Facebook Wi-Fi is currently available on:
- Meraki wireless products
- Cisco ISR G2 and ASR 1000 Series routers
- NETGEAR R6300 Smart WiFi router
Zie:
https://www.facebook.com/help/126760650808045/
Voor Cisco heb je er een MSE appliance voor nodig met CMX licenties.
Voor een enkel AP is dit een hele dure oplossing wat duizenden euro's kost.
Voor Meraki heb je voldoende aan een enkel AP (MR16 of MR24) met een licentie voor 1, 3, 5, 7, of 10 jaar.
Frijns.Net schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:38:
Waarom niet gewoon gratis Wi-Fi? Dan kunnen mensen hun locatie ook Whatsappen, op Facebook zetten, Twitteren of Foursquare gebruiken. Meer mogelijkheden en misschien meer gratis reclame dan verplicht via een like, wat misschien nog eens negatieve reclame kan opleveren.
Misschien kun je onder de likes beter een gratis biertje of iets anders verloten.
Je kan het zo configureren dat mensen met een like toegang hebben tot internet.
(Of een vinkje zetten voor gratis access als ze niet willen "liken")
Je kan het ook zo configureren dat mensen verplicht een like moeten geven als ze willen internetten.
Alleen als ze het geheime wachtwoord weten (wat je van tevoren insteld)
Voorkeur is om "liken" optioneel te houden. Dat is minder dwingend... Afgelopen maand heb ik 39 logins gehad en 6 likes. Dus de FB-like ratio valt wat tegen. Maar mensen worden wel geredirect naar de Facebook pagina waar je bijvoorbeeld de week-aanbieding op kan plaatsen. Je hebt minimaal 30 liked nodig als je inzicht wil krijgen in je bezoekers die je geliked hebben. (Facebook Insights) Presence analytics (Wifi Tracking) zit ook standaard op een Meraki AP.
Zie ook:
YouTube: Webinar: Facebook WiFi with Cisco Meraki
Netgear weet ik verder niets van, dus daar kan ik je niet mee helpen.