Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:41
Hallo!

Ik heb de Miix 2 8" en het is een geweldig dingetje. Handzaam, maar met een volledig desktop-OS. Nu heeft iemand mij in het hoofd gepraat dat Ubuntu's Unity veel op touch is gericht. Ik heb dus een USB-stick van 8GB geprepareerd met Ubuntu 13.10 32-bit, met het tooltje Lili. Secure Boot uitgezet, herstart en Windows de USB stick laten booten. Jammer genoeg ziet de tablet de USB stick niet. Daarna erachter gekomen dat ik een EFI-compatible ISO nodig had nadat ik Rufus had geprobeerd, dus de 64-bits versie geinstalleerd. En weer ziet de tablet de USB stick niet voor het booten. Binnen Windows wordt de USB stick wel herkend.

Kan de Miix2 überhaupt wel vanaf USB-OTG booten? Ik sluit de USB stick aan met een OTG kabeltje, kan het daaran liggen? De BIOS laat wel een boot-selectie zien, maar daar staat alleen de Windows bootloader bij. Windows zelf laat booten van EFI en MBR USB-sticks toe (Change advanced startup options). Is er een kans dat de tablet kan booten met een SD kaart?

Bij deze zou het ook leuk zijn om jullie avonturen te lezen met x86-gebaseerde tablets en niet-Windows besturingssystemen. :)

(super) late update:
Je kunt blijkbaar gewoon alles booten, zolang het maar een 32-bit EFI bootloader heeft! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door ikt op 25-06-2014 17:29 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ja, dit zou moeten kunnen. Probeer anders eerst eens binnen windows een recovery USB stick te maken, om te controleren of het lukt om hiervan te booten. Dit ging bij mij zowel op een Toshiba Encore (via OTG) als op de Surface Pro (normale USB stick).
Op de Surface Pro moet ik echter wel de microSD card eruit halen, anders ziet hij de USB stick niet, misschien dat dat het is?
Verder kun je zowel vanuit Windows in het boot menu komen als met een toetsencombinatie. Meestal is dit volume down + power on, als de tablet uit staat.