[advies] (Sonos-like) Systeem om te streamen

Pagina: 1
Acties:

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-01 20:46
Over het algemeen wil ik een Sonos-like systeem creëren, alleen dan met eigen onderdelen. Dit in verband met uitbreidbaarheid en beperkt budget. Geluidskwaliteit en gebruiksvriendelijkheid staan centraal. Het systeem bestaat in eerste instantie uit een 2.0 (boekenplank) speakerset en receiver. Op termijn wil ik dit uit kunnen bereiden naar een 2.1 set en wellicht 3.1/5.1.

Mogelijke speakers (budget +/- 200):
pricewatch: Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart)
pricewatch: Teufel Ultima 20 Mk2 2.0 (Zwart)

Mogelijke receiver (budget +/- 250):
pricewatch: Pioneer VSX-528-K

Het systeem moet:
  • Direct muziek streamen vanaf smartphones, tablets en/of NAS
  • Gebruiksvriendelijk zijn qua streamen, denk aan Sonos, Bluesound.
  • Het systeem zal vooral gebruikt worden om:
  • House/top 40/jazz af te spelen
  • Films te kijken.
  • Voor feestjes thuis
Ik ben redelijk nieuw in de hifi wereld. Hoe zit het met de connectiviteit van de receivers? Ik kan barweinig bluetooth/wifi (om muziek te streamen) receivers vinden. Denken jullie het beschreven systeem voldoet aan mijn eisen? Wat kan er beter/anders? Ik sta open voor jullie advies :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je zou je streamen via Airplay kunnen doen, werkt ook op Android als je je toestel root en de juiste app installeert. Dan kun je alles wat je apparaat zou spelen draadloos doorsturen en ook makkelijk uitbreiden naar andere ruimtes als je wil.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wil je wel of geen multi-room? En wat voor bronnen wil je gebruiken? Android/ iOS/Windows/OSX?

Als je geen multi-room wil en het dus om 1 afspeel punt gaat dan zou ik kijken naar Airplay of bluetooth. Sonos en Bluesound zijn namelijk meer gericht op multi-room.

Met name Sonos is erg afhankelijk van de sonos app, dit vind ik persoonlijke en grote beperking. Gewoon even streamen vanaf bron XYZ vanaf laptop of smartphone kan namelijk niet. Je moet altijd iets hebben dat door Sonos ondersteund wordt, bijv muziek op je netwerk, internetradio stations in de lijst of Spotify/Pandora.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 21:33
De Dali Zensor 1 is € 149 per stuk. Dus dan ben je € 300 kwijt.

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Boston Acoustics A25 of A26 als boekenplankspeakers.

toettoett

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:04
Airplay kent ook gewoon multiroom hoor. Alleen vanaf ios niet

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 20:03
Een aardig en relatief goedkoop alternatief voor Sonos/Airplay is Rocki (http://www.myrocki.com/). Deze kickstarter is recentelijk heel succesvol voltooid en lijkt veelbelovend te zijn (https://www.kickstarter.c...rom-every-phone-to-all-sp).

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 21:48
Raumfield connector 149€
Philips Fidelio stream A1 of A2 vanaf 199€

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-01 20:46
Thanks voor de reacties.
Sander schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:51:
Wil je wel of geen multi-room? En wat voor bronnen wil je gebruiken? Android/ iOS/Windows/OSX?
Multi-room is niet nodig, ze komen bij de tv te staan. Bron is voornamelijk tv en Android devices.
Pagina: 1