Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hi,

Ik heb een Nokia 206 Dual Sim gekocht.
Ik wil 1 sim voor werk; een abbo wat ik al jaren heb.

Daarnaast wil ik een anonieme sim uit de AH ofzo voor halen voor privégebruik.

Maar kan T-mobile (in dit geval) de IMEI/nummer uit de andere sim uitlezen en koppelen aan 'mijn profiel' ?

Beetje theoretisch maar als je nu anoniemer wilt worden (dus zonder dat Tmobile alles heeft) is een Dual Sim dan handig of koppelen ze dat meteen?

Thanks!

Verwijderd

IMEI is een soort serienummer van de telefoon (het toestel zelf) dus dat heeft niks met de andere sim te maken. Of de ene sim het telefoonnummer van de andere sim kan zien, ik betwijfel het maar weet niet hoe het technisch in elkaar zit.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hmm, ik vraag me dus af of ze IMEI koppelen aan mijn gegevens en ook de andere SIM.

Vervelend dat dergelijke informatie eigenlijk altijd koffiedik kijken is..

thanks!

Verwijderd

Blomminator schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:11:
Hmm, ik vraag me dus af of ze IMEI koppelen aan mijn gegevens en ook de andere SIM.

Vervelend dat dergelijke informatie eigenlijk altijd koffiedik kijken is..

thanks!
Dan heb ik je vraag verkeerd gelezen. Mijn excuses. :) hopelijk kan iemand anders je helpen maar persoonlijk denk ik dat als ze het doen ze het niet openbaar bekend maken.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

Imei is bekend bij de provider zodra je contact maakt.
Anders zouden ze ook niet op IMEI nummers kunnen blacklisten.
Maar ook op een andere manier is het duidelijk dat je provider je telefoonnummer koppelt aan je IMEI: daarom krijg je van je provider meestal een SMS-je met de instellingen als je je SIM in een nieuw toestel stopt.