Origin account gehackt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49
Mijn account werd vandaag overgenomen. gemailt met die persoon. uit Polen.

Hij reageerde:

-----------------------------------------
Sorry i don't steal this . I buy account on Allegro.pl : http://allegro.pl/battlef...na-hasla-i3957668155.html . This guy stole account and sell this . Sorry again :)
------------------------------------------

Maar er zijn veel meer mensen slachtoffer hiervan.
zie ook:
nieuws: Gebruikers melden gestolen EA Origin-accounts
en meerdere gesloten topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jesus Christus heb je die website al eens bekeken? http://prntscr.com/2tyns8
Sowieso knap dat die gast dat durft te vertellen, en geluk voor jou dat je PSN hebt gekoppelt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Hoe is het mogelijk dat ze achter je wachtwoord zijn gekomen?
Was het wachtwoord te eenvoudig?

Trouwens wel een erg oud topic...

[ Voor 21% gewijzigd door jeroen3 op 19-02-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 21:18

InFamous

excommunicado

Ik werd van de week ook zonder reden toegevoegd op Origin door een rus, iemand uit mijn friendslist ook en zijn naam is nu veranderd en diegene praat niet tegen mij. Inmiddels geblocked.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49
Ik had geen bijzonder sterk paswoord 9 letterwoord met 2 cijfers erachter. maar ik vermoed dat EA servers wellicht een keer gehacked zijn. het is nu al sinds november non-stop bezig, waar in het begin het nog heel lastig was dit op te lossen, kreeg ik een mail van Origin met de mededeling dat mijn mailadres was gewijzigd, met een link om eventueel ongedaan te maken.
Ik meteen ongedaan gemaakt, daarna naar EA Origin website gegaan en ingelogged. toen meteen maar even wachtwoord veranderd.

Toen zag ik dus wel een poolse naam, origin ID en zijn mailadres staan. Om die 3 te wijzigen moest ik veiligheidsvraag beantwoorden. Deze vraag was echter in het POOLS.en kon ik niet beantwoorden.

Vervolgens heb ik een Origin Help Chat gestart.. kreeg ik een medewerker, kort uitgelegt. hij mij veiligheidsmail gestuurd, ik code doorgegeven, toen mocht ik nieuwe veiligheidsvraag aan hem geven met het antwoord. ik gedaan, hij in het systeem gezet.
toen kon ik wel voornaam, en origin ID wijzigen.

Maar ik kreeg nu weer een mail terug van die Pool:

---------------------------------------------------
I buy this account and he sent me email and password (password : m******en12 ) . And he tell me to change all data : ID , email , password and question . I don't know how he stole this . Sorry again i don't use your account :)
-----------------------------------------------------

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik betwijfel of uitgerekend jouw account precies gepakt is bij zo'n hack (dat geval pakken ze meestal honderden, mogelijk duizenden accounts gelijktijdig), ik ga toch eerder voor een 'foutje bedankt' actie ergens in het verleden.

Heb je ooit eens op een 'malafide' site gezeten of het wachtwoord ergens anders gebruikt? Als jij bv nooit je wachtwoord van je Origin hebt veranderd sinds je hem aangemaakt heb, kunnen ze je login al sinds dat moment hebben (ik heb een Rus op Steam die tientallen login/password heeft van EA en Origin - Steam heeft een verification erin zitten, maar afaik EA/Origin nog steeds niet, gaan jaren terug. Af en toe probeert hij er eentje en plukt hij leeg).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 20-02-2014 00:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ben ook al een keer gehacked geweest op origin. Kreeg toen een mail dat me mail adres gewijzigd was. Waarschijnlijk was de volgende stap mail naar het nieuwe adres met me nieuwe login naam. Na contact met EA was dit zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 21:26
Hoewel een oud topic, mijn recente ervaring.

Vanochtend kwamen er vier mailtjes van origin binnen. Vier bestellingen van een spel:
Fifa, Assasins creed, far cry 4, watch dogs. Deze bestellingen heb ik niet gedaan want ik lag te slapen.
Geen zuivere koffie dus.

In de bestel geschiedenis was te zien dat deze games met mijn gekoppelde CC zijn besteld. En op mijn CC was de bestelling ook terug te vinden. Ik gelijk SMS verificatie toegevoegd, en nog geen minuut later stroomde de SMSjes binnen, oftewel iemand probeerde in te loggen. Aangezien dit mijn laatste account was dat ik niet had randomized met lastpass, dat gelijk gedaan. Evenals het aanpassen van de persoonijke vraag.

De CC maatschappij kon de bestelling niet terugdraaien. Daarom contact met EA gezocht. Deze heeft de bestelling gerestitueerd. Helaas kon hij niet vertellen hoe en wat. Helaas kan ik ook niet zien of er een login geschiedenis is.

Een scan met superantispyware, malwarebytes en hitman pro, leerde dat er geen malware/spyware keyloggers aanwezig zijn. Mijn vraag is dan ook hoe is dit mogelijk? Brute force? Nog een oude hack?

En waarom zijn account gegevens niet gewijzigd? Was het de bedoeling om geen slapende honden wakker te maken en te gamen onder mijn origin account?

Er vaag, maar gelukkig inmiddels netjes opgelost door origin. En mijn origin account is nu weer veilig met 2 step authenticatie.
Pagina: 1