Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik was zojuist even aan het onderzoeken in welk land mijn telefoons gemaakt zijn nav een artikel op de FP.

En mij viel op dat mijn Nexus5 gemaakt wordt buiten china, in Korea!
Ook mn niet-android telefoon is gemaakt buiten China, in Mexico.
Dus ik vroeg mij af, kennen jullie nog andere recente android-telefoons die niet gemaakt zijn in China of taiwan

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Motorola Moto X.

Maar wat wil je precies bereiken met dit topic? Ik zie vooralsnog weinig discussiewaarde.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
RoD schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:41:
De Motorola Moto X.

Maar wat wil je precies bereiken met dit topic? Ik zie vooralsnog weinig discussiewaarde.
Made in the USA. :)

Telefoons zijn consumenten producten. En daarbij ook nog eens vaak relatief dure producten. Waar jij als consument je geld aan uitgeeft, bepaald hoe de wereld er uit ziet.
In de wereld zijn er verschillende landen, met verschillende machtsverhoudingen economie, en culturen.

Waar je je producten van koopt, heeft dan ook invloed op de economie. Zo krijg je als je een Europees product koopt, ook te maken met werkgelegenheid voor buurman of buurland. Met een initiatief als fairphone kun je een verschil maken met betrekking tot arbeidsomstandigheden, naast bedrijven, spelen overheden ook een grote rol, in op welke wijze in het land zaken geproduceerd worden.

Wat ik wil bereiken, is het maken van een overzicht van telefoons die op dit moment niet zijn gemaakt in China, omdat die telefoons steeds minder voor lijken te komen.

| live and give like no one else |

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:38
Dit lijkt mij niet de plaats om dit te bespreken. De monitor waar jij op werkt, de pen waar jij mee schrijft, de schoenen waar jij op loopt, de tv waar jij naar kijkt, de portemonnee die jij bij je hebt, de kans is groot dat het uit China o.i.d. komt. En toch gebruik je het.

Ik vind het een nobele gadachte, maar niet op zijn plaats in een tech-forum.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik ben tegenwoordig ook steeds meer pro-europa alternatieven aan het zoeken, maar niet met veel geluk. Zodra je met technologie te maken hebt, worden de opties opeens heel klein.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En zelfs als je tech-spul niet in China gemaakt is dan zijn de onderdelen dat wel. Of in elk geval in een of ander goedkoop Aziatisch land buiten China. China en Taiwan hebben geen patent op goedkope werkkrachten. Wij hebben hier bijvoorbeeld nog eens wat werk naar Vietnam geoutsourced.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het prima als je een lijst met telefoons wil maken die niet gemaakt zijn in China, maar GoT is een discussieforum en een dergelijk opsomtopic heeft hier dus geen plaats. Daarom doe ik hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.