wie heeft hier geen problemen met windows 98

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik heb altijd gezijk met windows 98
het hangt mij de leek (oops anders om)
keel uit , heeft iemand tips / advies ??

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

format c: >:)

Verwijderd

Ik kan gelukkig spreken dat ik weing problemen heb, maar ik moet ook geen gekke dingen doen... ;)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
format c: , goeie (heb ik heel veel geprobeerd

ik moet ook niks raars doen , als ik winamp
en de verkenner open zet kapt ie al

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Wat hebben jullie nou met Windows 98?

Bij mij draait het als een zonnetje, nou ja, op die nieuwe draait Win98 2nd ed. dus das minder, maar ik zet er weer 1st ed. op straks!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

dat ik net me comp had had ik ook om de 2 weken een nieuwe windows nodig, nu eigenlijk geen problemen meer, alleen eens in de 24 uur herstarten en eens in de 4 maanden ghost eroverheen.

win98se

tijd voor verandering.

Verwijderd

Moet je eens kijken of je een OEM versie heb. Daar wil het nog wel eens aan liggen. Had ik ook eerst. OEM van 98se en crashen bij WinAMP en IE en OUTLOOK. Gebruik nu final UK versie en no problems(jet).

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

Ik heb dus sinds kort een veel snellere machine dan de oude comp. En gebruik dezelfde windows98SE NL.
En ben er dus wel achter gekomen dat snellere hardware ook wel wat uitmaakt hoor.

Ach mij maakt het nie zoveel uit, want ik gebruik toch alleen maar windows2000. Die is pas stabiel.
Zal zo ook es ff WinME proberen (ben nu aan het downen) Of is dat af te raden?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik ben van Win98 (stabiel) naar WinME gegaan (vandaag), verschillen zijn me nauwelijks opgevallen...

mijn vorige veranderingen van OS was dan ook van DOS en Win3.1 naar Win98 en van Win98 naar SuSE Linux 6.1, maar ik merk weinig verschil. Bij mij draait alles gewoon stabiel! (gewoon een kwestie van goede hardware en een goed persoon die alles installeert :7)

Verwijderd

admiral : dual boot is wel aan te raden. Niet alles draait op ME.

schaduw : die alles instaleerd? Uhm.. dat ben je zelf. Maar hardware maakt uit maar ook de gebruik de Windows versie.

Verwijderd

Damn

Verwijderd

Ik heb geen probleem met Win98.. ik gebruik het niet :)

Verwijderd

Ik heb geen problemen met Win 98...ik gebruik het !

• PhoeniX-
  • Laatst online: 17-08 13:24
Humzz .. ik heb zo goed als nooit echt veel problemen met win98se. Het enige wat 98 niet echt kick vindt, is als je hardware gaat installeren/de-installeren. Dan wordt 98 steeeds instabieler. Hetzelfde geldt voor software. Probeer niet even voor de gein alle shareware van de nieuwe PCM cd-rom, en de-installeer alles daarna weer.

Toch format ik de boel om de 2 a 3 maanden, daardoor blijft de boel altijd lekker snel.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Ik gebruik Win98FE. Is het dan wel aan te raden om Win98SE te installeren?
Ik krijg nl. steeds meer probs met Win98, veel vast lopers met AA-bar en CashFiesta-bar, AdFrame loopt ook niet goed btw.

• Lexxx
  • Laatst online: 23-08 10:09
Ik heb ook problemen met win 98 en dat komt(geloof ik) omdat ik een engelstalige windows heb en een nederlandstalige internetexplorer. Dit klikt voor geen meter en hij loopt ook heel de tijd vast als ik bv de verkenner open of te veel programma's tegelijkertijd wil openen.

Verwijderd

Erhmm problemen met windows?.. nou nu (nog) niet.. maar ben altijd genoodzaakt om mn windows 3 of 4 x per jaar opnieuw te installen. ( komnt ook door af en toe nieuwe hardware.) maar ik zou wel bij 98 blijven ipv 2000.. als je daarbij een crash krijgt dan is de kans groot dat je de pc opnieuw moet installen.. want die opties van veilige modus enzo die werken nooit bij mij... :(

(werelds grootste, gevaarlijkste, gemeenste en zakelijke virus:. Micro$oft Window$) :) :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 17:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Windows 95 A - Altijd gezeik
Windows 95 OSR2 - 2.1 af en toe een vastlopertje.
Windows 98 - Nergens last van.
Windows 98 SE - Nergens last van.

Ik heb wel altijd goede hardware, dus goed MoBo + Chipset, goed Memory (Altijd A-merk)
Goede videokaarten.

Dus geen vaag pokkemerk Mobo, met cheapo ALI /SIS of VIA chipset (vroeger was VIA ook klotezooi)

Aannames zijn fataal.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20

Exterazzo

Qeasy

Windows 98, alleen maar problemen. Maar minder problemen als met win2k.
Daarmee krijg ik na 5 minuten draai al een fout melding:
Hardware malfunction

Audentia

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Veel problemen ja... Internet Explorer crasht soms zomaar, en nu doet Outlook express het ineenken niet meer... *zomaar*. Dit op een onoverklokt systeem met een nieuwe HDD.

Verwijderd

ik heeft ook nooit problemen met win98se...draait echt lekker...soms schakel ik weleens me 2e netwerk kaart uit in de harware properties...geen problemen daarmee...

en toch heb ik een behoorlijk zootje hardware...(ABIT VA6 MOBO <via chipset dus>, CELLY500@566...hhmm, VIper 2! <brakke drivers>, en ik gebruik onboard sound <na driver update geen problemen meer, spaar nou voor sb live!>, en dan nog eens een realtek en intel based netwerk kaartjes...<no problemos mee>

en alles werkt nu perfect! <behalve door brakke drivers viper 2>

Verwijderd

Heb eigenlijk nooit problemen met win98se!
Wanneer ik altijd gezeik krijg met die zooi, is als ik allemaal ZOGENAAMDE tools en utils erop zet waarmee je win98se kan aanpassen en sneller maken... dat flipt na 1 of 2 dagen altijd bij mij
Wat ik wel altijd gebruik is Norton Utilities, en dan speedisk, windoctor en diskdoctor. En tweakUI voor die win98se zooi even handig aan te passen!

Verwijderd

Win 95A PROBLEMEN
Win 95B os2 TOF
Win 98a verschrikkelijk
Win 98 SE loopt stabiel, ik ben tevreden ermee
voor mij voorlopig geen win2000

Weten jullie of win2000 Dual CPU support heeft?

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
blue1, alle WinNT/2000 versies hebben dual CPU support.
Meestal moet je het besturingssysteem wel opnieuw installeren wanneer je upgrade van 1 cpu naar 2 cpu's. Sommigen beweren dat een nieuwe installatie niet nodig is als je er een CPU bijprikt op je moederbord en dat een paar bestanden vervangen ook werkt. Mij is dat destijds met m'n Abit BP6 niet gelukt.

Volvo V70 D5 my2011

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heb eigenlijk geen gezeur met Win98. Heb wel gemerkt dat 128 Mb intern de boel wel stabieler maakt: Win98 heeft het een beetje moeilijk met applicaties die moeten wachten, dan gaat vaak het hele OS mee down.

Op de PC van m'n pa draait een install van september 1999, en die begint nu brak te worden. Deze week reinstallen dan maar

Op mijn eigen PC draait een install van 2 maanden oud, en die is nog heel fris: booten in 20 sec, afsluiten in 5.
Vrijwel nooit vastlopers. Maximale behaalde uptime is bijna 60 uur :)

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56

EnEmA

Worst

Windows 3.11... nooit problemen mee gehad :)

Een koe is geen kangaroe

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

windows 3.11: my first encounter with a BSOD, need I say more?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

FFF

, ik heb als ik niet kloot nooit problemen met win, al heb ik naar een week al wel ee foutmelding ofzo maar ja, daar is mee te leven hij hangt niet vaak in win, bijna nooit bij mij (geen blauw scherm gezien op deze pc :) )
mvg FFF

Verwijderd

Geen problemen met win98, ik gebruik win95 :)
Het licht hem meestal aan wat voor chipset je hebt, voor oudere chipsets kun je beter win95 gebruiken(Intel TX enzo)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
intel azbest, ik heb een celeron 433 mhz

• Goingin
  • Laatst online: 07-09 13:19
Xaran:
admiral : dual boot is wel aan te raden. Niet alles draait op ME.
Hoe?

• ProGo
  • Laatst online: 14:15
pier, wat een zielige topic...

Win98 is een heel goed OS, je moet gewoon goed met je PC om kunnen gaan...

B.V. uninstall i.p.v. shift-delete...

Win95, Win98, Win Me & Win 2k, alles loopt bij mij stabiel, en nooit vastlopers en blauwe schermen...
Tenzij ik aan het klooten ben natuurlijk...

• hoevenpe
  • Nu online
Maak na een schone installatie een ghost-image van je c: drive. Dat scheelt elk kwartaal weer een dag vloeken met drivers, instellingen etc... :-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik heb nu gewoon windows 2000 professional
geinstalleerd en nu heb ik geen gezeur meer

zaak gesloten , bedankt

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Geen vreemde IDE drivers gebruiken (gegarandeerde BSOD) en vage progjes vermijden. Zelf vroeger om de 3 maanden afscheid van oude win95 installatie wegens problemen, met win98 geen gezeik meer.

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

WIN98SE + internet » CRASH!

NA verse format c + reinstall van alles nog steeds zo onstabiel als de pest.
WinME gaat ook niet echt lekker bij mij.
Zal wel aan de hardware liggen...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Haast nooit problemen met windows 98se :) :) :)
Het crasht haast nooit :), Ie5.5 alleen als ik 20 windowtjes heb geopend :( en als ik drivers installeer wilt die ook wel eens gaan crashen :(

Verder crasht die echt Nooit :) :) :)!!!!!!!!!!

Verwijderd

Win98se + IE 5.01 enne het werkt behoorlijk goed de laatste tijd, beetje drivers ge-update enzo :)
Pagina: 1