• SergeantSnuggle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb problemen als ik game op mijn laptop. Eerst had ik gewoon normale fps van rond de 60 in gmod en dergelijke. Maar nadat ik een update van mijn videokaart heb gedaan heb ik opeens hele erge fps drops. Ik heb ik alle games een fps max van 12(v-sync uit). Ik heb geen idee wat er mis mee is. Ik heb geprobeerd de oude software weer te instaleren maar dan gaat mijn laptop hem helemaal spacen. Weten jullie misschien een oplossing hiervoor.

Specs:
Intel core i7 2670QM 2.2GHZ
AMD Radeon 7470M
8GB werkgeheugen
Windows 7 home premium.

Alvast bedankt voor de hulp

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 19:50
Heb je de oude drivers verwijderd voordat je de nieuwe hebt geinstalleerd? Zo ja, dan kan dat je probleem verklaren.

Als ik jou was zou ik mijn drivers nogmaals deinstalleren, met een tool zoals driver sweeper alle resten van de oude drivers eraf halen, en dan de meest recente gpu drivers installeren.

(Ook is het de moeite waard om te controleren of je gpu van de processor uit staat, als die gebruikt wordt om games mee af te spelen, dan verklaart dat je afname van fps)

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Veel van deze laptops vinden het niet leuk als je drivers gaat updaten. Ze hebben dan een speciale driver gekregen bij de fabrikant die specifiek voor jouw BIOS geldt. Ga voor de grap eens terug naar je oude driver; dus inderdaad driver sweeper gebruiken, maar dan NIET de meest recente driver pakken maar degene die op je install CD staat of op een andere partitie (recovery gedeelte op je harde schijf, meestal).

Sowieso geldt bij AMD Radeons van dit type: als het werkt, niet mee gaan klooien. De ondersteuning voor deze gpu's is ondermaats en wordt zelden bijgewerkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Vayra op 19-02-2014 13:15 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• SergeantSnuggle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Thnx het heeft geholpen!