Kheb laatst een andere koeler + heatsink op m'n videokaart gezet, maar nu blijkt ie scheef te zitten. Probleem is dat ie met een paar druppels secondenlijm vastzit, krijg ik dit er nog fatsoenlijk vanaf zonder m'n kaart te mollen natuurlijk?
ja, en hoe krijg ik dat TUSSEN m'n heatsink en CPU?
De heatsink zit er namelijk al op!
Flikker die hele kaart in een bak met van die lijm remover, kijken wat er gebeurd
There is no magic.
Verwijderd
hehe, dat spul schijnt nogal sterk te zijn 
Volgens mij gaat je dat niet lukken zonder de halve boel te slopen
Volgens mij gaat je dat niet lukken zonder de halve boel te slopen
Gaat net zo goed al het met 'n snijbrander doenOp vrijdag 08 juni 2001 18:53 schreef The_Will het volgende:
Flikker die hele kaart in een bak met van die lijm remover, kijken wat er gebeurd
Verwijderd
nou je krijg dat ding los door een beetje te draaien aan je heatsink/fan!
zo haal ik mijn koellichamen er tenminste af en er is nog niets beschadigd!
de originele heatsink van m'n kaart zat vast met 'n soort koelpasta/lijm. Deze kon ik losmaken door de hele kaart 10 minuutjes in de vriezer te leggen (lekker koel) en toen kon ik 'm er met een schroevedraaier zo afhalen. Zal dit met secondelijm ook zo kunnen?
Voor diegene die d'r wat aan heeft; het is Velpon secondelijm. Cyanoacrylaat...
Voor diegene die d'r wat aan heeft; het is Velpon secondelijm. Cyanoacrylaat...
Verwijderd
Zucht!!Op vrijdag 08 juni 2001 19:01 schreef Psycho_cerebro het volgende:
nou je krijg dat ding los door een beetje te draaien aan je heatsink/fan!
Secondenlijm word HARD!!
Daar is geen beweging in te krijgen
Koelpasta is NIET hard. En dus beweging in te krijgen.
Als hij nu gaat draaien en draaid lekker stevig. Dan schiet hij ineens los met zijn halve GPU in zijn hand.
Een oplossing??
Dacht het niet he
AAAAAAAHHHHH, geef me geen nachtmerries!!!! Ik heb helemaal geen geld voor 'n nieuwe kaart!!!! Maar die heatsink maakt nu geen goed contact dus ik ben bang dat het er toch afmoetOp vrijdag 08 juni 2001 19:05 schreef jordyb het volgende:
[..]
Zucht!!
Secondenlijm word HARD!!
Daar is geen beweging in te krijgen
Koelpasta is NIET hard. En dus beweging in te krijgen.
Als hij nu gaat draaien en draaid lekker stevig. Dan schiet hij ineens los met zijn halve GPU in zijn hand.
Een oplossing??
Dacht het niet he
secondelijm is niet perfect hoor, de lijm wordt wel snoeihard, maar het contact met het oppervlak valt nog wel te breken, dus als je niet al teveel lijm gebruikt hebt, kun je proberen of je hem los kunt krijgen door de heatsink te draaien zonder een trekkende beweging te maken.
Verwijderd
waarom moest ie perse met secondelijm erop?
maargoed, ik zou hem gewoon zo laten en kijken ofie niet te heet wordt.
als je hem er af probeerd te halen denk ik dat je hem sloopt.
maargoed, ik zou hem gewoon zo laten en kijken ofie niet te heet wordt.
als je hem er af probeerd te halen denk ik dat je hem sloopt.
wees maar niet bang!!!Op vrijdag 08 juni 2001 19:12 schreef Vimana het volgende:
[..]
AAAAAAAHHHHH, geef me geen nachtmerries!!!! Ik heb helemaal geen geld voor 'n nieuwe kaart!!!! Maar die heatsink maakt nu geen goed contact dus ik ben bang dat het er toch afmoet
die gast hierboven heeft niet zo goed gelezen want de heatsink zit niet vast met koelpasta maar met 2 componenten zilver epoxy~!!! en dat wordt harden dan secondelijm!!
geen nood, gewoon proberen
Verwijderd
waarom doe je er eigelijk superlijm tussen??
dat heeft toch een veel te hoge thermische weerstand!
dat heeft toch een veel te hoge thermische weerstand!
klopt maar hij doet het alleen op de hoekjes en in het midden gewone koelpasta.
Of heb ik het verkeerd begrepen?? want dan ben je niet zo slim bezig.
een heel klein beetje lijm is al genoeg
Ik heb zelf ook heatsinks op m'n GeForce geplakt met superlijm... maar wel met de ged8e dat die daar van de rest van z'n bestaan blijven. Als je je heatsinks goed afvlakt en ze onder druk op je chip douwt is het in principe geen probleem hoor, de laag is heel dun dan, dunner dan een koelpasta laagje. Dat ding draait nu 155/355. (sorry was een beetje offtopic). Juist omdat die laag waarschijnlijk zo dun is krijg je er nix tussen. ben bang dat dit heel lastig gaat worden:(
klopt, gewone koelpasta plakt niet (zover ik weet) en omdat m'n koeler ondersteboven hangt...Op vrijdag 08 juni 2001 19:23 schreef epsilon het volgende:
klopt maar hij doet het alleen op de hoekjes en in het midden gewone koelpasta.
Ik heb ooit eens een vriezerlade willen lijmen met seconde lijm, bleek dat spul niet tegen te kunnen. Dus ik denk dat als je het in de vriezer legt dat i er wel af wil.
I, for one, like Roman numerals
gewoon een nachtje in de vriezer mikken die kaart en dan gewoon rustig dat ding eraf proberen te halen met een draaiende beweging.
Alleen niet forceren, dat voel je vanzelf wel .. maar vooral ff lekker lang in de vriezer leggen dat vinden de meeste lijmsoorten niet zo fijn.
Tevens heb je het voordeel dat je maar een heel klein oppervlakte geleimd is ( alleen de hoekjes ) en lijm moet juist zijn kracht hebben van grote oppervlaktes om de kracht te kunnen verdelen.
Ik zie het wel positief voor je in
Alleen niet forceren, dat voel je vanzelf wel .. maar vooral ff lekker lang in de vriezer leggen dat vinden de meeste lijmsoorten niet zo fijn.
Tevens heb je het voordeel dat je maar een heel klein oppervlakte geleimd is ( alleen de hoekjes ) en lijm moet juist zijn kracht hebben van grote oppervlaktes om de kracht te kunnen verdelen.
Ik zie het wel positief voor je in
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Laat trouwens ff weten als het gelukt is, ben best benieuwd eigenlijk.....
probeer anders even met tandzijde ?
is sterk en werkt een beetje als een zaag.
is sterk en werkt een beetje als een zaag.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Ben net terug van uitgaan, morgen (zaterdag) werken; ik ga dan 's middags het proberen af te halen. Ik mik 'm dan een kwartiertje in de vriezer en dan haal ik 'm wel met een brede schroevendraaier en stalen lat ter ondersteuning af... hoop ik...Op vrijdag 08 juni 2001 22:24 schreef TheRedGuy het volgende:
Laat trouwens ff weten als het gelukt is, ben best benieuwd eigenlijk.....
Anders word het een tijdje geen spellen spelen voor mij
Ik zou hem langer als een kwartier erin leggen. Of zou die daar niet tegen kunnen, omdat de onderdelen niet allemaal met dezelfde snelheid inkrimpen?
zo'n ding kan lang in de vriezer liggen hoor. Ze koelen videokaarten toch ook wel eens met een peltier? Dat gaat ook aardig onder nul hoor.
Das waar, maar denk eens aan smd weerstandjes enzo. Die zijn klein, en het gedeelte wat gesoldeerd zit is nog kleiner. Als die smd minder/meer uitzet als de kaart zelf, kan ik mij voorstellen dat hij eraf valt. Dat het soldeer gewoon knapt ofzo.Op zaterdag 09 juni 2001 11:42 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
zo'n ding kan lang in de vriezer liggen hoor. Ze koelen videokaarten toch ook wel eens met een peltier? Dat gaat ook aardig onder nul hoor.
fan eraf halen, met aansteker heatsink warm maken (niet je videokaart
) en dan met een schroevedraaier heel voorzichtig proberen de heatsink los te halen. suc6 (is bij mij nu al 3x gelukt)
Verwijderd
idd niet te lang in de vriezer laten, meeste pc spul kan maar tot -5°C opslag, oppassen dus!
Verwijderd
Je moet het juist heet maken. Dan plakt secondenlijm niet meer. En dan met ligte (niet te veel lompe kracht) tikjes los laten schrikken.
heet, koud... I'm confused 
Anyway, ik zou 'm er vandaag afhalen maar dat is me vandaag niet meer gelukt... Ik wil nl meteen die uitstekende rand eraf vijlen met een bankschuurmachine, maar de buurman was niet thuis en zelf heb ik zo'n ding niet, word denk ik weer w88 tot morgen
Als ik nu langer dan een half uur Q3 speel krijg ik vlekjes in m'n scherm alsof ie te ver is overclocked (dus koeler maakt geen goed contact) ook word de bovenste heatsink veel warmer dan normaal en de heatsink die ik eraf wil krijgen blijft gewoon koud!
Anyway, ik zou 'm er vandaag afhalen maar dat is me vandaag niet meer gelukt... Ik wil nl meteen die uitstekende rand eraf vijlen met een bankschuurmachine, maar de buurman was niet thuis en zelf heb ik zo'n ding niet, word denk ik weer w88 tot morgen
Als ik nu langer dan een half uur Q3 speel krijg ik vlekjes in m'n scherm alsof ie te ver is overclocked (dus koeler maakt geen goed contact) ook word de bovenste heatsink veel warmer dan normaal en de heatsink die ik eraf wil krijgen blijft gewoon koud!
Nou, het is gelukt! ipv de heatsink koud of juist heet te maken heb ik eerst wat anders geprobeerd: kheb een dun stalen meetlineaal tussen de heatsink en de proc geduwd, recht door de koelprut heen. zo kon ik 'm er heel makkelijk affloepen... Kheb er meteen een paar kleine heatsinkjes op het geheugen gezet, draait nu alles zonder die vlekjes in het beeld
Als eerst waarom lijm je hem dan vast met secondenlijm? Die troep is super hard.
Ik kan je zo wel vertellen dat je die er niet meer zonder schade afkrijgt.
Ik kan je zo wel vertellen dat je die er niet meer zonder schade afkrijgt.
every man is wise, until he speaks
Pagina: 1