Kwestie over case fans

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:53
Hallo beste mensen.

ik en mijn vader hebben nu al lang een discussie over hoe de casefans van mijn pc moeten staan.
(laten we het erop houden dat ik hem absoluut niet mag)

wat mijn vader zegt is: Alle fans moeten lucht naar binnen blazen zodat alle componenten dan koude lucht krijgen,de warme lucht zal wel een weg uitvinden (de kast die ik heb heeft plaats voor 2 fans en geen koelgaten aan de boven of onderkant)

Wat ik zeg: Vanaf de voorkant moet koude lucht naar binnen worden gezogen zodat het de warme lucht uit de kast mee kan nemen en dan weer de warme lucht uitstoten aan de achterkant,zo is er de hele tijd een stroom van koude lucht die je componenten koelt.

Wie heeft hier gelijk ???

je helpt niet me hier alleen mee met een probleem met me pc maar ook met een best wel groot probleem tussen mij en me vader, alles is zeer gewardeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad verstandig om de frisse lucht door je kast heen te blazen en aan de achterkant eruit.
Zo komt de luchtstroom mooi langs alle componenten. ;)

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Jij hebt gelijk.

Het is niet verstandig om de achterste fan als intake te gebruiken omdat je dan geen goede airflow creëert :)

Het is standaard bij de meeste PC's om voorin (en eventueel onderin) lucht in te blazen en deze vervolgens achter (eventueel ook via de bovenkant) eruit te blazen :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Inderdaad. Dit staat ook duidelijk in de Cooling FAQ.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.