Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

veilig met "leesbare tekst verificatie" ?

Pagina: 1
Acties:

• lotech
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Op mijn smartphone krijg ik mail via een SSL verbinding, met imap server met poorten 587 en 993.
Dat werkt goed maar is dit ook veilig via een openbaar wifi netwerk?
Bij de instellingen staat "aanmelden met leesbare tekst verificatie" en dat klinkt niet zo safe.
Maar als ik het anders instel werkt mijn mail niet meer....

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Je wachtwoord wordt plaintext verstuurd, maar wel over SSL. Tenzij je hetzelfde wachtwoord elders hergebruikt is er niets aan de hand.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang je SSL gebruikt gaat dat ok. Dat betekent alleen dat 't binnen de SSL-verbinding zonder poepas verstuurd wordt. Maar SSL zorgt voor de beveiliging. Hergebruik is dan ook niet relevant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lotech
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Bedankt voor de reaktie, dit stelt me gerust...

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
CyBeR schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:56:
Maar SSL zorgt voor de beveiliging. Hergebruik is dan ook niet relevant.
Dat had ik duidelijker kunnen verwoorden zie ik. Waar ik op doelde was dat als je zo onhandig bent hetzelfde wachtwoord elders te gebruiken en de mailserver onverhoopt gecompromitteerd wordt een aanvaller je plaintextwachtwoord zou kunnen gebruiken om op andere services in te loggen.

Als het wachtwoord echter nooit plaintext over de lijn gaat (en fatsoenlijk gehashed is opgeslagen) dan is die kans verwaarloosbaar. Theoretisch, maar het leek me het vermelden waard.