Instellingen 5.1 systeem

Pagina: 1
Acties:

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb vorige week een 5.1 set gehaald van Harman Kardon (BDS 680). Voor mij is het de eerste set dus ben nu vrij noob op dat gebied maar het installeren ging goed. Waar ik nu nog mee zit zijn de instellingen goed krijgen. Via de tv, Playstation werkt de set perfect maar als ik op de tv via een (smart tv) app netflix wil kijken werkt de set niet. Het geluid komt dat uit de tv en als ik de decoder niet uitzet wordt het geluid van tv kanalen nog steeds afgespeeld tegelijk.

Wat doe ik hier fout dat het geluid niet werkt bij apps via de televisie? Ik heb de set voornamelijk gekocht om een bioscoop ervaring te krijgen tijdens het kijken van films via bijvoorbeeld Netflix.

De handleiding is ontzettend kort en onduidelijk buiten de installatie wordt er niet veel informatie gegeven over hoe de instellingen het beste gedaan kunnen worden. Ik hoop dat hier iemand goede tips of informatie heeft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

begin eerst maar eens te vertellen hoe je de boek aangesloten hebt, en welke kabels er van en naar je TV, decoder en HK set lopen. Dat helpt iig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wary87
De installatie is vrij simpel. Vanwege glasvezel internet/tv heb ik geen COAX maar een HDMI kabel vanuit mijn tv ontvanger. Deze gaat naar de HK set decoder. De PS3 HDMI kabel gaat ook naar de HK set decoder. De HK decoder heeft een HDMI kabel naar de TV lopen. Verder heeft de decoder de gebruikelijke 5 aansluitingen + en - voor elke versterker (boxen) en een aansluiting voor de subwoofer. Buiten deze aansluitingen zitten er alleen de voedingskabels en internet aansluitingen.

De set heb ik aan de digitale televisie ontvanger en PS3 kunnen koppelen via de HDMI kabel en wat instellingen in het HK setup menu. Maar voor de smart apps is dit lastiger omdat dit ook zonder dat er zenders ontvangen worden aangeroepen kan worden (stel je zet de instellingen op een HDMI kanaal wat niet bestaat of je zet de HK set uit kan je alsnog de apps aanroepen waaronder Netflix). Dit moet nu ook want anders heb je dubbel geluid zowel van een televisie kanaal als van de Netflix film.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
Je zal de tv moeten aansluiten op de versterker,,dus via een uitgang op de tv,dat zal in dit geval waarschijnlijk een optische aansluiting zijn.verbind deze met een optische aansluiting op de versterker en je hebt geluid via de HK set.

Welke tv gaat het om?

[ Voor 141% gewijzigd door freaky35 op 19-02-2014 01:38 ]

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:41
Het principe is dat de app's daadwerkelijk op je tv draaien en via het internet bij je tv aankomen. Dit betekent dat het signaal dus nooit langs je tv-decoder en versterker gaat, je zult inderdaad zoals hierboven aangegeven het geluid van je tv richting je versterker moeten krijgen.

De beste oplossing zou via de optische aansluiting zijn, maar het zou ook via de koptelefoon aansluiting kunnen. Het nadeel van het de koptelefoon aansluiting is dat die alleen maar stereo geluid doorgeeft, optische kan wel 5.1 geluid doorgeven.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Of uitzoeken of je tv ARC (audio return channel) ondersteunt en dat gebruiken.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het lijkt mij ook het meest voor de hand liggend om eerst uit te zoeken of de televisie ARC ondersteund. Zo ja, aan de juiste hdmi-ingang van de tv de hdmi-kabel leggen naar de hdmi-uitgang van je receiver (zo'n ding heet namelijk niet een decoder ;) ) Als de HK op de juiste bron staat, zul je geluid uit de speakers moeten krijgen. Als de tv geen ARC ondersteund zul je zoals gezegd een optische kabel moeten leggen. Dat je glasvezel hebt is wat betreft jouw probleem niet relevant.

• Wary87
De tv die ik gebruik is de Samsung UE46F6400. pricewatch: Samsung UE46F6400 Zwart

Ik heb wat zitten googlen en het schijnt dat de televisie ARC ondersteund. Ik heb bij de aanschaf eigenlijk alleen gelet op DLNA ondersteuning en smart-tv + goede beeld kwaliteit.

Is het dan de bedoeling dat er via de ARC audio out weer een HDMI kabel terug naar de HK decoder loopt waardoor je 2x een HDMI kabel hebt lopen van de tv naar decoder en terug? Of is het een kwestie van in een andere poort zetten?

De TV heeft 3 HDMI poorten:
  • HDMI 1 STD (geel label)
  • HDMI 2 ARC
  • HDMI 3

[ Voor 7% gewijzigd door Wary87 op 19-02-2014 13:27 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wary87 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:25:
Is het dan de bedoeling dat er via de ARC audio out weer een HDMI kabel terug naar de HK decoder loopt waardoor je 2x een HDMI kabel hebt lopen van de tv naar decoder en terug? Of is het een kwestie van in een andere poort zetten?
Nee. ARC is juist ontwikkeld zodat je met één kabel kunt volstaan. Zoals reeds geschreven moet je dus één hdmi-kabel leggen tussen hdmi-ingang-2 van je televisie en de hdmi-uitgang van je receiver.

Edit: nogmaals: het is een receiver, geen decoder. :X

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 19-02-2014 13:38 ]

Pagina: 1