Ben ik opgelicht door de dakgootreinigers?

Pagina: 1
Acties:

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-07 14:47
Tijdens mijn verhuizing stond er een jongeman voor de deur met een mooie aanbieding, voor slechts 20 euro kon zowel voor als achter de dakgoot gereinigd worden. Dit was mogelijk omdat ze er meer in de straat zouden doen zodat er geen voorrijkosten gerekend hoefde te worden. Ik dacht, daar kan ik me geen buil aan vallen dus prima. Ik kreeg een mooi bonnetje en ze zouden 2 weken later komen.

Vanochtend waren ze er op de afgesproken tijd. Ze gingen gelijk aan het werk en na 10 minuten werd er aangebeld. Of ik even mee wilde kijken naar het afdak. De loodstrip die op de muur zit ter afdichting van de rand daar vertoonde scheuren en de voegen lieten los. Dat heb ik gezien en daarbij liet hij zien dat de buren het ook al een keer gerepareerd hebben. Dus het leek mij te kloppen.

Ik vroeg hem naar de prijs en hij wilde het per direct repareren voor 60 euro de meter en 20 euro voor de kit. Het is maar een klein afdakje en hij rekende ook maar 2m ipv 2.5m. Dus totaal 140 euro voor de reparatie en ik hoefde maar 10 euro voor de reiniging te betalen aangezien het achter schoon bleek te zijn.

Uiteindelijk lijkt de boel netjes te zijn gerepareerd en lijkt alles ok. Ze belden weer aan en gaven aan dat ze het liefste contact betaald willen worden. Ze willen eventueel later terugkomen als ik de cash niet in huis heb. Ik ben akkoord gegaan en zij gingen weg.

Vervolgens ging ik even googlen en kwam ik erachter dat er veel oplichting plaats vindt onder het mom van dakgootreiniging. Het is dan gebruikelijk dat ze direct defecten vinden die direct verholpen moeten worden. Vervolgens controleerde ik het kvk nummer op het werkbriefje en dat bleek van een totaal ander bedrijf te zijn. Ik kreeg dus sterk het gevoel dat ik opgelicht was.

Ik heb het nummer op het briefje gebeld en gezegd dat ik naar kantoor moest en of ze een factuur konden sturen, dit was geen probleem. Vervolgens heb ik gevraagd naar het kvknummer, dit zou een drukfout zijn en op de factuur zou het goede nummer staan.

Ik heb hier dus een vervelend gevoel over. Aan de ene kant lijkt de prijs ok en er is daadwerkelijk iets gerepareerd wat er in de ogen van een leek kapot uit zag. Ik ben ook van plan gewoon te betalen maar het voelt eigenlijk niet zo goed. Wat denken jullie, oplichting of ben ik gewoon achterdochtig?

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28
Je had ook gewoon gelijk naar het juiste KVK nummer kunnen vragen over de telefoon, dan had je al een stuk wijzer geweest ;)
Verder zou ik niet zo snel iemand die zomaar aan de deur komt m'n huis laten controleren. Als de scheuren enzo er al inzaten en het niet waarschijnlijk is dat ze dat zelf gedaan hebben, zou ik gewoon blij zijn dat je dak weer heel is en er verder niet al te veel achter zoeken.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:49

Ypho

Allround Nerd

Ik heb ook wel eens dergelijke verhalen gehoord. Bij ons kwam laatst een dakgootreiniger die bij de buren was geweest en had gezien dat onze goot ook wel een schoonmaakbeurt konden gebruiken, terwijl dit kort daarvoor was gebeurd. Niet gedaan uiteindelijk.

Later met een schilderklus bleek dat er niets aan de hand was. Goten waren mooi schoon/leeg...

Achteraf de buurman gesproken, daar waren ze ook niet geweest...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

• Malt007
Ik heb net de buurman aangesproken, daar waren ze inderdaad niet geweest. Nadat ze bij mij klaar waren gingen ze er ook direct vandoor.

Nog even verder gegoogld, oa op het vestigingsadres. Blijkt dat op ieder nummer in die straat een bedrijf gevestigd is (vanaf nummer 28 tm 68, dus alle nummers van die postcode) Als je vervolgens streetview bekijkt dan ziet die straat er niet uit alsof er ook maar 1 ondernemer gevestigd is. Dermate verpaupert dat het eerder lijkt alsof iemand die mensen betaald om op dat adres gevestigd te mogen zijn.

Ik had inderdaad het kvk nummer kunnen vragen. Maar ik wacht het wel af. In ieder geval een lesje geleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 20-02-2014 11:33 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wees blij dat ze verder niets bijzonders hebben gedaan.

Mijn buurvrouw heeft dit gevalletje ook gehad, maar daar kwamen ze opeens met het verhaal dat er 'roestvorming' in de afvoer zou zitten, maar dat stuk konden ze wel een makkelijk fixen. Kosten: 230 euro, en buurvrouw was weer happy.

Tot ik me afvroeg hoe het mogelijk was dat een PVC afvoerpijp zou roesten...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Malt007
Ik denk juist dat ze alleen nog kleine klusjes doen zodat mensen niet zo snel argwaan krijgen. Wel vervelend als ze gewoon kunnen doorgaan met dit soort praktijken. Lees trouwens dat de politie hier ook niks aan doet verder dus die gasten kunnen ongestoord doorgaan.

Dacht dat ik nooit in dit soort dingen zou trappen :-)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12
Dit is een bekende truc. Het varieert van slimme marketing tot discutabele upselling tot (belasting)fraude en oplichting tot intimidatie en geweld. Past in hetzelfde rijtje van schoorsteenvegers die nokvorsten willen aansmeren (vaak uit Den Bosch) met cement tegen de goudprijs.

Regel nummer 1: koop nooit iets aan de deur
Regel nummer 2: zorg dat er altijd tijd zit tussen het vaststellen van het probleem, de offerte en de uitvoering

Als ik dit zo inschat heb je hooguit iets teveel betaald voor een reparatie die je waarschijnlijk in de toekomst toch wel een keer zou moeten doen. Met een beetje mazzel is je goot daadwerkelijk schoon ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 20-02-2014 11:42 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Dus nu komen ze nog een keer met de knokploeg om jou die 140 euro afhandig te maken?

• Malt007
Ik zit een beetje te twijfelen wat te doen. Zit er niet op te wachten dat die jongens nog een keer aan de deur komen als mijn vrouw alleen thuis is.

Ik zou ze kunnen bellen dat het geld klaar ligt, dan ben ik er vanaf. Ik kan natuurlijk ook gewoon wachten op de factuur en gewoon betalen.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:04
Ik snap je niet echt. Hij heeft het toch gerepareerd, en daadwerkelijk de scheuren gefixt? Ook al heeft hij het liever contant (snap ik, scheelt hem afdracht BTW), hij heeft toch de gebreken verholpen?

toettoett

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het nummer op het briefje gebeld en gezegd dat ik naar kantoor moest en of ze een factuur konden sturen, dit was geen probleem. Vervolgens heb ik gevraagd naar het kvknummer, dit zou een drukfout zijn en op de factuur zou het goede nummer staan.
Vreemd verhaal. Maar nou werken mensen en bedrijven niet altijd netjes en gaat er wel wat vaker iets mis.

Ik zou zeggen wacht de factuur af, doe tot die tijd verder niks.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:19
Je hoort het wel eens vaker ja, tenminste het was laatst zelfs op TV. Ik zou ook niet direct schakelen en oplichting verdenken bij zoiets, maar zoals jouw verhaal is lijkt het er best veel op.

Wel een beetje gek dat een fatsoenlijk werkend bedrijf met foute nummers werkt. Het kan, maar daar vind ik dan ook alles mee gezegd. Hm lastig wat je daar nou mee moet... Opzich is 140 euro nog te doen, maar bij een malafide-bedrijf als deze nog teveel eigenlijk.

Ik zou denk ik ook maar ff afwachten. Want zou er daadwerkelijk iets gebeuren als je niet betaald als het oplichting blijkt te zijn? Lijkt me dat het dan een gemiste kans is voor hun en dat je er weinig meer van hoort. (gelukkig maar)

Feit is gewoon dat je het achteraf allemaal anders zou hebben gedaan of dat wij hier nou makkelijk zitten te praten wat jij moet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Aardwolf op 20-02-2014 12:01 ]

• Malt007
Ik ga gewoon betalen aangezien ik lees dat dit ook kan leiden tot intimidatie en geweld. Mijn vrouw is over het algemeen alleen thuis en ik zit niet op gezeik te wachten. Het lijkt allemaal niet in de haak maar de boel is gerepareerd en de prijs is niet overdreven. Dus waarom zou ik risico nemen. Wat mij betreft een dure les dus.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Fishy!
Zeker niet contant betalen, en gewoon een factuur met juiste gegevens vragen.

• Malt007
Ik heb ze al gebeld dat ze het mogen komen ophalen. Snap dat het niet verstandig is dus ik zal ze om een betaalbewijs vragen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat klopt er nu exact niet aan het verhaal?

Ik bedoel je hebt de schade toch gezien en ze hebben het toch gerepareerd?
Dat mensen aan de deur fishy praktijken qua kvk / facturen hebben, tja dat is een keuze die je gemaakt hebt.

Maar het probleem is toch weg en er is toch arbeid verricht dus ik zie geen probleem om gewoon het afgesproken bedrag te betalen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

Croga

The Unreasonable Man

Wat er aan dit verhaal fishy is:

- Wie zegt dat de schade er al was voordat ze er kwamen?
- Wie zegt dat er daadwerkelijk gevaarlijke schade was? Ze kunnen een kras natuurlijk ook uitleggen als een enorm probleem

Ja, ze hebben waarschijnlijk het werk gedaan en verdienen daar hun loon voor.
Nee, het is niet waarschijnlijk dat het werk nodig was.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-07 13:19
Croga schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:01:

- Wie zegt dat er daadwerkelijk gevaarlijke schade was? Ze kunnen een kras natuurlijk ook uitleggen als een enorm probleem

Dat is lijkt mij de verantwoordelijkheid van Malt007, hij vond het werk nodig en heeft het dus laten repareren.
Zolang het gerepareerd is zie ik eigenlijk geen probleem.

Misschien dat ze het zelf stuk hebben gemaakt, maar dan had je maar even een rondje moeten doen samen met die meneer vind ik. Ik laat een electricien toch ook niet in mijn huis rond lopen, en dat ie even later zegt ja dit en dit is stuk ik zou zeker mee lopen.

Zucht...

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09
Croga schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:01:

Hoe maakt dat het fishy? Want als je zelf niet de kennis hebt iets te controleren loop je altijd tegen dat probleem aan. Hetzelfde gaat op wanneer ik mijn auto naar de garage breng voor een APK en zij zeggen "dit en dat is ook niet goed en moet vervangen worden". Dan kan ik zeggen:

- Laat maar, keuren en klaar
- Doe maar, ik ga er vanuit dat het klopt
- Ik vraag ergens anders om een 2nd opinion

Dat laatste gaan zij zelf natuurlijk niet aanbieden.

Daarnaast lijkt het mij niet zo heel moeilijk om iets als slijtage zelf te controleren. Zij krijgen niet zomaar iets versleten/verroest/wat dan ook. Is jouw dakgoot ineens halverwege doormidden gebroken dan wordt het toch een ander verhaal.

• Malt007
Natuurlijk heb ik meegekeken, maar ik ben een leek. Er leken inderdaad scheuren in dat lood te zitten (ook bij de buren) en die voegen vielen er inderdaad zo uit als je eraan zat. Maar als ik dat lees op internet dan schijnt dat altijd het geval te zijn zo'n beetje. Het is op zijn minst een grijsgebied en hun manier van handelen ook.

Laten we zeggen dat ik blij ben dat het gerepareerd is en dat ik ze zo snel mogelijk wil betalen zodat ik overal vanaf ben. Ik zie het gewoon als een les dat je nooit aan de deur moet kopen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-07 13:19
Malt007 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:11:
Natuurlijk heb ik meegekeken, maar ik ben een leek. Er leken inderdaad scheuren in dat lood te zitten (ook bij de buren) en die voegen vielen er inderdaad zo uit als je eraan zat. Maar als ik dat lees op internet dan schijnt dat altijd het geval te zijn zo'n beetje. Het is op zijn minst een grijsgebied en hun manier van handelen ook.

Laten we zeggen dat ik blij ben dat het gerepareerd is en dat ik ze zo snel mogelijk wil betalen zodat ik overal vanaf ben. Ik zie het gewoon als een les dat je nooit aan de deur moet kopen.
Logisch.
Dat je het niet vertrouwd is goed, maar ik zou me er verder niet druk om maken. Het is gerepareerd en wss tegen een redelijke prijs. Dat ze misschien iets aanwijzen dat niet perse gerepareerd had hoeven te worden kan ik me in vinden, 99% van de mensen weet niet of het ernstig is en laat het toch maar repareren.

Zucht...

• Malt007
Of het oplichting was of niet het is nu afgedaan met een cashbetaling en een betaalbewijs inclusief handtekening. Ik ben tevreden met het geleverde werk door de twee nette gasten dus ik neem aan dat er gewoon niks aan de hand was.

Overigens heb ik het betaalbewijs op een ander werkbriefje/factuurtje gekregen en ook daarop staat het niet kloppende kvk-nummer ;-)

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Post even een foto van het 'gerepareerde werk'. Misschien zit hier iemand die er wel verstand van heeft.
Ze kunnen het ogenschijnlijk fixen, en achteraf prutwerk hebben geleverd.

Bij twijfel sowieso de politie bellen of het signalement al bekend is bij hun. Kan nooit kwaad!!
Ze pakken ze niet gelijk op, je maakt gewoon een melding.

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 22:24
Ik kreeg laatst ook "dakgootreinigers" aan de deur. Zelf doen wij niet aan colportage omdat je hier meestal toch niet beter van word, daarom hebben we een briefje naast de bel "Geen colportage". De beste man bood het toch aan. Ik gaf als reactie "wij doen niet aan colportage", waarop de persoon antwoorde "maar er hangt niks naast de bel". En inderdaad, het briefje was weg. Ik ging er niet op in, maar hij had het waarschijnlijk gewoon zelf weggehaald. Het is een gevalletje "maar ik heb m niet vermoord met een mes!" "maar wij hebben nooit verteld dat ie met een mes is vermoord".

Mijn advies: Doe gewoon niet aan colportage.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:22
Met schoorsteenvegen halen ze dezelfde smerige trucs uit, kijk maar uit. En dan zijn ze niet te beroerd om zelf beschadigingen aan te brengen om die vervolgens tegen een 'gunstige' prijs te repareren.

Ik koop niet aan de deur. Niks, noppes, nada.

In dit geval: dat ze het graag zwart doen wil nog niet zeggen dat ze je oplichten natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door EvaluationCopy op 20-02-2014 14:04 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
Haaaaaaaaaaaang op, Kliiiiiiiik weg, Bel uw bank :)

Anoniem: 39993

Voortaan toch eens wat vaker naar programma's als "Opgelicht" kijken. Dit is de oude bekende "goedkope schoorsteenveger's truc". Ze komen voor een habbekrats een simpel klusje doen en constatteren dan de meest verschrikkelijke gebreken (die ze soms zelfs gewoon zelf veroorzaken).

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
Deed me hier aan denken:
YouTube: The Window Cleaner Scam - The Real Hustle

En overigens lijkt het me haast dat ze de scheuren e.d. zelf hebben veroorzaakt. Maargoed, dat is nu lastig te concluderen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:09:
Of het oplichting was of niet het is nu afgedaan met een cashbetaling en een betaalbewijs inclusief handtekening. Ik ben tevreden met het geleverde werk door de twee nette gasten dus ik neem aan dat er gewoon niks aan de hand was.

Overigens heb ik het betaalbewijs op een ander werkbriefje/factuurtje gekregen en ook daarop staat het niet kloppende kvk-nummer ;-)
Wel apart, over het algemeen willen oplichters zo weinig mogelijk sporen achterlaten. Facturen of briefjes tekenen lijkt me dan niet zo handig.

Welk bedrijf hoort er bij het kvk nummer dan, en van welk bedrijf zijn ze. Het is vaker dat bedrijven ingehuurd worden om voor andere acties te doen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:38:
Voortaan toch eens wat vaker naar programma's als "Opgelicht" kijken. Dit is de oude bekende "goedkope schoorsteenveger's truc". Ze komen voor een habbekrats een simpel klusje doen en constatteren dan de meest verschrikkelijke gebreken (die ze soms zelfs gewoon zelf veroorzaken).
Maar als je al akkoord bent gegaan met de prijs en het werk is uitgevoerd dan zul je gewoon moeten betalen.

De truc is hier geweest dat "gescheur lood" repareren 10 minuten werk is met een gasbrandtje.
Ook kost kit geen 20 euro per meter.

Ze doen alleen alsof je een geweldige deal krijgt, door maar 2 meter te rekenen ipv 2,5. En door geen voorrijkosten te rekenen "omdat ze toch in de buurt waren".
En iemand die zijn eigen dakgoot niet schoon kan maken zal niet zo snel het dak op klimmen om een reparatie van €5 zelf uit te voeren.
Viper® schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:48:
[...]
Wel apart, over het algemeen willen oplichters zo weinig mogelijk sporen achterlaten. Facturen of briefjes tekenen lijkt me dan niet zo handig.
Zover ik weet is het niet illegaal om veel te duur te zijn.
De verkooptechnieken die ze gebruiken zijn dat waarschijnlijk wel, maar daar geeft een factuur geen bewijs van.

[ Voor 18% gewijzigd door RocketKoen op 20-02-2014 14:53 ]

TheS4ndm4n#1919

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Had dit pas geleden gezien bij Opgelicht. Dat waren Ieren. Die kwamen ook langs en belden aan om e.a. te fixen bij mensen. Die betaalden dan grof geld sloopten wat zaken en gingen er dan met de smoes 'materialen halen' ervan door. Het slachtoffer zat dan met een half gesloopt iets en was een groot geld bedrag lichter.

Na controle bleek ook dat er ook helemaal niets aan de hand was maar dat ze gewoon met een smoes je geld proberen af te troggelen. Ik zou er zowiezo niet meer intrappen en zeker als het KVK nummer niet klopt. Als het niet goed is laat ik er wel een lokale expert naar kijken niet een of andere boer die aan mijn deur komt.

Fimpje: http://www.opgelicht.nl/uitzending/2013/809/

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 20-02-2014 14:57 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

hier in de straat iets soortgelijks meegemaakt: Ieren die het mos van de voorgevel komen reinigen en daarna een coating ter bescherming aanbrengen voor €50.
Maar als je nee zegt, daalt de prijs aanzienlijk, tot uiteindelijk €10. Zeg je dan nog steeds Nee dan belt een 'collega' 5 min. later nog een keer aan met hetzelfde verhaal. Even later zie je in de straat wie er in is getrapt want daar wordt met een ladder en hoge drukreiniger wat tegen de gevel geblazen.

• Frostbite
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

MrJayMan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:00:
hier in de straat iets soortgelijks meegemaakt: Ieren die het mos van de voorgevel komen reinigen en daarna een coating ter bescherming aanbrengen voor €50.
Maar als je nee zegt, daalt de prijs aanzienlijk, tot uiteindelijk €10. Zeg je dan nog steeds Nee dan belt een 'collega' 5 min. later nog een keer aan met hetzelfde verhaal. Even later zie je in de straat wie er in is getrapt want daar wordt met een ladder en hoge drukreiniger wat tegen de gevel geblazen.
Kijk het filmpje even, want dan zien ze ineens dat het mos de muur heeft aangetast en dat ze het kunnen fixen voor 1000 euro ...

Gewoon NIET doen... of je moet zo graag van je geld afwillen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 13:22
Met een hoge drukreiniger wat tegen de gevel blazen ...

Als men het te dicht er tegen houdt kan je effectief de gevelsteen beschadigen.
Met een duidelijk kleurverschil tot gevolg.

En natuurlijk gaan ze eerder voor een foutje dat ze toevallig tegenkomen en dat ze even snel wel goedkoop zullen herstellen.

Het kromme is dat dit geen oplichting is, maar dat je gewoon een overeenkomst aangaat.
Met wat pech kan je heel veel gaan betalen en je kan er niks tegen doen.
Men gaat dan zeggen dat je maar eerst achter een duidelijke offerte/prijs had moeten vragen.

• Eelco.L.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04-2022
Malt007 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:32:
Ik heb net de buurman aangesproken, daar waren ze inderdaad niet geweest. Nadat ze bij mij klaar waren gingen ze er ook direct vandoor.

Nog even verder gegoogld, oa op het vestigingsadres. Blijkt dat op ieder nummer in die straat een bedrijf gevestigd is (vanaf nummer 28 tm 68, dus alle nummers van die postcode) Als je vervolgens streetview bekijkt dan ziet die straat er niet uit alsof er ook maar 1 ondernemer gevestigd is. Dermate verpaupert dat het eerder lijkt alsof iemand die mensen betaald om op dat adres gevestigd te mogen zijn.

Ik had inderdaad het kvk nummer kunnen vragen. Maar ik wacht het wel af. In ieder geval een lesje geleerd.
NICE jij hebt scammers gescammed! (gratis dakgoot reparatie)
uitprinten en inlijsten dit topic! goude herinnering en goede motivatie voor de rest van de inwoners van dit land.

kudos!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
Eelco.L. schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:57:
[...]

NICE jij hebt scammers gescammed! (gratis dakgoot reparatie)
uitprinten en inlijsten dit topic! goude herinnering en goede motivatie voor de rest van de inwoners van dit land.

kudos!
Goed gelezen... hij heeft betaald en is dus mogelijk opgelicht, hoe verdient dat kudos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 11:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:03

weebl

YARR!

Het gaat eigenlijk al fout bij wat je in je eerste zin van de TS zegt...
Tijdens mijn verhuizing stond er een jongeman voor de deur met een mooie aanbieding,
Hier moet je nooit, maar dan ook nooit, op in gaan. Colporteurs spelen in op het feit dat je je in je eigen huis op je gemak voelt. Je bent minder op je hoede. Daarnaast spelen ze vaak in op je gevoelens. Want stel je voor dat je dakgoot naar beneden komt, je een schoorsteenbrand krijgt of dat je teveel betaald voor je energie... Je krijgt niet de kans om echt objectief te kijken of de persoon voor je gelijk heeft, want het is eigenlijk de bedoeling dat je meteen een beslissing neemt.

Voor de volgende keer: dit soort figuren meteen afkappen met de mededeling dat je alleen producten of diensten aanschaft op eigen initiatief en dat je niet gediend bent van deze manier van benaderen. Deur dicht, klaar... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De zgn Travellers

Hier in de buurt vorige zomer ook actief.
Vaak in een Ford Transit, met alle benodigde gereedschappen om werkelijk alles op te knappen.
( tegelwerk tot voertuigen )

Bij ons belden ze aan, om de voortuin te reinigen voor 75€ met de zelfde coating.
Ik heb vriendelijk bedankt, maar mijn naaste buurman liet het toch doen.
Of ze even de slang mochten aansluiten, want er was water te weinig in de watertank ( een aanhanger met compressor en 500l ( of groter ) vat.
Daarna een uurtje werken met 2en, en een mooie scheiding tussen onze oprijpaden :)

De buurman heeft ze netjes betaald, maar toen ze verderop in de straat hun spullen aan het uitladen waren, kregen ze een controle van de wijkagenten.
Ze waren rap verdwenen, het was toch allemaal niet zó in orde

Het vastgeschroefde bordje "geen colportage" werkt btw prima, totdat er een heilsoldaat weer licht komt brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FreshMaker schreef op zondag 23 februari 2014 @ 03:52:
[...]

De zgn Travellers

Hier in de buurt vorige zomer ook actief.
Vaak in een Ford Transit, met alle benodigde gereedschappen om werkelijk alles op te knappen.
( tegelwerk tot voertuigen )

Bij ons belden ze aan, om de voortuin te reinigen voor 75€ met de zelfde coating.
Ik heb vriendelijk bedankt, maar mijn naaste buurman liet het toch doen.
Of ze even de slang mochten aansluiten, want er was water te weinig in de watertank ( een aanhanger met compressor en 500l ( of groter ) vat.
Daarna een uurtje werken met 2en, en een mooie scheiding tussen onze oprijpaden :)

De buurman heeft ze netjes betaald, maar toen ze verderop in de straat hun spullen aan het uitladen waren, kregen ze een controle van de wijkagenten.
Ze waren rap verdwenen, het was toch allemaal niet zó in orde

Het vastgeschroefde bordje "geen colportage" werkt btw prima, totdat er een heilsoldaat weer licht komt brengen :)
Dan heb je nog geluk dat ze zelf gereedschap meenemen. De nieuwste truc is om (vooral oudere mensen) op te laten draaien voor nog aan te schaffen spullen zodat de "opdracht" voltooid kan worden :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Tja, overal kan je opgelicht worden. Als je dat risico wilt verminderen dat moet je alleen afspraken maken met bedrijven met een bewezen staat van dienst. Dat zij opereren onder een twijfelachtige registratie moeten zij zelf weten. Van de AH heb ik dat ook nog nooit bekeken. Ik ben alleen maar voor mensen die een paar knaken willen verdienen met eerlijk werk. Jammer dat er dan twijfel wordt gezaaid door een paar gladiolen die mensen geld aftroggelen. Maar dat betekent niet dat je direct wantrouwend hoeft te zijn tegen iedereen met een soortgelijk verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:53
Had je nou echt gedacht dat een jongen die zó om werk verlegen zit, dat hij bij jou aan de deur komt om iets te verkopen, een goeie aanbieding voor je heeft?

Verder, ondanks dat factureren (en waarschijnlijk ook je voordoen) onder verkeerde naam of verkeerd kvk-nummer een economisch misdrijf is, heeft ie eigenlijk niks verkeerd gedaan. Het is goed dat je van te voren naar de prijs hebt gevraagd, als je dat niet had gedaan had ie waarschijnlijk 1500 euro voor het geintje gerekend en daarna gedreigd met een knokploeg.

Als je verder dat oplichtersbedrijfje wilt aanpakken, dring dan aan op een daadwerkelijke factuur(hier gaan ze moeilijk over doen). Verstuur daar vervolgens en kopie van naar de belastingdienst, en vermeld erbij dat je het gevoel hebt dat dat bedrijfje een hoop zwarte klusjes doet. (als ze een mannetje over hebben, zullen ze dan dus controleren of die factuur wel in de administratie is verwerkt aan het einde van het jaar.)

Aangezien de kans groot is dat op die factuur een hoop gegevens helemaal niet kloppen, zorg dat je wel een kloppend adres hebt van het gespuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oyster schreef op zondag 23 februari 2014 @ 04:16:
Tja, overal kan je opgelicht worden. Als je dat risico wilt verminderen dat moet je alleen afspraken maken met bedrijven met een bewezen staat van dienst. Dat zij opereren onder een twijfelachtige registratie moeten zij zelf weten. Van de AH heb ik dat ook nog nooit bekeken. Ik ben alleen maar voor mensen die een paar knaken willen verdienen met eerlijk werk. Jammer dat er dan twijfel wordt gezaaid door een paar gladiolen die mensen geld aftroggelen. Maar dat betekent niet dat je direct wantrouwend hoeft te zijn tegen iedereen met een soortgelijk verdienmodel.
Alles wat aan de deur komt (inclusief de colporteurs van de energiemaatschappijen) -> OP-ZOUTEN!!

Als ik een ander energiecontract wens dan zoek ik dat zelf wel uit, en dat zou iedereen moeten kunnen zeggen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

wimmel_1 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 04:21:
[...]

Alles wat aan de deur komt (inclusief de colporteurs van de energiemaatschappijen) -> OP-ZOUTEN!!

Als ik een ander energiecontract wens dan zoek ik dat zelf wel uit, en dat zou iedereen moeten kunnen zeggen.
Inderdaad. Wij kopen enkel kinderpostzegels aan de deur. Energiebedrijven maken helemaal geen schijn van kans. Ik stap elk jaar al over, omdat ze de beste tarieven alleen voor nieuwe klanten hebben. Dan bellen ze je daarna natuurlijk "teleurgesteld" op om je over te halen om toch weer klant te worden. Dan zeg je ze, dat je ergens anders gewoon een betere prijs kreeg voor het komende jaar en dat je daarom bent overgestapt en dan kan er ineens nog wel wat van de prijs af. Op de vraag "dus als ik niets had gedaan, had ik het komende jaar gewoon teveeel betaald?" hebben ze dan meestal geen antwoord en dan druipen ze af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-07 17:18
Inderdaad alles wat aan de deur komt afwijzen al helemaal als het ieren zijn, niks dan ellende. De eerste is netjes met stropdas en betalen mag achteraf als alles 100% naar wens is. De volgende dag staat er een agressief iemand voor die deur die blijft uren lullen (lees schreeuwen) tot je eerst betaalt.
Bij schreeuwen, meteen zichtbaar politie bellen moet je zien hoe snel ze weg zijn.
Er worden dagelijks mensen voor duizenden tot 15000 opgelicht bv hele huis laten schilderen en vooraf betalen voornamelijk ouderen. Ze komen de volgende dag altijd met zn vijven om eis kracht bij te zetten.
En inpraten op schaamte denk eens wat er kan gebeuren als er iets afbreekt en het valt op een kind. of de buren vertelden stiekem dat ze het vervelend vonden dat het houtwerk er zo slecht uitzag en daardoor hun huis minder waard werd.
Niet mee in zee gaan eindigt alleen met ellende.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

Nog beter: voorkom een discussie en wijs naar deze sticker:
geen gezeur2
There, I fixed it. :7

[ Voor 18% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-02-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een paar jaar geleden zijn die gasten hier ook wel eens een keer geweest. Uiteraard om de boel schoon te maken, en de bladeren te verwijderen. Maar ze gingen niet weg zonder even een to-do lijst aan ons overhandigd te hebben met zogenaamd achterstallig werk wat er aan de dakgoten zou mankeren. Plus het aansmeren van een nieuwe bladerenfilter, bovenaan de regengoot, voor 65 euro per stuk.

Die fabriceren we lekker zelf heb ik gezegd, en heb het kleine bedrag aan schoonmaakkosten netjes betaald, in contanten....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1