Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plex Media Server 7.1 Surround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een homecinema center met behulp van Plex Media Server ingericht.

Dat ziet er als volgt uit: Plex Media Server draait op mijn Apple Mac Book. De client is mijn LG televisie. Beeld en geluid worden via een LAN kabel verstuurd naar mijn televisie. Ik heb dit ook draadloos via Wifi geprobeerd, maar 720/1080 MKV bestanden gaan dan haperen.

Beeld wordt probleemloos verstuurd inclusief 5.1 geluid. Nu zit ik te denken om de set up uit te breiden naar 7.1.

Nu is mijn vraag: wordt een 7.1 signaal net zo probleemloos verstuurd als een 5.1 signaal?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr,
Arni

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Waarom niet :? Wat denk je dat er anders is (voor de kabel die je gebruikt)?
Denk je tegen de limieten van ethernet aan te lopen met 2 audio-tracks extra? Enig idee van de bitrate?

Nog los van het nut om 5.1 of 7.1 naar een TV te sturen...

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De data van een rauwe audiostream is ongeveer 100kB per seconde (16 bits * 48kHz sample rate). Dat is dus ongeveer 1Mbit per sec. Het verschil in rauwe audio is dus 2Mbit, wat afhankelijk van je netwerk 2% of 0.2% van je maximale bandbreedte is. Nu verstuurd Plex geen rauwe audio, maar een gecomprimeerde stream, dus de vereiste bandbreedte is nog kleiner. Ik zou me niet druk maken over de transfer, maar meer of je TV er iets mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
@ Mijzelf... dankjewel. Ik had al zo een vermoeden maar je heldere uitleg bevestigt het nog eens.

@ Rooot; ik ging iets te kort door de bocht met mijn opstelling. Het signaal van Plex gaat via mijn 7.1 receiver naar de televisie. Ik snap dat een 5.1 of 7.1 naar een televisie zinloos is (tenzij men 7.1 televisies gaat uitvinden).

Bedankt voor de reacties.

Gr,
Arni