Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met raid HP ML350 G6

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

• Pascalscholten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo,

Ik heb een probleem met onze server, dat is een ML350 G6 met een Smart Array P410i raid kaart.
Er zijn 2 raids aangemaakt de eerst zijn 3 sas 15K schijven waar windows op draait (raid5). De 2e raid zijn 5 sata schijven voor de data (raid5)

Nu knipperen de eerste 3 sas schijven oranje op de kast zelf, dat is een teken dat de schijven niet goed zijn. Ook de Array Configuration Utility geeft aan; Bay 1, 2, en 3 is predicted to fail soon.

Er was inderdaad één sas schijf die echt stuk was en ook tikte, die heb ik vervangen voor een nieuwe. En ook deze geeft aan dat hij er binnenkort mee ophoud. Als ik in de raid bios kijk bij het opstarten geeft hij aan dat alles ok is en dat de 3 schijven goed zijn.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Firmwares van de schijven en de controller zijn altijd netjes geupdate via PSP's (nu geloof ik SPP's)? HP heeft namelijk wat series gehad waarbij de predicted faillure te snel of niet correct triggerde. Om dit op te lossen is een firmware update nodig van de schijven en ik dacht ook de controller.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat de schijven daarwerkelijk gaan failen. Mocht je nog garantie hebben, bel dan direct even met HP. Die kunnen vast het beste aangeven welke stappen je moet nemen, al geven zij ook vaak aan als eerste alle (firmware) updates te installeren.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Misschien eerst eens kijken of je backups goed zijn? Bij zoveel knipperende lampjes, moet je of bang worden en backups gereed hebben, of je hebt een firmware issue.

Of je beheerder even bellen en hem de PSP laten updaten / installeren.
Of zelf even doen....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom kom, niet meteen naar GoT rennen. We verwachten een stukje inzet van de gebruikers. Het troubleshooten van dit probleem kan je als professional prima zelf.

Dit topic is gesloten.