• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
Beste Tweakers,

Sinds een week heb ik een nieuwe pc (m-itx) :)
Nu loopt alles erg goed maar vraag ik me 1 ding af.. Zodra mijn pc even aan staat, laten we zeggen bij 30/45min inactiviteit springt hij op een soort sleep mode.
Waar je dus eerst de pc hoort, dat hij draait bij wijze van, wordt hij ineens stil, zodra ik met mijn muis beweeg of toetsenbord aanraak springt hij weer aan zeg maar (hoor je dat de pc weer draait)

Op zich een goed iets lijkt me maar vroeg me af wat voor instelling dit is in de bios.

Iemand enig idee?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
De BIOS-instellingen die hier bij horen zijn onder Advanced \ CPU Configuration de 'states'. Deze moeten allemaal enabled om de meeste stroom te besparen (en zo zijn er wel meer settings). In de diverse 'zuinig server'-topics (zie bijvoorbeeld mijn posthistorie, ben te lui om ze te zoeken / copy/pasten :+ ) staan wel aanwijzingen hoe het BIOS in te stellen om zo min mogelijk stroom te verbruiken.

Het mechanisme dat je PC in sleep mode zet is echter een instelling in (naar ik aanneem) Windows, bij Power Management kun je opgeven wanneer de monitor uit moet en wanneer de PC moet gaan slapen. Bij de 'Advanced' settings kun je daar heel veel bij aanpassen (wat voor slaap, wanneer, harde schijven spin down etc etc).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Draai je Windows? Daar kan je onder power-instellingen de slaapstand (de)activeren, of in ieder geval instellen hoe lang het duurt voordat de computer in sleep modus gaat.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
heren bedankt zal er vanavond naar kijken