Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apache VirtualHosts: ServerAlias probleem

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ik maak op mijn server uitgebreid gebruik van name based virtual hosts om meerdere websites te hosten. Dat heeft altijd perfect gewerkt tot de nieuwste upgrade van ClearOS.
Mijn virtual host configuratie ziet er grofweg als volgt uit (troep weg gelaten om het kort te houden ;))
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<VirtualHost *:80>
        ServerName domein.com
        ServerAlias *.domein.com
        DocumentRoot /var/www/html
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
        ServerName anderdomein.com
        ServerAlias *.anderdomein.com
        DocumentRoot /var/www/virtual/anderdomein.com
</VirtualHost>

Daarnaast is /var/www/html ook de documentroot voor de server.

Als ik naar julynell.com ga dan krijg ik mooi de Wordpress installatie te zien die bij anderdomein.com hoort.
Ga ik echter naar www.anderdomein.com dan vindt de server dat hij moet gaan kijken in /var/www/html in plaats van /var/www/virtual/anderdomein.com

Heeft iemand wellicht een idee wat hier fout gaat? Ik krijg zelf sterk het vermoeden dat ServerAlias genegeerd wordt maar kan nergens een instelling vinden die dat mogelijk zou moeten maken. Ik kan ook niet zien of hij naar de primaire virtual host gaat (de eerste match of de oplossing als er geen match is) of gewoon naar de Apache documentroot (ofwel: Negeer virtual hosts volledig).

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Wat geeft de apache access en error log weer?

U+

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eh, doe eens een: apache2ctl -S