• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:10
Beste tweaks leden,
Ik wil graag mijn swap valeu verhogen op mijn mbp, Maar hoe ??? als dat uberhaubt mogelijk is.

Op linux distro gaat het makkelijk, dat kan makkelijk via de terminal.

Ik heb zelf zitten googlen, maar daar word ik helaas niet wijzer van inverband met dat alllen mogelijk is op de oudere versie leopard en tiger en lion.

Helaas werken deze methodes niet meer op marvicks.

Al bij voorbaat bedankt !! _/-\o_

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

OSX heeft z'n eigen topic onder Apple Talk. Daarom gooi ik deze over de schutting.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• torchwood
Hero of Time schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:28:
OSX heeft z'n eigen topic onder Apple Talk. Daarom gooi ik deze over de schutting.
Mijne excuses.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je kan je swap niet 'verhogen', dat gaat automatisch.

Mac OS X gebruikt een automatisch on-disk swapsysteem. Het lijkt niet op het Linux systeem, en is een eigen systeem voor Darwin en XNU.

Swap groeit en krimpt afhankelijk van de vraag.

• torchwood
Oke bedankt voor de info :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan overigens wel wat spelen met de locatie van de bestanden en andere swap-gerelateerde zaken, maar dat zal doorgaans niet zo zinvol zijn.
torchwood schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:31:
...
Ik wil graag mijn swap valeu verhogen op mijn mbp, ...
Waarom wil(de) je dat eigenlijk zo graag?

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 20-02-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
begintmeta schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:20:
Je kan overigens wel wat spelen met de locatie van de bestanden en andere swap-gerelateerde zaken, maar dat zal doorgaans niet zo zinvol zijn.

[...]

Waarom wil(de) je dat eigenlijk zo graag?
Nou eigenlijk niet een specifieke redenen, gewoon nieuwschierig en het werkt in linux prima en waarom niet op een uinx systeem .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 22:05

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je zou kunnen stellen dat het een tekortkoming van Linux is dat je het daar uberhaupt met het handje moet regelen ;) Maar uiteindelijk geldt vooral: OSX en Linux lijken eigenlijk maar heel weinig op elkaar, en werken dus anders ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
Whieee schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:32:
Je zou kunnen stellen dat het een tekortkoming van Linux is dat je het daar uberhaupt met het handje moet regelen ;) Maar uiteindelijk geldt vooral: OSX en Linux lijken eigenlijk maar heel weinig op elkaar, en werken dus anders ;)
Dat is begrepelijk en enigzins ook maar goed Verschil moet er wel een beetje zijn anders word het wel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 17:06
Whieee schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:32:
... Maar uiteindelijk geldt vooral: OSX en Linux lijken eigenlijk maar heel weinig op elkaar, en werken dus anders ;)
Heel weinig is wel een beetje een overstatement in vergelijking met de verschillen tussen OS X/Linux en Windows. Sterke overeenkomsten in Userland vind ik ook niet bepaald 'heel weinig' op elkaar lijken. Dat ze anders werken staat natuurlijk niet ter discussie.

[ Voor 6% gewijzigd door Grootstyr op 10-03-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:15
Ik heb swap nu al bijna een jaar uitstaan. Heb 1x een probleem ondervonden omdat ik 4 bestanden van ieder zo'n 1 Gb per stuk in Photoshop tegelijk geopend had. Toen liep de computer na een tijdje compleet vast en moest ik de powerknop een tijdje ingedrukt houden om 'm uit te zetten. Als OSX geen geheugen meer over heeft dan loopt het gewoon vast, geen melding vooraf niks, gewoon muurvast. Computer loopt in mijn ogen sneller zonder swap en lijkt me voor de levensduur van de SSD opslag ook beter.
Pagina: 1