Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede allrounder gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 16:03
Ik zoek een goede all-round laptop.
Aangezien hij veel in het zich ligt, vind ik het uiterlijk ook belangrijk.

Gebruik:
allerdaagse dingen (internet en office) voor het gezin
Mogelijk een filmpje bewerken (home-video van vakanties, kinderen etc)
Misschien een game, maar niet zwaar. Denk aan Civ 5, Dayz of FM
Portable. Zal veel aan de keukentafel worden gebruikt worden.
Scherp beeld
Minimaal lawaai (mijn vorige laptop was net een 747 )

Wensen:
Futureproof. Hij moet wel 4 jaar minimaal meekunnen
Schermgrootte tussen de 14" en 15"
Snel genoeg (i5, SSD is nice to have)
Voldoende batterijkracht, heb een hekel aan telkens alle snoeren zoeken
Niet te dik qua hoogte, maar dit is puur uiterlijk
Touchscreen is nice to have
Redelijke videokaart
Budget: 600 a 700 (max!)

Heb zelf de volgende gezien:
  • Samsung Serie 9 Lite (maar processor te licht)
  • Dell 15 7000 (i5 6GB en GT720M -> tot nu toe favoriet... alleen heb zo me twijfels vanwege sommige reviews. Iemand ervaring met deze?
  • Asus R553LA-XX142H
Suggesties zijn welkom. Ik realiseer me dat ik teveel "bang-for-buck" wil. Maar bij een dergelijk uitgave vind ik dat hij wel 4 jaar mee moet kunnen. (vandaar de i5 processor)

wijze woorden

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Goeie bang for buck krijg je bij Lenovo, en op hun site kan je je machine vaak helemaal naar wens samenstellen. Nadeel is dat je vaak lang moet wachten tot je hem hebt, en dat je bij problemen geen fysieke winkel hebt.

Je kan kijken naar een veel aangeraden Thinkpad E540 waar je voor onder de €700 het een i5M CPU, FHD scherm (vereiste wat mij betreft), een aparte best aardige videokaart en een grotere batterij hebt.

De E540 oogt wat ouderwets en is wat zwaar en dik, en wat dat betreft is voor jou wellicht een betere keus de sinds kort verkrijgbare Thinkpad S540. Dit is een stuk lichtere laptop/ultrabook (~2kg) met betere batterijduur (in de praktijk makkelijk 6 uur, en hij laadt volledig op binnen een uur). Hij heeft hierdoor wel een ULV i5 processor, maar ik heb het kleine broertje S440 met deze processor en ik merk niet dat hij langzaam is. Lightroom werkt als een trein bv. Er zit standaard een aparte videokaart in die niet heel goed scoort. Wel zou ik ook hier voor een FHD scherm kiezen. Met code aff2n krijg je 7% korting en kom je op ca €700 uit.

Je kan bij beide modellen in de toekomst het geheugen nog uitbreiden, en bv een m.2 SSD toevoegen als deze beter beschikbaar komen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Met dit budget ga je niet alle punten halen, wel kan je hier een leuke laptop voor halen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:37
Neem inderdaad zoals Streup suggereert een Thinkpad E540. Neem het goedkoopste model, en update het volgende:
  • Processor --> Intel Core i5-4200M Processor
  • Display --> 15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare
  • Memory --> 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
  • Pointing Device --> E540 UltraNav with FPR PC
  • Battery --> 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
  • Wireless --> Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
Je zit nu op €682.95. Heb je eventueel nog budget over, kan je nog de videokaart en/of een SSD toevoegen. Kijk ook even naar welke Windows versie je wilt en welk toetsenbord.

• Valandil
Neem hem mee in de overweging :)
Thanks!

[ Voor 50% gewijzigd door Valandil op 19-02-2014 13:28 ]

wijze woorden

• Streup
Valandil schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:08:
De S540 kan ik configureren met Full HD, i5, SSD en 8GB en zit ik op circa 700,-

Neem hem mee in de overweging :)
Thanks!
Ik neem aan de E540?
Let wel: De SSD is maar 128GB wat redelijk weinig is. Je kan overwegen voor de 500GB HDD te gaan (is redelijk snel met 7200rpm) en later uit te breiden met een m.2 SSD, of de HDD te vervangen met een grotere SSD naar keuze wat een voordeligere oplossing is. De HDD kan vervolgens eventueel in de tray van de DVD geinstalleerd worden.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Valandil
De S440 is ook niet slecht...

wijze woorden

• Streup
Nee, ik typ dit bericht vanaf de S440 (touch versie) en dat gaat erg goed moet ik zeggen :) Probleem met de S440 non-touch is de relatief lage resolutie van 720p (de touch heeft wel 900p). Daarom heb ik je de S540 aangeraden, want daarin heb je wel de optie van FHD.

De S-serie is qua bouw een stuk steviger en voelt beter aan dan de E-serie (die heeft mijn broertje) terwijl hij wel een stuk lichter is. Omdat je in je topic start aangaf dat je toch wel geinteresseerd bent in uiterlijk (dikte) en batterijduur kan ik je daarom eigenlijk de S-serie boven de E-serie aanbevelen. Voor de betere looks, gewicht en batterij moet je dan wel iets meer betalen, heb je een (iets) minder snelle processor, en geen DVD-speler.

De afweging is aan jou :)

Edit:
Notebookcheck heeft de Lenovo´s uitgebreid getest: S440, S540 en E540. Met name de wifi schijnt problemen te kunnen geven, maar ik herken me er niet in.

[ Voor 24% gewijzigd door Streup op 19-02-2014 15:00 ]

• Valandil
Als ik even de favo's vergelijk:

Dell inspirion 15 7000
  • i5 4200U
  • 6GB geheugen
  • 500GB HDD (5400rpm)
  • GT 750M 2GB
  • 15" touch
  • HD-resolutie (1.366 x 768)
  • prijs : circa 675
Thinkpad S440
  • i5 4200
  • 8GB geheugen
  • 500GB HDD (7200rpm)
  • AMD Radeon HD8670M
  • 14" no-touch
  • HD-resolutie (1.366 x 768)
  • prijs circa 675
Thinkpad S540
  • i5 4200
  • 4GB geheugen
  • 500GB HDD (7200rpm)
  • AMD Radeon HD8670M
  • 15" no-touch
  • HD-resolutie (1920x1080)
  • prijs circa 721
Dell wint het op het gebied van grafisch kaart en touch.
Scherm van S540 is scherper (is dat echt zoveel beter?) maar dan met 4GB.
Lenovo heeft sneller HDD (7200 vs 5400) echter beide zou ik op den duur vervangen voor SSD.
Beide prima accuduur en mooie hoogte (circa 20mm)
Design van alle drie mooi. Grijs heeft voorkeur, maar dat is mierenn..... (S540 is nl. zwart)

Het enige wat met tegenhoud voor de Dell zijn de reviews over WiFi... maarja dat zijn er slechts een paar.
edit: ook lenovo wifi issue... waarschijnlijk dezelfde kaart... Die afweging gaat dus niet meer op :)

Update:

Toch heel blij met dit forum en jullie input! _/-\o_

Uiteindelijk is het de Dell geworden. Was een close call.
Was erg gecharmeerd van de S440, maar thuis vind men 14" net even te krap. Ik vond het ideaal, maarja die consessie wil ik best maken.

De Lenovo en Dell ontliepen elkaar niet. De een een snellere schijf, de ander touchscreen.
De grafische kaarten zijn trouwen ook zeer aan elkaar gewaagd.
Besloten bij mijn eerste keus te blijven. Looks van de Dell zijn mooier en toch ook 50 eurie goedkoper, dus kan ik nog een keertje uiteten :) of alvast toevoegen voor een toekomstige SSD.

Al met al een leuke all-round laptop.
Mocht ik binnenkort een nieuw zakelijke moeten aanschaffen, dan gaat de S440 zeker mee in de overweging!

[ Voor 34% gewijzigd door Valandil op 19-02-2014 18:25 ]

wijze woorden

Pagina: 1