Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDP verbinding vanaf laptop werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
Geachte mede tweakers.

Ik ondervind problemen met een RDP verbinding naar mijn thuis computer vanuit mijn school/stage laptop. Ik probeer nu, op moment van schrijven, een RDP verbinding te maken naar mijn thuis computer.
Ik heb van het weekend een aantal howto's opgezocht, goed doorgelezen en uitgevoerd. Nu is het wel mogelijk dat ik vanaf mijn telefoon een RDP verbinding kan opzetten naar mijn thuis computer maar niet vanuit mijn eigen laptop.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

_/-\o_

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 09:15
Het zou kunnen dat de firewall dicht staat op je school waardoor je er niet bij kan.

Wat voor foutmelding krijg je als je verbinding probeert te maken?
Maak je gebruik van VPN om met je thuisnetwerk verbinding te maken?

• batsenbv.
noloog schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:32:
Het zou kunnen dat de firewall dicht staat op je school waardoor je er niet bij kan.

Wat voor foutmelding krijg je als je verbinding probeert te maken?
Maak je gebruik van VPN om met je thuisnetwerk verbinding te maken?
Ik zit nu toevallig op stage waar het inderdaad kan kloppen dat ik geen uitgaande RDP verbinding mag maken. Ik ga zo even proberen een RDP verbinding op te zetten vanuit mijn telefoon met WIFI van stage. Nee ik maak geen gebruik van een VPN verbinding omdat ik dit niet aan de praat krijg.

Dit is de foutmelding die ik krijg vanuit mijn laptop.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/88c270ad252f312f525459b64b9a1c52.png

EDIT: Het lijkt erop dat de Firewall het inderdaad blokkeert want mijn telefoon op WIFI geeft nu ook problemen. Is het mogelijk dit te omzeilen?

[ Voor 8% gewijzigd door batsenbv. op 19-02-2014 09:58 ]

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 09:15
Hotspot opzetten op je telefoon en je laptop daarmee verbinden, dit heeft wel flinke impact op je databundel en je snelheid.

Voor de rest zijn er weinig andere mogelijkheden als de firewall goed is opgezet en je vpn niet aan de praat krijgt.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 23:17
Ik heb het ook al een tijdje dat ik niet meer extern kan verbinden...
Met de telefoon ging het niet meer nadat ze de applicatie hadden geupdated en mijn laptop en tablet kunnen het ook niet meer :/

Het enige verschil is dat ik een nieuwe router ertussen gehangen heb, maar dat zou niet mogen baten, want ik had de laptop in kwestie al een vast ip adres gegeven in de modem, op basis van z'n mac adres...
Voorheen werkte alles gewoon goed.

(de android app lijkt geen ip adres meer te accepteren, maar wil enkel een computer naam... dus het werkt niet meer buiten mijn LAN ...)

Hmm, ik bedenk mij net.
Ik heb voor de WiFi een whitelist ingevoerd, maar dit heeft toch geen effect op de WAN of LAN verbinding?

De host computer is trouwens een Windows 8.1 laptop, wat jouw host, batsenbv.?

• batsenbv.
DCG909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:04:
Ik heb het ook al een tijdje dat ik niet meer extern kan verbinden...
Met de telefoon ging het niet meer nadat ze de applicatie hadden geupdated en mijn laptop en tablet kunnen het ook niet meer :/

Het enige verschil is dat ik een nieuwe router ertussen gehangen heb, maar dat zou niet mogen baten, want ik had de laptop in kwestie al een vast ip adres gegeven in de modem, op basis van z'n mac adres...
Voorheen werkte alles gewoon goed.

(de android app lijkt geen ip adres meer te accepteren, maar wil enkel een computer naam... dus het werkt niet meer buiten mijn LAN ...)

Hmm, ik bedenk mij net.
Ik heb voor de WiFi een whitelist ingevoerd, maar dit heeft toch geen effect op de WAN of LAN verbinding?

De host computer is trouwens een Windows 8.1 laptop, wat jouw host, batsenbv.?
Heb je die nieuwe router ook geconfigureerd? Mijn computer die ik bereiken wil is een windows 7 systeem. Het systeem waarmee ik de verbinding opzet is een windows 8.1 systeem. Ik heb nu wel een vast systeem op stage waarmee ik wel een RDP verbinding kan op zetten dus nu weet ik zeker dat het aan de firewall ligt.

• batsenbv.
noloog schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:04:
Hotspot opzetten op je telefoon en je laptop daarmee verbinden, dit heeft wel flinke impact op je databundel en je snelheid.

Voor de rest zijn er weinig andere mogelijkheden als de firewall goed is opgezet en je vpn niet aan de praat krijgt.
Bedankt voor je reactie maar dat gaat mijn databundel waarschijnlijk niet trekken. Ik heb nu een vast systeem op stage weten te bemachtigen waarop het wel toegestaan is een RDP verbinding op te zetten. Dit omdat deze systemen ook zelf RDP verbindingen moeten opzetten om andere pc's over te nemen.

• DCG909
De nieuwe router is niet direct aan de laptop verbonden, deze zit achter dezelfde switchen waar de laptop ook op zit.
De router is vervolgens als AP geconfigureerd, ook met een vast IP adres (vanuit de router zelf, door DHCP aan te zetten gaf de modem de router wel hetzelfde ip, maar vroeg de router als nog een ander ip op....)

De modem is trouwens een Draytek 2820 VN en de router is een Asus RT-AC66U.

Voor zover ik weet heb ik geen Firewall in de Draytek draaien.
(voorheen werkte alles ook gewoon :/)

• batsenbv.
DCG909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:40:
De nieuwe router is niet direct aan de laptop verbonden, deze zit achter dezelfde switchen waar de laptop ook op zit.
De router is vervolgens als AP geconfigureerd, ook met een vast IP adres (vanuit de router zelf, door DHCP aan te zetten gaf de modem de router wel hetzelfde ip, maar vroeg de router als nog een ander ip op....)

De modem is trouwens een Draytek 2820 VN en de router is een Asus RT-AC66U.

Voor zover ik weet heb ik geen Firewall in de Draytek draaien.
(voorheen werkte alles ook gewoon :/)
En je voert het uitgaande ip-adres van het systeem wat je wil bereiken in met erachter :3389? Dan zou het in mijn ogen gewoon moeten werken als alle porten goed ingesteld staan.

• DCG909
Nee, want dit is de standaard poort, dus dat zou in principe niet nodig moeten zijn, toch?

Edit.
Net geprobeerd.
Geen verbinding....

Edit2.
Ok, op mijn mobiel lijken de gegevens nu te kloppen en probeert hij verbinding te maken, maar deze timed out...

Vanavond maar even kijken of alles nog wel goed staat in mijn modem :/

[ Voor 61% gewijzigd door DCG909 op 19-02-2014 11:05 ]

• batsenbv.
DCG909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:00:
Nee, want dit is de standaard poort, dus dat zou in principe niet nodig moeten zijn, toch?

Edit.
Net geprobeerd.
Geen verbinding....

Edit2.
Ok, op mijn mobiel lijken de gegevens nu te kloppen en probeert hij verbinding te maken, maar deze timed out...

Vanavond maar even kijken of alles nog wel goed staat in mijn modem :/
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb in mijn router alleen port 3389 open hoeven zetten voor een RDP verbinding.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:46

arie_papa

Running on Ubuntu

Gewoon even de default poort van je RDP server op poort 80 zetten, dan werkt het wellicht wel.
Optie 2 port forwarden van 80 > 3389

[ Voor 16% gewijzigd door arie_papa op 19-02-2014 11:08 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• DCG909
Dat hoefde ik voorheen dus niet :/
Of iig ik had het zo al in de modem gezet met het forwarden van de poort in de NAT (als ik het goed heb, netwerken zijn niet mijn sterkste punt -.-" )

Als ik het goed heb gooit de modem alles wat op 3389 binnenkomt door naar de laptop zijn ip adres, ook weer over poort 3389...

[ Voor 25% gewijzigd door DCG909 op 19-02-2014 11:09 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

skinlee78 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:07:
Gewoon even de default poort van je RDP server op poort 80 zetten, dan werkt het wellicht wel.
Optie 2 port forwarden van 80 > 3389
Of poort 80 (of 443) in de router forwarden naar de interne poort 3389.

This footer is intentionally left blank

• DCG909
Ik wordt hier zo, zo ziek van.....
Na 45 minuten proberen lukt het mij nog steeds niet om de laptop op het juiste IP-adres te krijgen als dat ik in de modem heb ingesteld :(

De laptop krijgt steeds 192.168.1.24, maar in de modem heb ik alles op 192.168.1.13 :/

En zelfs als ik alles dan over zet op 192.168.1.24, dan werkt het ook niet :(

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:41
@TS:
Je kunt ook op je router thuis extern poort 443 doormappen naar je PC poort 3389, 99,99% van de firewalls hebben 443 naar buiten wel gewoon open staan. Ik gok dat je thuis geen https server hebt draaien dus 443 heb je toch niet nodig :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Staat je PC niet gewoon in de modus 'Openbaar Netwerk'? Dan werkt RDP ook meestal niet :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hbb5YPm6E7fqrU1Rt5g7pygQ/full.png

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DCG909
In mijn geval niet, staat gewoon op particulier netwerk...
Intern kan ik de host gewoon bereiken, maar extern lukt het gewoon niet :/
Maar het lijkt erop dat de modem geen ip's meer forceert bij clients, waardoor de port redirection's ook niet aankomen :/

[ Voor 7% gewijzigd door DCG909 op 19-02-2014 21:54 ]

Pagina: 1