Geheugenproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:13
Ik heb hier twee oude computers staan. Allebei een 386SX-25 met 2 meg geheugen.

Het geheugen van comuter 1 bestaat uit 16 geheugenchips op het moederbord. Computer 2 beschikt over twee reepjes 30-pins SIMM geheugen.

Nu wil ik het SIMM geheugen van PC2 overzetten naar PC1 zodat deze over 4MB beschikt.

Het probleem is echter dat het niet werkt.

Als ik de SIMMetjes in slot 1 en 2 stop, start de computer de eerste keer op, de tweede keer gebeurt er niks en klinkt er afwisselend een hoge en een lage toon. Het extra geheugen wordt overigens niet herkend.

Ook als ik het geheugen in slot 3 en 4 stop wordt het extra geheugen niet herkend.

Het geheugen is tijdens het overzetten niet beschadigd want als ik het weer terugstop in de computer waar het vandaan kwam, blijkt het gewoon goed te werken.

Mijn vermoeden is dat SIMM geheugen niet (goed) samenwerkt met het bestaande geheugen. (Die rare 20-pins chippies).

Of doe ik iets verkeerd en is er iets anders aan de hand.

ps. ik heb overigens geen boekjes van deze computers en op internet is er ook niks meer over te vinden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
t enige wat ik kan bedenken is dat ie omgedraaid is, of dat de geheugendingen op je mobo bijvoorbeeld vol stof zitten, of zijn gaan "roesten" (hoe heet dat ook weer)
meer kan ik ook niet bedenken...
suc-6

Verwijderd

[b]"roesten" (hoe heet dat ook weer)
corosie (meen ik)

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op vrijdag 08 juni 2001 18:59 schreef __NucliuS__ het volgende:

[..]

corosie (meen ik)
oxideren

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op vrijdag 08 juni 2001 17:44 schreef Jeroen17 het volgende:
Ik heb hier twee oude computers staan. Allebei een 386SX-25 met 2 meg geheugen.[...]
ps. ik heb overigens geen boekjes van deze computers en op internet is er ook niks meer over te vinden.
Misschien dat andere geheugen even eruit halen, het kan zijn dat dat niet samen wil werken met elkaar op dat mobo.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:13
Op vrijdag 08 juni 2001 19:09 schreef Sir Abarth het volgende:

[..]

Misschien dat andere geheugen even eruit halen, het kan zijn dat dat niet samen wil werken met elkaar op dat mobo.
Ik heb dit geprobeerd. Zonder het overige geheugen doen de SIMMetjes het wel. Ik neem dus maar gewoon aan dat deze twee soorten geheugen niet met elkaar overweg kunnen. Jammer.

Ik kan het misschien wel proberen of het op de andere PC (PC2) wel lukt. En anders was het gewoon een leuk experiment wat helaas niet gelukt is.

In ieder geval bedankt voor de reakties

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:12

AzzKickah

06-CENSORED

Op vrijdag 08 juni 2001 19:07 schreef Sir Abarth het volgende:

[..]

oxideren
Niet oxideren. Corrosie is de goeie.

---- Wijsneus Azz "Altijd wat te nakken" Kickah heeft gesproken. :P
Pagina: 1