Windows 8.1 pro doet wazig

Pagina: 1
Acties:

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
mijn media tv systeem heeft de volgende eigenschappen:
AMD E-350 APU
ASUS E35M1-I deluxe
4 Gb geheugen
OCZ agility 3 60gb

Dit systeem heb ik al een aantal keren opnieuw moeten installeren. dit omdat hij op een gegeven moment (onduidelijk wanneer) niet meer volledig functioneert na een herstart, systeem herstel etc. Systeem herstel heeft op dat moment geen effect meer. Via Windows CD als in het besturingssysteem zelf.

Windows start wel nog op maar vele functie zijn niet meer mogelijk, hier blijft hij op hangen. Rechts onder in de taakbalk start hij enkel nog het luidspreker en netwerk icoontje op. Andere toepassingen worden niet meer gestart. Wanneer ik 'deze pc' open hangt het systeem al snel. Kortom het systeem heeft grote mankementen.

Het systeem is opdat moment vers van een W 8.1 installatie met standaard applicaties. Zie hieronder.
Momenteel heb ik van deze situatie een back-up gemaakt met boot cd van Arconis true image 2014.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img27/8882/va0q.jpg

Zelf heb ik het idee dat het misschien aan de Arconis true image 2014 applicatie ligt. deze heb ik nu niet geïnstalleerd. Hier maak ik normaal gesproken een back-up van het besturingssysteem, data backup naar cloud en een non stop back up van de data. deze staat op andere schijven dan het besturingssysteem.

Ik laat nu de applicatie Arconis true image 2014 even achter wegen. Afwachten hoelang het nu goed gaat.

Iemand ervaring met deze symptomen in combinatie met Windows 8.1? Voor mij is het een raadsel.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Geen anti malware/virus programma erop?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Verwijderd

Quadradial schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:04:
Geen anti malware/virus programma erop?
Windows 8, heeft ingebouwde Windows Defender.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:06:
[...]

Windows 8, heeft ingebouwde Windows Defender.
En u vertrouwd windows defender? 8)7

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• devinjanssen
Quadradial schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Momenteel vertrouw ik op Windows Defender.

Dit verschijnsel heb ik al 3 keer gehad ofzo, dan zou anti malware/virus telkens moeten toe slaan.
Ik ga eens met een aanvullende virus bescherming scannen. om het uit te sluiten.

Verwijderd

Quadradial schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Ja, werkt prima op Windows 8. Is gewoon Security Essentials.
Ontopic: kijk eens in je eventviewer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 10:14 ]

• devinjanssen
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:13:
[...]
Ontopic: kijk eens in je eventviewer.
Tot nu toe niks bijzonders, alleen dat hij de partitie "door systeem gereserveerd" niet kan optimaliseren. Deze handeling heb ik zelf uitgevoerd met het optimalisering schema. De Lokale schijf c en data 1 en data 2 lukt wel.

1 malige scan Hitman Pro 3 en usb kickstart vind nu niks.

[ Voor 7% gewijzigd door devinjanssen op 20-02-2014 11:01 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kijk even of er voor je SSD een nieuwe firmware is. Ik lees dat bij sommige mensen die een soortgelijk probleem hebben dit voor hun het probleem was opgelost.

Als laatste kan je dit ook eens nalopen:
Hopefully that will fix it, but some have found that just disabling the "Hard disk turn off" option helps with freezing and stutters. SSD's in general can be very temperamental when it comes to power management, as was displayed this summer with the SF-2281 drives.
Bron.

• devinjanssen
LnC schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:57:
Kijk even of er voor je SSD een nieuwe firmware is. Ik lees dat bij sommige mensen die een soortgelijk probleem hebben dit voor hun het probleem was opgelost.

Als laatste kan je dit ook eens nalopen:

[...]

Bron.
Interessante bron, ik hoop dat het nu verholpen is. De Bios en SSD frimware waren al up to date. Verder heb ik met de OCZ tool het Trim command uitgevoerd.

Wel stond in mijn energie beheer het uitschakelen van de harde schijven op 15 min, dit heb ik nu op nooit gezet.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Mijn gevoel op basis van de startpost zegt "schijf".

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• devinjanssen
Eagle Creek schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:19:
Mijn gevoel op basis van de startpost zegt "schijf".
Met SSD Life Professional heb ik de agility 3 gecontroleerd. Deze geeft niks geks aan. Ik hoop dat het met het energie beheer te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Ik ben er achter gekomen wat mijn probleem ( het vast hange van windows na een restart) veroorzaakt.
Dit gebeurt nameleijk na insttellen/toepassen van een NON stop back up van arconis true image 2014 en 2013. Wat wel vreemd is dat de data die gebackkupt wordt niet op de windows schijf bevinden.

Zoals nog heb ik geen oplossing voor dit probleem, Arconis bied enkel engels support, laat dit nou net niet met sterkste punt zijn. Hoe fijn de functie non stop backup ook was, dan maar geen non stop back up.
Pagina: 1