Toon posts:

Desktop aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik zoek een systeem dat vooral maximaal stabiel moet zijn. Ik heb met mijn huidige en vorige PC's over de jaren heen redelijk wat problemen gehad (blauwe schermen / blijven hangen etc). Voor mijn werk zijn dit soort errors zeer kostbaar.

Ik speel professioneel poker en ik draai een database / pokersoftware en heb stabiel internet nodig.

Zolang ik overtuigd ben van de stabiliteit van het systeem zijn de kosten niet erg belangrijk.

Het systeem moet:

- Zeer stabiel zijn
- Kunnen werken met een ultra 4k HD scherm (ik doe verder geen zware grafische bewerkingen, het gaat me puur om de resolutie).
- Goed bestand zijn tegen hackers (ik weet niet of hier hardware matig nog iets te doen is?)
- Weinig geluid maken (staat in mn huiskamer)

Mijn kennis is beperkt maar op basis van suggestie van een vriend had ik al gedacht aan een nieuwe Mac Pro. Echter als er andere/vergelijkbare of betere oplossingen zijn met windows dan heeft dit mijn voorkeur.

Al het advies wordt gewaardeerd!

Dank,
Corwin

Verwijderd

Lees eerst DAA beleid

Dan lees je o.a. dit:
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Beste ChicaneBT:
Ik vind het niet erg zelf te kijken alleen ik weet niet waar ik op moet zoeken of letten wanneer het me gaat om maximale stabiliteit. Wellicht dat alleen advies op deze vraag me al op weg zou helpen?

Hieronder nog de antwoorden op het DAA beleid

1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft (helaas kan ik dit niet meer aanpassen)

Titel: Zeer stabiel systeem nodig

2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?=

Ik speel professioneel poker, hier wil ik mijn systeem voor gebruiken. Ik zal voornamelijk een pokerclient draaien en een database die bij poker gebruikt wordt.

Het systeem moet werken met een ultra HD 4k monitor, deze heb ik al. Ik zal geen zware grafische toepassingen draaien, ik gebruik de monitor puur voor zijn resolutie.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Kosten maken me niet zoveel uit, zolang het een zeer stabiel systeem is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Neen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Mijn verstand van computers is helaas beperkt, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Voor zover ik in kan schatten heb ik nodig een redelijke processor en werkgeheugen + een video kaart die een 4k monitor ondersteund. Waar het me echter echt om gaat is een zo stabiel mogelijke computer (geen blauwe schermen of andere errors).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee, ik heb weinig verstand van computer merken. Een vriend raadde apple (mac pro) aan i.v.m. volgens hem stabiliteit en minder hackbaar besturingssysteem. Mijn voorkeur gaat door gewenning en door betere samenwerking met pokersoftware echter uit naar een windows PC.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

De computer komt in de huiskamer te staan, zou fijn zijn als hij niet teveel lawaai maakt.

Ga je overklokken?

Nee.

Vriendelijke groet,
Corwin

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 15:04

amas

Law of Nature: Chaos

Het zou handig zijn om te weten welk database systeem je gebruikt. En heeft je monitor DisplayPort? Aangezien HDMI 1.x maximaal 4K @ 30fps ondersteunt. Wees specifiek in de dingen die je al hebt/gebruikt!

Voorlopig zou ik iets als onderstaand doen, maar ik heb wel wat meer info nodig.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1ASRock B85M Pro4€ 56,20€ 56,20
1Club3D Radeon R9 270X royalQueen€ 159,99€ 159,99
1Fractal Design Define Mini€ 74,98€ 74,98
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,90€ 65,90
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 51,-€ 51,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 100,90€ 100,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 711,91

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Beginnende met:
Nee, ik heb weinig verstand van computer merken. Een vriend raadde apple (mac pro) aan i.v.m. volgens hem stabiliteit en minder hackbaar besturingssysteem. Mijn voorkeur gaat door gewenning en door betere samenwerking met pokersoftware echter uit naar een windows PC.
Simpel gesteld is het zo dat je met gezond verstand (opletten) en een degelijke Internet Security suite er wel moet komen. 'Onhackbaar' is niet mogelijk. Een Mac is inderdaad vrij veilig qua besturingssysteem, maar sinds Windows 7 is Windows in de basis even veilig (er is verschil op punten, maar al met al ongeveer gelijk). Voor beide worden virussen etc. gemaakt.
Kiezen voor een OS dat je kent is dan meestal de beste keuze, omdat je ongebruikelijke zaken sneller herkent.
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:38:
@Beste ChicaneBT:
Ik vind het niet erg zelf te kijken alleen ik weet niet waar ik op moet zoeken of letten wanneer het me gaat om maximale stabiliteit. Wellicht dat alleen advies op deze vraag me al op weg zou helpen?

2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?=

Ik speel professioneel poker, hier wil ik mijn systeem voor gebruiken. Ik zal voornamelijk een pokerclient draaien en een database die bij poker gebruikt wordt.

Het systeem moet werken met een ultra HD 4k monitor, deze heb ik al. Ik zal geen zware grafische toepassingen draaien, ik gebruik de monitor puur voor zijn resolutie.
Zoals TheAmmasama al zegt, het is handig te weten welk type monitor je hebt / danwel het type aansluitingen waar die over beschikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?

Kosten maken me niet zoveel uit, zolang het een zeer stabiel systeem is.
Kosten die niet veel uit maken, dat is een vrij rekbaar idee van budget! :)
Zolang we niet weten wat de belasting zal zijn van de computer, valt niet te zeggen wat "voldoende" zal zijn om goed te kunnen werken. Kun je iets meer vertellen over wat voor software client je wilt draaien, hoeveel tafels etc? De pokersites zelf geven vaak ook wel een indicatie van wat nodig is.
Er is eerder op tweakers al veel gevraagd om advies voor poker-pc's: met de search vind je ongeveer dit.. Dat kan jou en ons helpen om een idee te krijgen van wat nodig is.
Zoals eerder gezegd, kijk eens naar wat in bijv. het afgelopen jaar geschreven is hier over 'poker- pc's'. Het forum hier blijft uitgaan van veel eigen inzet.
In ieder geval leuk dat je tweakers gevonden hebt! :)

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 18:03
Een UPS lijkt me in dit geval zeker een vereiste, net als stabiel en bedraad internet. Verder zou ik een snelle ssd voor je database ook zeker aanraden.

Vergeet niet om je modem/router ook op de UPS aan te sluiten anders vliegt je internet er alsnig uit.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Naast de hardware, kan je wss best ook een betaalde antivirus nemen.
Kaspersky wordt veel aangeraden, maar er zijn er nog anderen.
In dit forum kan je wss wel extra info vinden/krijgen voor goede virusscanners: Beveiliging & Virussen
Pagina: 1