Nieuwe setup: 6 display poorten. - Wat is slim?

Pagina: 1
Acties:

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08-2025
Best tweakers,

Ik wil graag veel schermen aansturen, en ik ben op zoek naar een setup met:

• 6 display port output.
• Geen lawaaie fans.
• Geen harde 3D performance nodig.

Nu hou ik de ontwikkelingen niet zo goed bij van NVIDIA en ATI,
en ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan oplossen.

Ik dacht aan 2 x deze videokaart. (Powercolor HD7750) => 2 x 140 euro = 280 euro.

http://tweakers.net/pricewatch/348140/powercolor-radeon-hd-hd7750-2gb-gddr5-eyefinity-4-lp-edition-(uefi).html

Kan het nog goedkoper?

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
als je schermen kunnen daisy chainen kan je het met een videokaart doen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
ik weet niet hoe beschikbaar deze nog is..
pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 Eyefinity 6
niet veel goedkoper overigens.

anders 2e hands?

• iBurger
rodebest schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:49:
als je schermen kunnen daisy chainen kan je het met een videokaart doen?
[harde edit]

Daisy chainen is een interessante oplossing. Mijn schermen hebben een redelijke hoge resulutie (2560x1440), waardoor je maar max 2 op 1 displayport output kan aansluiten. Zie tabel.

Maar, iets anders viel me op. Als je op zoek gaat naar een scherm dat ook daadwerkelijk Daisychainen ondersteunt, kom je een stuk duurder uit. (anno 2014). Het scheelt al gauw 100 euro per scherm. Als je dit x6 doet, dan denk ik dat je beter een dure grafishe kaart kan nemen, en een goedkoper scherm.

U2713HM = 469 euro.
U2713H = 608 euro.

(Prijzen accuraat op 19-2-2014).

Met andere woorden, ik denk dat je beter een 6x display port kaart kan halen. En daarmee veel besparen op je monitoren.

[ Voor 55% gewijzigd door iBurger op 19-02-2014 21:45 ]

• iBurger
*Driving Multiple Displays from a Single DisplayPort Output

* Afbeeldingslocatie: http://www.displayport.org/wp-content/uploads/2013/07/Display-Res-Photo.jpg
http://www.displayport.or...ingle-displayport-output/

**NB. Dell U2713HM support daisy chain. De Dell U2713HM niet.

@mitsumark: thanks voor opzoeken! Ook veel Displayports :)

[ Voor 42% gewijzigd door iBurger op 19-02-2014 20:03 ]

• iBurger
Wat een leuke post, had ik nooit aangedacht!

Echt slim mitsumark :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

HD5870's zijn leuke kaartjes, bij mij snort er nog eentje, beetje HD7850 prestaties gok ik zo,

Vervelende alleen is dat de Eyefinity editions volgens mij alleen de reference-koeler hebben, en die is alles behalve stil.

Die HD6870 en HD7870 zullen dan leukere keuzes zijn. De HD6870 zal het minste performance geven, de HD5870 gemiddeld en de HD7870 is een huidige mid-end kaart.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
  • Nu online
Hij gaat de kaart niet zwaar belasten, dus de reference koeler zal ook nog wel stil zijn.
Ik zou persoonlijk inderdaad ook eerder voor de 6870 gaan (aangezien de 5870 malloot er een vraagprijs bij heeft staan van 300 |:( ).
7870 is wat sneller, maar die performance heb je niet perse nodig.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 13:39

polthemol

Moderator General Chat
@iburger: AOC hun 29inch kan daisychainen en is een stuk goedkoper ( ~390 euro het stuk), heb zelf hier ook ene en ben erg te spreken over de beeldkwaliteit, dus misschien wel de moeite waard als alternatief ?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• mitsumark
  • Nu online
AOC was (vroeger) echter erg slecht met aftersales/service.
Als je er 6 koopt is de kans natuurlijk wat groter dat er 1 kapot gaat, en dan zit je ermee tot je wellicht/misschien/ooit een nieuwe krijgt.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

mitsumark schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:43:
Hij gaat de kaart niet zwaar belasten, dus de reference koeler zal ook nog wel stil zijn.
Ik zou persoonlijk inderdaad ook eerder voor de 6870 gaan (aangezien de 5870 malloot er een vraagprijs bij heeft staan van 300 |:( ).
7870 is wat sneller, maar die performance heb je niet perse nodig.
Kon de 7xxx serie niet meer dingen met Eyefinity? De TS zou de verschillen kunnen opzoeken en kijken of hij die dingen nodig heeft.
Volgens mij was een van de features dat je per scherm appart audio kon outputten (maar lijkt me niet dat de TS daar mee bezig is ;)).

• iBurger
Hartelijk dank voor alle tips. Ik heb nog even gekeken naar de featuresets, maar het ziet er allemaal hetzelfde uit. Met de specificaties van Displayport 1.2 worden heelveel mogelijkheden al vast gezet. (resuloties, bandbreedte, etc.)

Ik dacht nog hier aan:

• Combinatie Mobo met Displayport (GA-Z87X-UD3H - specs)
+
• Radeon 7xxx serie kaart met 4-6 displayport.

Weet iemand toevallig of dat uperhaupt goed werkt? Combinatie van Intelgraphics met Radeon onder Windows 7 of Windows 8?

PS. Het lijkt mogelijk te zijn met Intel 4 en 5 Series IGP. Intel noemt dit een Hybrid Multi-Monitor setup.

Hybrid Multi-monitor is one form of Intel‟s Hybrid Graphics Support where integrated graphics (graphics built into the motherboard chipset) is available to operate simultaneously with add-in or “external” graphics. In the past this use case was not supported by Intel, but now Hybrid Multi-monitor is supported with Intel‟s Graphics Drivers, starting with the latest Intel chipsets incorporating integrated graphics (e.g., Intel® 4 and 5 Series Platforms)

http://www.intel.com/cont...onitor-support-paper.html

With Sandybridge at least you can use both the integrated and pci-e GPU together, you just have to set it in the bios.

http://www.tomshardware.c...2/inel-graphics-4600.html

[ Voor 46% gewijzigd door iBurger op 21-02-2014 20:18 ]

• iBurger

[ Voor 160% gewijzigd door iBurger op 21-02-2014 17:23 ]

• iBurger
Eind conclusie:

Nu ik verder spit in de documentatie van een populair moederboard op dit moment, de GA-Z87X-UD3H, viel me het volgende op.

Triple-Display Configurations for the Onboard Graphics:
Triple-display configurations are supported after you install motherboard drivers in OS. Only dual-display configurations are supported during the BIOS Setup or POST process.

Heb nu twee opties gevonden:

• Twee displays op het moederboard (een via Displayport, eentje via DVI-D)
• 4 displayports via goedkope Radeon kaart, zoals zo boven gesteld.

Eyefinity 7xxx met 6 displayports en een aparte koeler om het stiller te maken.

Maar misschien niet eens nodig om dat de Radeon kaarten al vrij stil zijn, bij idle gebruik.

[ Voor 23% gewijzigd door iBurger op 22-02-2014 19:31 ]

Pagina: 1