Geen beeld via videokaart, wel in andere PC

Pagina: 1
Acties:

• Michaelr1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 19:43
Hoi tweakers,

Ik heb een probleem met mijn PC waar ik niet uitkom en wel wat tips bij kan gebruiken. Ik heb een AMD X6 cpu op een ASRock 890GM moederbord en 650w Coolermaster voeding. Hier heb ik eergister een Club3D HD6570 (PCIE2.1 x16) bijgekocht, maar ik krijg geen beeld over de VGA of HDMI port.

Ik heb de videokaart ook in een ander systeem geprobeerd (AMD X2, Gigabyte GA-MA785GMT, 550W voeding)) en daarin werkt de kaart prima. Ook de videokaart die op het Gigabyte moederbord zit geprobeerd op het ASRock moederbord, dit werkt ook zonder problemen.

Beide moederborden hebben een PCIE2 X16 2.0 slot. In de Bios van het ASRock moederbord heb ik de settings gezet op primair PCIE, het in/uitschakelen van de onboard videokaart heeft geen effect.

Als ik de PC aanzet gaan de fans draaien, maar ik heb het idee dat hij nooit doorstart. Ook de onboard videokaart geeft geen beeld meer op het moment dat de HD6570 geplaatst is. De videokaart heeft geen extra stroomtoevoer aansluiting.

Ik heb voor alle zekerheid de voedingen uit beide systemen omgeruilt, wellicht dat de 1 wat efficienter was dan de ander. Helaas bood dit ook geen oplossing. Ook alle onboard zaken uitgeschakeld die maar uitgeschakeld konden worden (audio, video, usb ports etc) en zelfs alle cores een keer uitgeschakeld behalve de primaire, allemaal zonder effect.

Het lijkt erop dat alle onderdelen hardwarematig in orde zijn. Dat suggereert tenminste het feit dat de onderdelen uit te wisselen zijn en dan wel werken. Nou is de oude kaart een HD4xxx serie, vrij oud en die zal wat minder resources vergen en misschien ook wat minder bandbreedte.

Ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen.. ook de handleiding van het moederbord geeft geen verdere indicatie wat er aan de hand kan zijn.

Alle tips zijn welkom...

[ Voor 4% gewijzigd door Michaelr1 op 19-02-2014 13:50 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als dit net zo'n vaag probleem is als ik pasgeleden had zit er niets anders op dan vervangen.

Ik had precies dezelfde situatie, alleen een andere kaart.
Nvidia GT640 (geloof ik)
Werkt niet in pc waar hij daarvoor wel in gewerkt heeft, is uitgegaan en gaf geen beeld meer, getest in dit systeem :
GT240/X1800/X1950XTX/X1650XT/HD3870/HD4870/HD5870 werken allemaal wel.

Stop de GT640 in een ander systeem kaart werkt perfect, kaart weer terug in oorspronkelijke systeem en geen beeld.

bios reset/instellingen nalopen etc, alle andere kaarten doen het gewoon de GT640 niet.

Probleem nooit kunnen achterhalen, ik denk zelf dat het pci-e slot gewoon niet genoeg power kan leveren ofzo en dat de GT240 net genoeg krijgt waar alle andere kaarten 6/8(+6/8) pins power nodig hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Michaelr1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 19:43
Zou het dan toch voornamelijk een voedingsprobleem zijn? Ik zit er dan bijna aan te denken om Twee voedingen uit te proberen en de 1 te gebruik voor het poweren van het moederbord, de ander de 8pins CPU voeding en randapparatuur.. Volgens mij moet dit prima mogelijk zijn?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Niet dat dit jouw helpt maar ja ik heb andere voedingen geprobeerd, en aangezien de GT640 geen pci-e power connector heeft was dit niet echt nodig, aangezien de voeding in het systeem waar de GT640 in zat wel werkte met alle andere kaarten die ik geprobeerd heb.

Jouw kaart heeft ook geen pci-e power nodig neem ik aan?

In theorie zou het moeten kunnen, normaal doe ik dat soort dingen alleen met HD's ik heb het zelf nog nooit met de cpu power aansluiting gedaan. Het enige wat je hoeft te doen is de even een paperclip in de atx aansluiting doen (groene en zwarte) en deze zou dan aan moeten gaan.

Het zou zomaar kunnen dat die videokaart om wat voor reden dan ook niet compatibel is met je systeem (moederbord) Heb je al gekeken of er soms een bios update is?

Is dit het moederbord waar het om gaat?
http://www.asrock.com/mb/...ro3/?cat=Download&os=BIOS

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Beste Tweakers , Heeft een van jullie al wat vorderingen met dat probleem gehad , ik heb het zelfde probleem met me msi GT-640 .
Start je de computer en stop in de windows installatie cd er in komt die wel bij de post , echter hierna gaat t verkeerd, geen beeld herstart de pc. in elke computer werkt dat dinge gewoon maar dan ook echt elke behalve bij gigabyte bordjes lijkt wel .Ik heb een GA-P55M-UD2. Ik weet dat de video die ikheb de msi Gt-640 4Gb Pci-e met de 3.0 aansluiting heeft en het brodje maar 2.0 , maar dat heeft me asrock bordje ook en ook me asus en daar doet de kaart het wel gewoon op .. mochten jullie nog iets weten of een id hebben Graag hoor ik er van . Alvast dank jongens.

Groet
Pegelaar

Verwijderd

Voor de mensen die dit probleem hebben of ook nog steeds ondervinden, Deze ergernis zal waarscheinlijk voor het grootste deel liggen aan de bios van het Mobo,
Na contact gehad te hebben zowel van MSI als Nvidia als Asrock en Asus, zijn we tot een conclusie gekomen , de versie van de bios zal waarsxchijnlijk of geupdate moetten worden naar een hogere versie , of de versie die er op dat moment op gebruikt word herupdate worden.

Mvg
Pegelaar

Ik heb het even getest en bij mij werkte het ..

:') :')
Pagina: 1