Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:47
Normaliter ben ik behoorlijk zelfredzaam. Nu heb ik echter iets wat mijn grijze cellen niet geheel willen bevatten: Ik heb een Acer Aspire 5736Z. Het ding draaide tot een paar dagen terug vlekkeloos Windows 7 Home Premium. Deze laptop is geheel nog origineel. _/-\o_
Op een gegeven ogenblik liep 7 vast. Uitgezet, weer opnieuw opgestart, althans geprobeerd........
Uiteindelijk de systeemherstelcd er in. Tot mijn stomme verbazing duurde het meer dan een kwartier eer er iets kwam over herstellen....... :(

Volgende probersels: live cd met xp, Hirens's boot cd: geheugentest en andere testen. (processor, video, hd):
De live cd werd super traag uitgevoerd. De geheugentest leverde geen probleem op, ook de videotest geen probleem. Harde schijf was niet zichtbaar (iets met drivers)

Kort gezegd de laptop gedraagt zich als een "lui oud wijf" :?

Het lijkt een hardware probleem. Iemand die me een bruikbare hint kan geven ???

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40
Ik vermoed je hardeschijf. De test wil waarschijnlijk niet lukken omdat je HDD op AHCI modus staat in de bios. Pas dit even aan naar IDE/ compatible mode en probeer de HDD opnieuw te testen. Let op; mocht je weer terug naar windows willen booten, moet je de instelling uiteindelijk weer terug veranderen naar AHCI.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:47
grannymark schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:55:
Ik vermoed je hardeschijf. De test wil waarschijnlijk niet lukken omdat je HDD op AHCI modus staat in de bios. Pas dit even aan naar IDE/ compatible mode en probeer de HDD opnieuw te testen. Let op; mocht je weer terug naar windows willen booten, moet je de instelling uiteindelijk weer terug veranderen naar AHCI.
Bedankt voor de tip ! :) Ik heb echter even wat anders geprobeerd: schijf uit de laptop gehaald. Toen een live cd er in en....... de gang zat er weer in. Daarna harde schijf aan mijn pc gekoppeld. Wat gebeurt: mijn pc blijft in het opstarten hangen :( Nog een check: harddisk via usb aan mijn pc gehangen. Het datalampje blijft continue branden. Conclusie: schijf is naar de bittenhemel 8)7