Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Krachtige rekenmachine samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Yorian2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 21:26
Beste allen,

Ik lees regelmatig de BBG, maar dit zijn over het algmeen systemen voor het algemeen publiek. Ik heb echter een redelijk specifieke vraag: ik wil een systeem kopen (als het kan bij een bedrijf in elkaar gezet, omdat het om een zakelijke pc gaat) met goede rekenkundige kwaliteiten.

De hardware die voor de wiskundige modellen is aangeraden:
Processor: Intel i7 3930K, 3960X, 4930K of 4960X (3.60 GHz). In het geval dat de verwerking van de modellen meer dan 64 GB RAM vraagt wordt aangeraden: single-socket Xeon-based configuration with E5-1660 v2 (3.50 GHz).
Note that two-socket configurations may have performance issues (dit is een software gerelateerd probleem).

GPU: De aangeraden kaarten: nVidia GeForce GTX 580, GTX 680, GTX 780 or GTX TITAN

RAM: zoveel mogelijk, 64GB (maar kan Xeon meer aan?)

Weet iemand een bedrijf waar je zulke computers kan samenstellen?

Alvast bedankt!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Wilde gokjes: Dell, Apple, Alternate, IkBenStill.nl, Stel het zelf samen (zoek onderdelen bij elkaar, maak topic, wacht feedback af, indien positief: bestel onderdelen, prik de onderdelen in de gaatjes waar ze in passen en aanzetten maar)

Overigens vind ik het een aparte rij aan specs: Eerst zie ik hele krachtige CPU's, dus denk ik dat het om voornamelijk CPU-gefocust iets gaat. Daarna zie ik een Titan voorbij komen, en dan heb ik zoiets van: Gaat het hier nu om zwaar GPU of CPU werk? Ik kan me niet voorstellen dat je zowel 1 Titan als 2 zware CPU's nodig hebt.

En zelfs dan vraag ik me af of je niet beter af bent met meerdere kaarten ipv 1 Titan, of die speciale rekenwerk GPU's

[ Voor 97% gewijzigd door Gamebuster op 20-02-2014 11:44 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:50
Kijk eens bij HP naar de Z-serie workstations. Heb ik goede ervaringen mee.

• Yorian2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 21:26
Dank voor de snelle reacties. HP ziet er inderdaad interessant uit, ik ga daar eens verder kijken