Wifi Adapter/Receiver voor speakers?

Pagina: 1
Acties:

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
Ik zou graag mijn muziek vanaf mijn Synology Nas willen streamen draadloos naar mijn Bose MusicMonitor speakers. Nu heb ik de afgelopen dagen veel gezocht op het internet en heb ik begrepen dat er wel soort receivers zijn op basis van een Bluetooth verbinding, maar Bluetooth is niet echt handig als je on-gecomprimeerd (flac) muziek wilt gaan streamen.
Dus eigenlijk ben ik zoek naar een Wi-Fi module of receiver die ik aan de speakers kan koppelen en die ik dan vanaf mijn Tablet (windows 8 en Windows RT) kan laten afspelen.
Heeft iemand een idee of dit te koop is? Het lijkt veel op Apple 's Airplay

Verwijderd

En wat heb je zelf al gevonden?

Zou zelf direct denken aan Bluetooth, maarja, als dat niet kan wegens inleveren op kwaliteit...

Even met Google gezocht naar "speakers wireless -bluetooth adapter" en kwam o.a. de HP Wireless audio oplossing tegen http://h10010.www1.hp.com...oc=true&docname=c03219727

Of het wat is, mag je zelf uitzoeken. Want eigen initatief valt tot nu toe niet te bemerken.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 11:14 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou naar twee opties kijken:
Tweedehands Squeezebox (werkt uit de doos met Synology package en FLAC)
Raspberry Pi met http://www.squeezeplug.eu/

• brtkpr
Kijk daar heb ik nou wat aan! dank voor jullie reacties!
alhoewel ik geen enkele ervaring heb met programmeren op zo'n raspberry Pi

[ Voor 40% gewijzigd door brtkpr op 20-02-2014 11:47 ]

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-01 10:35
windowsfanaat schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:45:
Kijk daar heb ik nou wat aan! dank voor jullie reacties!
alhoewel ik geen enkele ervaring heb met programmeren op zo'n raspberry Pi
Programmeren is niet nodig, maar een goede dac wel! bijv:
https://www.wifimedia.eu/...udioconverter-p-4615.html
audio uit raspberry is echt dramatisch!

Verwijderd

Jasper1975 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:05:
[...]

Programmeren is niet nodig, maar een goede dac wel! bijv:
https://www.wifimedia.eu/...udioconverter-p-4615.html
audio uit raspberry is echt dramatisch!
http://hifimediy.com/inde...ct/product&product_id=123

Of dit, net wat vriendelijker voor je portemonnee.

• brtkpr
oké voldoende mogelijkheden zie ik alweer!. Naja ik baal alleen van het aanbod van de Windows (RT) apps. Zo is er van Synology geen apps om muziek via de Tablet af te spelen, Bose maakt geen Apps om te laten werken met hun wireless audio modellen, Sonos heeft geen apps. Vandaar dat ik dus met deze vraag kwam. bedankt zover!

• brtkpr
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:07:
En wat heb je zelf al gevonden?

Zou zelf direct denken aan Bluetooth, maarja, als dat niet kan wegens inleveren op kwaliteit...

Even met Google gezocht naar "speakers wireless -bluetooth adapter" en kwam o.a. de HP Wireless audio oplossing tegen http://h10010.www1.hp.com...oc=true&docname=c03219727

Of het wat is, mag je zelf uitzoeken. Want eigen initatief valt tot nu toe niet te bemerken.
Ik zag van Marmitek een product wat ook zoiets doet, maar ben erg bang dat het hier ook weer een product betreft wat "slecht" omgaat met flac muziek. Model is een: Everywhere 625.

Verwijderd

Dat HP kastje maakt gebruik van KleerNet
The KleerNet software platform provides high-quality, uncompressed, low-latency, multi-channel wireless audio that supports a wide variety of applications in the PC, gaming and home audio markets. Reference modules are readily available...
Bij die Marmitek zie ik dat niet staan.

Ik zou zelf ook bedanken voor die vage zooi van Marmitek.

Verwijderd

Ik zou met niet zo druk maken om het Flac formaat, tenzij natuurlijk je hele muziek bibliotheek al in Flac geript is op je NAS. Op die luidsprekers komt dat vrees ik niet bijzonder tot zijn recht. Als je rechtstreeks wil kunnen streamen vanaf je NAS dan zou ik persoonlijk denken aan een RaspberryPi. De geluidskwaliteit is misschien niet denderend, maar of je dat ook hoort met de bewuste speakers? Anders wordt je oplossing op den duur duurder dan het bedrag dat je voor die luidsprekers hebt uitgegeven.

Anders kun je ook een Airport Express overwegen, die streamt (weliswaar vanaf ieder Idevice) ook probleemloos. Dan moet je alleen een app vinden die in staat is FLAC af te spelen via AirPlay en volgens mij kan dat niet

• brtkpr
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:28:
Ik zou met niet zo druk maken om het Flac formaat, tenzij natuurlijk je hele muziek bibliotheek al in Flac geript is op je NAS. Op die luidsprekers komt dat vrees ik niet bijzonder tot zijn recht. Als je rechtstreeks wil kunnen streamen vanaf je NAS dan zou ik persoonlijk denken aan een RaspberryPi. De geluidskwaliteit is misschien niet denderend, maar of je dat ook hoort met de bewuste speakers? Anders wordt je oplossing op den duur duurder dan het bedrag dat je voor die luidsprekers hebt uitgegeven.

Anders kun je ook een Airport Express overwegen, die streamt (weliswaar vanaf ieder Idevice) ook probleemloos. Dan moet je alleen een app vinden die in staat is FLAC af te spelen via AirPlay en volgens mij kan dat niet
Als dat er nou eens was had ik nu een gat in de lucht gesprongen, haal ik zo'n Airplay adaptertje, speakertertjes eraan en dan streamen met een-app.-die-er-nog-niet-is ... :)

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:16
Werkt Plex niet? Niet echt een gericht op audio, maar kan wel met Flac en volgens mij werkt hij ook prima met RT.

• brtkpr
Llewy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:27:
Werkt Plex niet? Niet echt een gericht op audio, maar kan wel met Flac en volgens mij werkt hij ook prima met RT.
Nee plex werkt niet. Vreemde is dat plex staat geïnstalleerd op mijn Nas, maar de plex app. ziet geen muziek vanaf mijn Nas.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is je budget? Ik heb zelf een Denon DNP720AE en die doet precies wat jij wilt. Die Bose's hebben hun eigen versterker, dus die sluit je met een verloopje zo aan. Bediening via de Denon app, en via DLNA benader je zo je NAS. Heb je ook nog eens webradio out of de box. Kan via Wifi of bedraad, en zit een verdomd goede DAC in die zelfs 24/96Khz ondersteunt.
Kost wel een dikke 300 euro though.

Zijn broertje van Marantz (NA7004) heeft ook een digitale ingang om hem alleen als DAC te kunnen gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-01 10:35
http://www.myrocki.com/
Is nog in pre order maar zou er bijna aan moeten komen!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

een andere ingang dan Jasper kiest voor hetzelfde systeem. Dat lijkt feitelijk op wat je volgens je omschrijving zoekt:
https://www.kickstarter.c...rom-every-phone-to-all-sp

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Als dat ding van Denon een optie is, kan er ook worden gekeken naar een Squeezebox.

Ben benieuwd of je trouwens het verschil hoort tussen FLAC en MP3 op die Bose speakertjes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verschil tussen FLAC en MP3 zijn hier pagina's vol over geschreven. Hangt met meer dan alleen de speakers samen en valt bij voorbaat geen pijl op te trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je zou ook eens kunnen kijken naar Sonos.
Je hebt dan een Connect en een Bridge nodig. De Controller App is voor Windows, Android, iOS dus dat zou moeten lukken op je tablet.
Deze oplossing is wel wat duurder dan de Squeezebox maar het voordeel is dat het minder een wissel trekt op je NAS. Bij een grote muziekverzameling heb je al snel een behoorlijke NAS nodig om Squeezeserver fatsoenlijk te kunnen draaien.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Sonos is gemaxt op 65000 nummers dus bij een echt grote verzameling is dat al snel te weinig.
https://ask.sonos.com/son..._track_limit_unreasonable

Copyright and left by SED...

• brtkpr
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:38:
Je zou ook eens kunnen kijken naar Sonos.
Je hebt dan een Connect en een Bridge nodig. De Controller App is voor Windows, Android, iOS dus dat zou moeten lukken op je tablet.
Deze oplossing is wel wat duurder dan de Squeezebox maar het voordeel is dat het minder een wissel trekt op je NAS. Bij een grote muziekverzameling heb je al snel een behoorlijke NAS nodig om Squeezeserver fatsoenlijk te kunnen draaien.
Ook voor mijn Windows RT?
Pagina: 1