Hello!
ik ben eindelijk toe aan een nieuw systeem en had graag wat advies hiervoor gekregen van jullie.
Doel van de PC:
In eerste instantie zal het vooral dienen als een media center (opslag, films, muziek, plex server,..) maar daarnaast wil ik er graag ook wel eens op gamen (DayZ, PayDay2, BF,..). Dit zal vooral op 1080p gebeuren.
Wat mag het kosten?
Op dit moment is het budget nog wat beperkt, rond de 600€. Binnen een jaar of 2 zou ik dan graag upgraden naar wat beter en dus zoveel mogelijk onderdelen meenemen.
Andere wensen/eisen?
wil het graag klein houden (htpc, micro/mini mobo).
Geluid zou goed moeten zijn omdat deze op een receiver met een 5.1 setup zal aangesloten worden.
Graag de mogelijkheid tot overklokken (in beperkte maten).
Wat ik tot nu toe heb:
zoals je ziet is er nog geen moederbord geselecteerd omdat ik niet goed weet welke te nemen (ASRock B85M Pro4 ?).
De 750 gtx ti leek me een goede mid range kaart en voordeel is dat deze dan ook geen extra voeding nodig heeft. De psu zou dan wat overkill zijn maar deze zou ik dan graag meenemen naar het volgend systeem.
SSD heb ik nog liggen en optische drive is niet nodig wat mij betreft.
Alle reacties en suggesties zijn uiteraard welkom.
cheers
edited: Heb de cpu aangepast voor een i5 4570 (tray), deze kwam inderdaad wat goedkoper uit. En ik ga voor de AsRock B85M Pro4 gaan als moederbord. Enigste wat ik nog twijfel is de grafische kaart dan.
Ergens eind deze maand zou Radeon met de R7 265 komen wat wellicht beter gaat presteren dan de 750 gtx ti enkel zal hij niet zo zuinig zijn. Prijs zal ongeveer hetzelfde zijn (misschien zelfs iets lager).
Of iemand nog een betere suggestie voor een grafische kaart?
ik ben eindelijk toe aan een nieuw systeem en had graag wat advies hiervoor gekregen van jullie.
Doel van de PC:
In eerste instantie zal het vooral dienen als een media center (opslag, films, muziek, plex server,..) maar daarnaast wil ik er graag ook wel eens op gamen (DayZ, PayDay2, BF,..). Dit zal vooral op 1080p gebeuren.
Wat mag het kosten?
Op dit moment is het budget nog wat beperkt, rond de 600€. Binnen een jaar of 2 zou ik dan graag upgraden naar wat beter en dus zoveel mogelijk onderdelen meenemen.
Andere wensen/eisen?
wil het graag klein houden (htpc, micro/mini mobo).
Geluid zou goed moeten zijn omdat deze op een receiver met een 5.1 setup zal aangesloten worden.
Graag de mogelijkheid tot overklokken (in beperkte maten).
Wat ik tot nu toe heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Tray | € 171,- | € 171,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 56,20 | € 56,20 |
| 1 | AMD Radeon R7 265 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 750 Ti | € 143,30 | € 143,30 |
| 1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,89 | € 65,89 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 77,94 | € 77,94 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 590,33 | |
zoals je ziet is er nog geen moederbord geselecteerd omdat ik niet goed weet welke te nemen (ASRock B85M Pro4 ?).
De 750 gtx ti leek me een goede mid range kaart en voordeel is dat deze dan ook geen extra voeding nodig heeft. De psu zou dan wat overkill zijn maar deze zou ik dan graag meenemen naar het volgend systeem.
SSD heb ik nog liggen en optische drive is niet nodig wat mij betreft.
Alle reacties en suggesties zijn uiteraard welkom.
cheers
edited: Heb de cpu aangepast voor een i5 4570 (tray), deze kwam inderdaad wat goedkoper uit. En ik ga voor de AsRock B85M Pro4 gaan als moederbord. Enigste wat ik nog twijfel is de grafische kaart dan.
Ergens eind deze maand zou Radeon met de R7 265 komen wat wellicht beter gaat presteren dan de 750 gtx ti enkel zal hij niet zo zuinig zijn. Prijs zal ongeveer hetzelfde zijn (misschien zelfs iets lager).
Of iemand nog een betere suggestie voor een grafische kaart?
[ Voor 13% gewijzigd door smirnov op 20-02-2014 14:38 ]