Toon posts:

Wi-Fi accespoints met Facebook like

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn restaurant zou ik graag gratis Wi-Fi willen aanbieden in ruil voor een Facebook-Like.

Nu heb ik zitten zoeken op internet en kom ik er achter dat Facebook compatible is met miraki en cisco. Bij mijn leverancier de prijzen opgevraagd en daar schrok ik van...

Weet iemand een goedkopere oplossing? Hoe doen andere restaurants of andere openbare ruimtes dit?

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier al is naar gekeken?
http://www.frifi.com/

Zoek is op termen als: gratis wifi facebook like

Er zijn zat bedrijven die dit aanbieden.

[ Voor 50% gewijzigd door Aapie op 19-02-2014 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor uw reactie. Ik heb de site idd gezien, en nog een paar bedrijven die dit aanbieden. Ik wil niet vast zitten aan maandelijkse kosten...

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:12:
Ik wil niet vast zitten aan maandelijkse kosten...
Voor niets gaat de zon op.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Welke sites heb je precies bekeken?
Wat is het probleem van maandelijkse kosten?
Wat zou je er voor over hebben (investeringskosten/maandelijkse kosten)?

Heb je al nagedacht over het verplichte karakter van "liken"? Je kan je klanten ook vrijwillig vragen om je Feestboek pagina te liken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Aapie
  • Niet online
Even wat gegoogled en het schijnt dat netgear dit ook kan! Alleen staat dit nog niet op de site van facebook

http://www.netgear.com/landing/facebookwifi/

Verwijderd

Topicstarter
joosthaarman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:15:
Even wat gegoogled en het schijnt dat netgear dit ook kan! Alleen staat dit nog niet op de site van facebook

http://www.netgear.com/landing/facebookwifi/
Deze netgear staat al op de site van facebook. Het is voor mij echter onduidelijk wat er gebeurd wanneer ik er een accespoint aan verbind of ik dan alsnog mijn koppeling met facebook hou...

• Aapie
  • Niet online
Ok, voordat ik verder ga zoeken kan je misschien beter vertellen wat je zelf al gezocht hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gezocht op meerdere types van miraki en cisco, deze zijn eigenlijk te duur.

Die netgear had ik inderdaad al gevonden. Mijn vraag is echter of de facebook koppeling actief blijft na het plaatsen van accespoints.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:21:
Heb al gezocht op meerdere types van miraki en cisco, deze zijn eigenlijk te duur.

Die netgear had ik inderdaad al gevonden. Mijn vraag is echter of de facebook koppeling actief blijft na het plaatsen van accespoints.
Sorry, maar je bent nog steeds te summier. Het enige wat je doet is vertellen wat je niet wilt.

Als geld blijkbaar een issue is, vertel dan wat je budget is. Vertel wat je hebt gevonden en waarom dat niet toereikend is voor wat je wilt bereiken? Als je blijkbaar wel een product hebt gevonden, maar nog een onderdeel mist, laat hier zien waar je dan vervolgens op hebt gezocht. Het is niet de bedoeling dat je je vraag dumpt en maar je antwoord een paar uur later krijgt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt ingewikkelder gemaakt dan het is...

Wanneer ik de NetGear aanschaf en daarop een accespoint aansluit dan verlies ik wss de facebook koppeling. Dan denk ik, dat de accespoints ook compatible moet zijn met de facebook link.

Dus dan is eigenlijk mijn vraag; is er iemand die bekend is met accespoints rond de 150/200euro die geschikt zijn voor de facebook koppeling?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:01
Waarom niet gewoon gratis Wi-Fi? Dan kunnen mensen hun locatie ook Whatsappen, op Facebook zetten, Twitteren of Foursquare gebruiken. Meer mogelijkheden en misschien meer gratis reclame dan verplicht via een like, wat misschien nog eens negatieve reclame kan opleveren.
Misschien kun je onder de likes beter een gratis biertje of iets anders verloten.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Frijns.Net schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:38:
Waarom niet gewoon gratis Wi-Fi? Dan kunnen mensen hun locatie ook Whatsappen, op Facebook zetten, Twitteren of Foursquare gebruiken. Meer mogelijkheden en misschien meer gratis reclame dan verplicht via een like, wat misschien nog eens negatieve reclame kan opleveren.
Misschien kun je onder de likes beter een gratis biertje of iets anders verloten.
Dat is toch helemaal niet de vraag van de TS? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

BtM909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:43:
Dat is toch helemaal niet de vraag van de TS? :)
En dat is het mooie van GoT...om je niet te beperken tot de vraag maar mee te denken (bijvoorbeeld of de business case wel valide is).

O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bl@ckbird
  • Niet online
Facebook Wi-Fi is currently available on:
  • Meraki wireless products
  • Cisco ISR G2 and ASR 1000 Series routers
  • NETGEAR R6300 Smart WiFi router
Zie:
https://www.facebook.com/help/126760650808045/

Voor Cisco heb je er een MSE appliance voor nodig met CMX licenties.
Voor een enkel AP is dit een hele dure oplossing wat duizenden euro's kost.

Voor Meraki heb je voldoende aan een enkel AP (MR16 of MR24) met een licentie voor 1, 3, 5, 7, of 10 jaar.
Frijns.Net schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:38:
Je kan het zo configureren dat mensen met een like toegang hebben tot internet.
(Of een vinkje zetten voor gratis access als ze niet willen "liken")

Je kan het ook zo configureren dat mensen verplicht een like moeten geven als ze willen internetten.
Alleen als ze het geheime wachtwoord weten (wat je van tevoren insteld)

Voorkeur is om "liken" optioneel te houden. Dat is minder dwingend... Afgelopen maand heb ik 39 logins gehad en 6 likes. Dus de FB-like ratio valt wat tegen. Maar mensen worden wel geredirect naar de Facebook pagina waar je bijvoorbeeld de week-aanbieding op kan plaatsen. Je hebt minimaal 30 liked nodig als je inzicht wil krijgen in je bezoekers die je geliked hebben. (Facebook Insights) Presence analytics (Wifi Tracking) zit ook standaard op een Meraki AP.

Zie ook:
YouTube: Webinar: Facebook WiFi with Cisco Meraki

Netgear weet ik verder niets van, dus daar kan ik je niet mee helpen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
@Bl@ckbird hartstikke bedankt.

Wanneer ik deze accesspoint aanschaf; Meraki WLAN access point: MR12 http://www.centralpoint.n...-art-mr12-hw-num-2291739/ , heb ik dan die licenties ook nog nodig?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:34:
Het wordt ingewikkelder gemaakt dan het is...

Wanneer ik de NetGear aanschaf en daarop een accespoint aansluit dan verlies ik wss de facebook koppeling. Dan denk ik, dat de accespoints ook compatible moet zijn met de facebook link.

Dus dan is eigenlijk mijn vraag; is er iemand die bekend is met accespoints rond de 150/200euro die geschikt zijn voor de facebook koppeling?
Dat denk ik niet. Of je wel of niet op internet mag wordt door de router bepaald.
Grof gezegd: Heeft jouw mac adres via de router op de facebook pagina een like geplaatst? Dan mag dat mac adres op internet via een accesspoint.

Een accesspoint is een transparant apparaat dus deze heeft geen ondersteuning/kennis nodig van het facebook like systeem.

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Dat denk ik niet. Of je wel of niet op internet mag wordt door de router bepaald.
Grof gezegd: Heeft jouw mac adres via de router op de facebook pagina een like geplaatst? Dan mag dat mac adres op internet via een accesspoint.

Een accesspoint is een transparant apparaat dus deze heeft geen ondersteuning/kennis nodig van het facebook like systeem.
Maar een accespoint sluit je hetzelfde aan als een dekstop, neem niet aan dat je op je desktop ook eerst moet liken...

• Bl@ckbird
  • Niet online
De MR12 is goedkoper, maar hou er rekening mee dat deze alleen één radio heeft op de 2.4GHz band. Deze is erg druk, terwijl de 5GHz band nauwlijks gebruikt wordt. De MR16 heeft een feature genaamd "Band steering" Hiermee kan je clients dwingen om de 5GHz te gebruiken. Ondersteund een client alleen de 2.4GHz band, dan blijft de client op de 2.4GHz actief.

Met een tooltje als netstumbler kan je checken hoe druk het is op de 2.4GHz en 5GHz band. Je laptop of Smartphone moet dan natuurlijk wel zelf beide radio's hebben.

Zie:
https://meraki.cisco.com/products/wireless/mr12#compare

Voor de hardware heb je MR12-HW of MR16-HW nodig.
Voor de licentie heb je nodig: LIC-ENT-1YR, LIC-ENT-3YR, LIC-ENT-5YR, LIC-ENT-7YR, of LIC-ENT-10YR.

Je kan op het AP meerdere SSIDs aanmaken. Één voor je productie netwerk en één voor gasten. (Kies een logische naam, zoals: gasten_restaurant_naam) Op je productie SSID gebruik je WPA2 encryptie en het gasten SSID geen encryptie. Het netwerk verkeer kan je scheiden door VLANs te gebruiken of op laag 3 verkeer te scheiden. Gasten krijgen dan een IP adres uit het 10.0.0.0/8 netwerk en kunnen elkaar niet zien. Op je router moet dit wel geconfigureerd worden. (VLAN Trunk en/of routering van het netwerk.)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

In het geval van de Netgear zit er een accesspoint in het apparaat zelf. Dit accesspoint maakt een appart SSID aan voor wat ik even het [FacebookLike] netwerk noem. Dit [FacebookLike] netwerk is een appart, afgebakend deel binnen de Netgear router. Er zit een firewall tussen dit netwerk en de rest van de router. Als de gebruiker via Facebook 'Liked', krijgt did apparaat toegang tot de internetverbinding van de router.

Dit betekend dus dat je een Netgear R6300v2 niet kunt uitbreiden met een tweede accesspoint om je [FacebookLike] netwerkbereik uit te breiden. Je kunt natuurlijk wel twee Netgear R6300v2's kopen en die hetzelfde SSID geven voor je [FacebookLike] netwerk.

Let wel, dit is de oorzaak van de manier waarop Netgear deze functionaliteit implementeerd in haar R6300v2 routers. Er zijn legio voorbeelden waarbij meerdere accesspoints ingezet kunnen worden. Deze zijn (zoals duidelijk blijkt uit de posts in deze thread) echter een stuk duurder dan een R6300v2.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Maar een accespoint sluit je hetzelfde aan als een dekstop, neem niet aan dat je op je desktop ook eerst moet liken...
Waar je denk ik naar opzoek bent is hoe je je corporate computers ook internet toegang kan geven zonder de like functionaliteit. Dan doe ik dus even de aanname dat je met desktop non-guest corporate computer bedoelt.

Dat is een heel ander (maar ook belangrijk) vraagstuk. Hoe ga je je bedrijf computers toegang geven tot het netwerk zonder dat je Facebook moet liken. Belangrijker hierbij is, hoe maak je een scheiding in het netwerk zodat je facebooklike wifi gebruikers niet bij je bedrijfsgegevens kunnen. Dat moet je scheiden met VLANS.

Het hangt er ook een beetje vanaf of je 1 of meerdere AP's wilt gebruiken hiervoor. Met 1 AP kom je wel weg met een aparte router met ingebouwde wifi Facebook functionaliteit. Let wel op hoe je deze in je bestaande netwerk hangt.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1