5.1 splitter?

Pagina: 1
Acties:

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Voor mijn PC heb ik een 5.1 headset (Roccat Kave) en geluidset (Logitech X-530). Alleen wil ik soms muziek of game met de geluidset (overdag) en s'avonds voornamelijk met mijn headset.

Ik heb hiervoor al een stereo splitter, maar toch wil ik graag volledig 5.1 geluid. Ik zou natuurlijk nog 3 van die splitters kunnen halen, echter heb ik te weinig ruimte tussen de jack aansluitingen om al die splitters kwijt te kunnen (eentje is al een drama).

Weten jullie of er een 5.1 splitter bestaat of hebben misschien een andere oplossing? Budget is op zich geen probleem, maar laten we het niet te gek maken en vooral praktisch houden ;)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zou een tweede geluidskaart kunnen kopen. Ik weet niet of het mogelijk is om beide geluidskaarten tegelijk geluid uit te laten sturen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

JerX schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:20:
Ik heb hiervoor al een stereo splitter, maar toch wil ik graag volledig 5.1 geluid. Ik zou natuurlijk nog 3 van die splitters kunnen halen, echter heb ik te weinig ruimte tussen de jack aansluitingen om al die splitters kwijt te kunnen (eentje is al een drama).
Je hebt dan ook een relatief lompe splitter qua formaat gekocht, je hebt namelijk ook deze meer flexibele:
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1086889290/3-5mm-JACK-AUX-HEADPHONE-EARPHONE-SPLITTER-Y-CABLE-LEAD-ADAPTOR-STEREO-Dual-Female-Audio.jpg_220x220.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Roccat Kave via USB aansluiten en je X-530 via de geluidskaart?

Zie n.l. bij de specs staan dat de Kave over een USB aansluiting beschikt en dus al een geluidskaart van zichzelf is.

OMFG Roccat gebruikt die USB aansluiting enkel voor de stroomvoorziening.

D'r zit dus geen geluidskaart in.

Lekker lomp

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 09:30 ]

• JerX
FeaR schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:25:
[...]

Je hebt dan ook een relatief lompe splitter qua formaat gekocht, je hebt namelijk ook deze meer flexibele:
[afbeelding]
Das wel een goeie ja :o
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:29:
Roccat Kave via USB aansluiten en je X-530 via de geluidskaart?

Zie n.l. bij de specs staan dat de Kave over een USB aansluiting beschikt en dus al een geluidskaart van zichzelf is.

OMFG Roccat gebruikt die USB aansluiting enkel voor de stroomvoorziening.

D'r zit dus geen geluidskaart in.

Lekker lomp
Wilde het net zeggen 8)7

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die splitter die FeaR aanraadt was ook het eerste waar ik aan denken moest. Is sowieso ook van veel betere kwaliteit dan die solide splittertjes.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• JerX
Ik ga van de week even in de stad kijken of anders online bestellen :) Bedankt Fear en Noes

Edit: kabeltjes zijn binnen en werkt prima! :)

[ Voor 21% gewijzigd door JerX op 22-02-2014 16:51 ]

Pagina: 1