de voorkeur voor de Sony. Vind ik een mooie tv om te zien en ik vind dat deze ook gezien zijn prijsklasse een prima beeld neer zet. Van de Samsungs ben ik niet gecharmeerd vanwege de schreeuwende over-the-top-kleuren; niet om aan te zien. De Toshiba's zijn meestal niet voorzien van al te beste software waardoor de bediening nogal een brak kan uitpakken.
Je zit aan de onderkant van de markt te zoeken. Ik zou je adviseren ook niet te weinig uit te geven want als je een miskoop doet is het altijd te veel geweest.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
Ik heb die sony tijdens de BTW vrije weken gekocht voor 440 oid. Super tv. Als je nog even wacht dan komen de nieuwe modellen uit en kan je hem waarschijnlijk ook voor veel minder kopen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Snowhite0901 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:10:
Ik heb die sony tijdens de BTW vrije weken gekocht voor 440 oid. Super tv. Als je nog even wacht dan komen de nieuwe modellen uit en kan je hem waarschijnlijk ook voor veel minder kopen.
Daar zou ik niet op rekenen. De W655 word niet meer geleverd door Sony, en je ziet dat die al bij redelijk wat winkels uitverkocht is. Het zou me dus zelf niets verbazen als de prijs nog licht gaat stijgen.

Als je aan de UE40EH6030 zit te denken, zou je ook eens naar de UE40F5000 kunnen kijken. Een budgettelevisie met een redelijk tot goed beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Loenerd op 23-02-2014 17:04 ]