Toon posts:

een iMac, of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een (web)developer en ben aan nieuwe computer toe. Mijn oude, een windows laptop, raakt wat versleten. Hij draait bijvoorbeeld met moeite nog photoshop. Ik hou van veel schermruimte en als je hem aan een second screen koppelt werkt alles vreselijk traag.

Ik twijfel sterk om een iMac aan te kopen, dit om enkele redenen:
- veel meer en betere Editors: Coda, MacVim, Espresso, ...
- Groot scherm: makkelijker multitasken
- Zou wat wat willen beginnen in xCode
- Over algemeen veel meer tools, denk aan: codekit, tower, transmit, MAMP Pro, iTerm2 ...
- iBooks
- FaceTime en iMessage zijn best handig wanneer je bezig bent in een team
- Console
- iCloud
- ...

Het enige wat me tegenhoud is de prijs: mijn versie zou 2.200 gaan kosten... Is dat de moeite waard?

Verwijderd

Ik ben absoluut geen fan van Apple, maar ik moet ze nageven dat Macs over het algemeen erg goede machines zijn. Ik denk dat als je er een koopt dat je er geen spijt van krijgt. Ze zijn duur, maar over het algemeen schijnen ze dat ook waard te zijn.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Een MAC is mooi, maar te duur.

Geen uitbreidings mogelijkheden, 1 jaar garantie, als die stuk gaat ben je de hele MAC voor weken kwijt.

Voor het geld kan je een veel betere Pc bouwen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:01
Je geeft zelf alleen maar redenen aan om er een te kopen dus ik zou niet twijfelen.
Voordeel van een iMac is wel dat de restwaarde na 1-2 jaar redelijk hoog ligt mocht je hem willen vervangen voor een nieuw model. De meerprijs die je nu betaald krijg je dus 'terug' als je hem weer verkoopt. ( niet letterlijk natuurlijk )

1 jaar garantie is onzin, je hebt recht op 2 jaar en na die 2 jaar ook nog recht op een goed werkend product voor de verwachte levensduur als ie niet stuk gaat door eigen toe doen.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:31:
Je geeft zelf alleen maar redenen aan om er een te kopen dus ik zou niet twijfelen.
Voordeel van een iMac is wel dat de restwaarde na 1-2 jaar redelijk hoog ligt mocht je hem willen vervangen voor een nieuw model. De meerprijs die je nu betaald krijg je dus 'terug' als je hem weer verkoopt. ( niet letterlijk natuurlijk )

1 jaar garantie is onzin, je hebt recht op 2 jaar en na die 2 jaar ook nog recht op een goed werkend product voor de verwachte levensduur als ie niet stuk gaat door eigen toe doen.
Zo dacht ik ook, kheb, behalve de prijs, nog geen enkele reden gevonden om terug een PC te kopen.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Een Mac is duur, maar je krijgt er zeker iets voor terug. De iMac is imo de beste all-in one PC, zoals je zelf al zei is er xCode dus kan je ook daarmee beginnen. Coda is trouwens echt een hele fijne editor, ik gebruik zelf ook Coda. Ook is de restwaarde inderdaad veel hoger zoals AntonyterHorst al zei, een vriend van mij heeft zijn MacBook Pro uit 2007 laatst nog voor 400,- verkocht, en dat voor een machine van 7 jaar oud. Ik zou eerst wel kijken of je je laptop niet sneller kan maken door er bijvoorbeeld meer ram in te zetten of een ssd. Wat zijn de specs van je laptop?

Edit: Kan dit topic niet beter in het DAA of Macs&software?

[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 19-02-2014 17:36 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:40

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit heeft nul komma niks met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken, dus een schop over de schutting naar Desktop Aankoopadvies

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1